Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google foredrag Århus

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det betydder så at det er en dårlig idde at søge efter bilforhandlere hvis at man skal købe en bil?

Der er nodet jeg ikke forstå som du måske kan opklarre for mig? Hvorfor annoncerer du for redzoneglobal med adwords på søgeordet søgemaskineoptimering når det er noget pjat?

Nå jeg synnes det er flot at du har så travlt at du må sige nej til ver 10 kunde og især når man ser hvor meget tid du har til at bruge på amino og din blog osv. på os der ikke ved så meget om søgemaskinder.

...men jeg kunde nu godt tænke mig at kunde forstå den der med din adwords annonce på søgeordet søgemaskineoptimering? Var det ikke biligerer for dig at ligge nr 1 på det søgeord i steden for? det koster jo ikke pr klik...

Hov!! Du har osse adwords på søgeordet seo for redzoneglobal. Er det ikke en skidt foretning når du dermed siger at du ikke er blandt de bedste? dem kan man jo ikke finne ved at søge på seo. Eller er det barre mig der ikke forstår nodet?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:02
Det koster så forsvindende lidt at ligge der på det ord at jeg ikke gider spilde min tid på optimering - det er alligevel så ekstremt få seriøse henvendelser jeg får på det. Men med den lave omkostning lader jeg det såmænd bare rulle.

Du kan mene hvad du vil om mig, mine aktiviteter, websites og arbejde, men det er et uomtvisteligt faktum at masser af verdens dygtigste søgemaskineeksperter ikke er at finde på de søgemaskine-ekspert relaterede ord du måske ville forvente at finde dem på. Hvis du vælger at tolke det, som at de ikke har forstand på søgemaskinestrategi eller optimering er det naturligvis op til dog, men det er bare ikke sandt.

Hvis vi for eksemplets skyld skal kigge på søgningen "seo" i Google.com (globalt) så kan jeg hurtigt konstatereat hverken Greg Boser, Danny Sullivan, David Naylor, Daron Babin eller nogle af de øvrige top-eksperter i branchen ligger på side 1. Med din analyse vil konklussionen så være at disse folk ikke er specielt dygtige til at optimere til søgemaskinerne. Alle der kender de nævnte personer ved med sikkerhed at det ikke er tilfældet! Det er creamen af creamen indenfor søgemaskineeksperter vi snakker her!

Som en lille fodnote, kan jeg afsløre noget som jeg normalt afholder mig fra - detaljer i mine egne strategier. Det er slet ikke ordet "søgemaskineoptimering" der er noget værd at "eje" i Google. Det rigtig gode ord at "have" er "søgemaskiner" og som du kan se (vis du klikker på Google søgningen i linket) har jeg to sites i top 10 (joyzone.dk og seo-debat.dk) og der er i øvrigt ikke EN ENESTE af mine konkurrenter (andre SEO frmaer) at finde.  Så please, fri mig for den der lidt barnlige nedladende hentydning til at jeg ikke kan mit kram bare fordi jeg ikke lige ranker på det ord du (uden nogen faglig begrundelse i øvrigt) mener er vigtigt at ranke på.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:16

Og det betydder så at det er en dårlig idde at søge efter bilforhandlere hvis at man skal købe en bil?

Nej det betyder ikke det er en dårlig ide, det betyder bare at du er langt fra sikker på du finder den BEDSTE bilforhandler hvis du søger på google.

Ligesom det samme er gældende inden for alle de andre brancher, også SEO
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:22
Lige præcis, Martin. Min bilforhandler dukker f.eks. ikke op på den søgning, og han er skide god! :)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 22:29

Jeg kunne aldrig drømme om at prøve at komme til at ligge højt på SEO eller søgemaskineoptimering - det er jo stort set kun fagnørder der bruger de ord....

3/4 af alt godt SEO-arbejde handler da om at blive fundet på de rigtige ord og det handler helt vildt meget om at vælge hvem man vil slås mod/med. En stor del af min tid bruges på analysen af hvor nemt/svært det er for den enkelte virksomhed at konkurrere på bestemte ord/vendinger og ikke mindst kombinationer - alt for få virksomheder har fattet betydningen af søgeordskombinationer. (eksempelvis har jeg en kørelærer der starter et nyt hold hver anden uge - med elever fra nabobyerne fordi kørelærerne ikke har fundet ud af at elever søger på eks. ordet kørelærer+detbynavndebori)

Så SEO-arbejde er altså ikke kun teknik og matematik men der er også en pæn portion research og markedsføring i det.

Iøvrigt findes seo-arbejde på mange niveauer - og hvis jeg forstår Mikkel ret - så arbejder han helt deroppe hvor hans månedsløn er vores andres årsløn - men vi er jo også nogen der skal sørge for de små virksomheder - og at der er en rød tråd i deres søgemaskineaktiviteter - så lad endelig være med at tro at ordene seo og søgemaskineoptimering er andet end en "hvis - er - størst-konkurrence"

Jeg kan godt forstå at mange holder kortene ind til kroppen når det handler om at ranke - men jeg kunne stadig godt tænke mig lidt mere åbenhed - og jeg synes at de fleste der er ved at købe SEO-ydelser skal spørge efter referencer - for der bliver solgt meget varm luft rundt omkring

Og nej jeg ligger heller ikke godt på seo eller søgemaskineoptimering men er da ikke bleg for at give en enkelt reference - om den gang jeg stjal en sætning...
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 22:31
Nu er jeg ked af lige at tvinge tråden tilbage til det originale emne , men jeg er nu kommet tilbage fra foredraget.

Det viste sig at være lidt mere på introduktionsniveau end jeg havde håbet, så der var ikke de helt store nyheder at hente for mit vedkommende.

Desværre var der også lidt tekniske problemer idet at der ingen internetforbindelse var i lokalet, og dermed forsvandt en masse online eksempler og adwords vejledning. Men sådan kan det jo gå

Et spørgsmål der var lagt op til fra samdatas side, og som jeg desværre ikke fik besvaret var:

Hvordan finder jeg mit websites placering i søgemaskinerne?

Er der nogen af jer der kender et godt værktøj til den slags søgninger?
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:38
Dato: 3/28/2006 10:02:05 PM Forfatter: Mikkel deMib
Det koster så forsvindende lidt at ligge der på det ord at jeg ikke gider spilde min tid på optimering - det er alligevel så ekstremt få seriøse henvendelser jeg får på det. Men med den lave omkostning lader jeg det såmænd bare rulle.
Du kan mene hvad du vil om mig, mine aktiviteter, websites og arbejde, men det er et uomtvisteligt faktum at masser af verdens dygtigste søgemaskineeksperter ikke er at finde på de søgemaskine-ekspert relaterede ord du måske ville forvente at finde dem på. Hvis du vælger at tolke det, som at de ikke har forstand på søgemaskinestrategi eller optimering er det naturligvis op til dog, men det er bare ikke sandt.
Hvis vi for eksemplets skyld skal kigge på søgningen ''seo'' i Google.com (globalt) så kan jeg hurtigt konstatereat hverken Greg Boser, Danny Sullivan, David Naylor, Daron Babin eller nogle af de øvrige top-eksperter i branchen ligger på side 1. Med din analyse vil konklussionen så være at disse folk ikke er specielt dygtige til at optimere til søgemaskinerne. Alle der kender de nævnte personer ved med sikkerhed at det ikke er tilfældet! Det er creamen af creamen indenfor søgemaskineeksperter vi snakker her!
Som en lille fodnote, kan jeg afsløre noget som jeg normalt afholder mig fra - detaljer i mine egne strategier. Det er slet ikke ordet ''søgemaskineoptimering'' der er noget værd at ''eje'' i Google. Det rigtig gode ord at ''have'' er ''søgemaskiner'' og som du kan se (vis du klikker på Google søgningen i linket) har jeg to sites i top 10 (joyzone.dk og seo-debat.dk) og der er i øvrigt ikke EN ENESTE af mine konkurrenter (andre SEO frmaer) at finde.  Så please, fri mig for den der lidt barnlige nedladende hentydning til at jeg ikke kan mit kram bare fordi jeg ikke lige ranker på det ord du (uden nogen faglig begrundelse i øvrigt) mener er vigtigt at ranke på.

Same taktik som altid fra din side. du skriver det ene forkerte efter det andet: Hvor har jeg skrevvet at jeg synes det er godt at ranke på søgemaskineoptimering? Eller at du ike har forstan på det du lavver?

Jeg spørver bare om hvorfor du bruger adwords på ord du skriver et ligegyldig? Det kan godt være det billige kligs på de ord men hvsi de er uden betydning er det da penge ud af vinndut?

Det er nok bare mig der er dum og det må jeg så levve med. Men du skrivver: Så hvis du er ude efter de bedste, så er det en rigtig dum ide at søge på SEO - du finder dem ikke der  Nå men jeg finner dig der og på søgemaskienoptimering og det forstod jeg bare ikke. Og det var det hele.

Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 07:17

Hej Mikkel

Hov, det var vist hr. Jante der demonstrerede sin lov i praksis....... Jeg tør vædde en nr. 1 placering på Google på at det ikke er første gang du har truffet ham!

mvh
Helle

Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 07:23

Hej Morten

Surt show - helt bogstaveligt! I burde refunderes noget af gebyret, når I ikke fik det udbytte I fik lovet.
Mht. værktøj har Mikkel på et tidspunkt nævnt We build pages. De har et ret smart værktøj som de kalder Cool Seo Tool, hvor du kan se din placering på forskellige søgeord og se top10 af dine konkurrenter på ordet. Det kan du da kikke på. Jeg bruger det en del
du kan finde det på:

mvh
Helle

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 09:09
Ingen internetforbindelse??.. Ha - ikke den bedste reklame for Samdata, hva''?

Nå - for at give mine 2 cents i debatten om at ligge nr. 1, så vil jeg sige, at det da langtfra er nogen hemmelighed at de bedste indenfor deres felt altid er svære at finde. De bedste læger, programmører m.m. for slet ikke at tale om håndværkere. Det er jo kun af nød, man finder en håndværker i de gule sider. Først har man jo spurgt hele sin omgangskreds + deres omgangskreds, om de ikke kender en god tømrer, blikkenslager m.m.
Desuden er der vel ikke andre end dem, der beskæftiger sig med SEO, der kunne drømme om at søge på SEO for at få deres hjemmeside optimeret til søgemaskinerne.
Side 2 ud af 3 (29 indlæg)