Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg vil gerne have noget feedback på vores nye design på hjemmesiden - www.luxstore.dk

Finkena

Fra Store Heddinge
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:08

Hej :)

Kiggede kun lige kort på siden......

Kunne du ikke få logoet til at være lidt mere fremtrædende... Kan næsten ikke se det der står med småt under "Luxstore".
Når nu du har det bedste tøj og den bedste service, ville det måske være bedre hvis man kunne se det bedre :)

Held og lykke med siden

Peter

Vandkugler - Vandperler : KOm og vær med :0)  https://www.facebook.com/Vandkugler

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:27

Hej,

Her er lidt ikke videre struktureret feedback:

Forside/Layout:

• Jeg synes, at dit topbanner er alt for stort. På min bærbare optager det ca. halvdelen af skærmpladsen, hvilket er for meget i mine øjne.
  • Billederne på forsiden, kan de ikke linke direkte ind til nogle produkter, eller er det bare nogle imagebilleder?
  • Når jeg på en af oversigterne, f.eks. Phoenix Fashion klikker på billederne, ryger jeg direkte til et større billede i stedet for til beskrivelsessiden. Det havde jeg ikke forventet.

Søgemaskineoptimering:

• Overvej, om din forsidetitel ikke skal indeholde ordet tøj eller andre ord, der siger lidt om, hvad du sælger.
  • Du bør overveje at arbejde lidt mere med dine titler på produktsiderne. Når jeg f.eks. klikker ind under Phoenix Fashion - Blue Maela, mødes jeg af en sidetitel, der hedder "Luxstore - den bedste service og de bedste produkter - Blue Maela". Den kunne måske hedde noget i retning af "Phoenix Fashion, Blue Maela nederdel | Luxstore". Det ville fortælle både søgemaskiner og søgende præcis hvad der findes på denne side.
  • Smid nogle såkaldte alt-tekster på dine billeder. Alt-teksten fortæller søgemaskinerne, hvad der er på billedet, og teksten bruges til at indeksere billedsøgninger.

Indkøb:

• Kan du på nogen måde fremhæve indkøbskurven, når der bliver lagt noget i den. Når jeg trykker "køb", sker der ikke andet synligt end at skærmen refresher. Jeg får ikke nogen form for bekræftelse eller anden indikation af, at mine varer er lagt i kurven.
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 22:50

FrankHM:

Hej,

Her er lidt ikke videre struktureret feedback:

Forside/Layout:

• Jeg synes, at dit topbanner er alt for stort. På min bærbare optager det ca. halvdelen af skærmpladsen, hvilket er for meget i mine øjne.

- Det har du ret i, jeg har selv tænkt på at det er for højt.

• Billederne på forsiden, kan de ikke linke direkte ind til nogle produkter, eller er det bare nogle imagebilleder?

- Det vil blive rettet så man kan klikke ind på produktet, indtil videre er det "kun" image billeder.

• Når jeg på en af oversigterne, f.eks. Phoenix Fashion klikker på billederne, ryger jeg direkte til et større billede i stedet for til beskrivelsessiden. Det havde jeg ikke forventet.

- Jeg forstår hvad du mener, vi talte faktisk om det da siden blev lavet, men hvis man kommer ind på beskrivelsen, er jeg lidt bange for folk ikke kan se der ER flere billeder.

Søgemaskineoptimering:

• Overvej, om din forsidetitel ikke skal indeholde ordet tøj eller andre ord, der siger lidt om, hvad du sælger.

- er ikke helt sikker på hvad du mener med dette, hvad betegner du som forside titel?

• Du bør overveje at arbejde lidt mere med dine titler på produktsiderne. Når jeg f.eks. klikker ind under Phoenix Fashion - Blue Maela, mødes jeg af en sidetitel, der hedder "Luxstore - den bedste service og de bedste produkter - Blue Maela". Den kunne måske hedde noget i retning af "Phoenix Fashion, Blue Maela nederdel | Luxstore". Det ville fortælle både søgemaskiner og søgende præcis hvad der findes på denne side.

- Det er sådan noget her der giver mig en masse udfordringer, for jeg har ikke sat siden op selv, men har haft et firma til det, og har absolut ikke det fjerneste forstand på det, så jeg går ud fra det er noget man skal betale sig fra?

• Smid nogle såkaldte alt-tekster på dine billeder. Alt-teksten fortæller søgemaskinerne, hvad der er på billedet, og teksten bruges til at indeksere billedsøgninger.

- Igen har jeg ingen forstand på dette, ved ikke hvad en alt-tekst betyder?

Indkøb:

• Kan du på nogen måde fremhæve indkøbskurven, når der bliver lagt noget i den. Når jeg trykker "køb", sker der ikke andet synligt end at skærmen refresher. Jeg får ikke nogen form for bekræftelse eller anden indikation af, at mine varer er lagt i kurven.

- Igen har du ret, der kunne evt poppe en indkøbskurv frem så man altid kan se hvad der ligger deri.

e huske at sige tusinde tak for hjælpen også;0)

Jeg skal lig

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 22:52

Hejsa,

det har jeg også selv tænkt over, det forsvinder helt. Tak for input;0)

Finkena

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 23:12

Finkena:

Søgemaskineoptimering:

- er ikke helt sikker på hvad du mener med dette, hvad betegner du som forside titel?

- Det er sådan noget her der giver mig en masse udfordringer, for jeg har ikke sat siden op selv, men har haft et firma til det, og har absolut ikke det fjerneste forstand på det, så jeg går ud fra det er noget man skal betale sig fra?

- Igen har jeg ingen forstand på dette, ved ikke hvad en alt-tekst betyder?

Når jeg skriver "titel" i ovenstående, mener jeg den tekst, som står helt oppe i toppen på browseren, når man befinder sig på en side. På din forside er titlen f.eks. "Luxstore - Den bedste service og de bedste produkter".

Titlen er en relativt vigtig ting i forhold til Google og de andre søgemaskiner. De kigger på titlen som et af elementerne, når de skal finde ud af, hvad en side handler om. Samtidig vises titlen også som det første, når Google viser søgeresultater. 

Hvis din webshop ikke er sat op, så du selv kan skrive titler på alle sider, så bør du overveje at få det lavet om.

Samtidig har jeg også lige set, at der heller ikke er såkaldte "description tags" på dine produktsider. Description tag bruges meget ofte af Google i søgeresultaterne som teksten lige under titlen, så det er en fordel at kunne indtaste denne selv. Det bør du også få lavet om, så du selv kan ændre det.

En alt-tekst står for "alternativ tekst". Det er en egenskab, der kobles på hvert enkelt billede og fortæller søgemaskiner, browsere til blinde m.m, hvad billedet forestiller. Det er ikke så vigtigt som titel og description, men kunne være værd at tage med.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:46

Frank har helt ret mht forbedringsmulighederne når vi taler om søgemaskiner. Det nuværende design af siden mangler en finpudsning af den underliggende struktur, så søgemaskiner som Google i højere grad vil placere dine sider højt i resultaterne, når potentielle kunder søger efter relevante ord.

Det kan helt sikkert ordnes for en fornuftig pris af en amino med speciale i søgemaskineoptimering.

Som en hurtig illustration af problematikken, så se hér hvordan dine sider vises i Google lige nu. Svært at kende forskel, ikke? Det skulle hellere se sådan ud.

God fornøjelse med arbejdet med optimering og tillykke med din i øvrigt fine nye shop! :-)

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 12:12

Hej Anders,

tak for den fine illustration, jeg forstår hvad du mener.

Men i og med jeg intet forstand har på det, er det så ikke noget dem man har købt shoppen hos skal lave? Eller er det noget jeg som du skriver øverst, skal f nogen til at lave? Og hvor lang tid tager sådan noget - er nødt til at tænke lidt i økonomi her;0)

Charlotte

Finkena

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 22:29

Hvis funktionaliteten ikke er bygget ind i din shop nu, vil den nok være nødvendigt at betale udviklerne for at ændre på systemet, så det kan lade sig gøre at ændre på titler og beskrivelser for alle sider.

Hvem der så rent praktisk leverer passende optimerede tekster fremover, afhænger som du skriver måske lidt af din økonomi. Det er billigst (målt i kroner og ører i hvert fald), hvis du selv gør det, men det kan måske godt betale sig at bruge nogle penge på lidt ekspertbistand, så det bliver gjort godt i første forsøg. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:07

Enig med Frank igen. :-)

Gør dig dog den tanke at hvis dem som har solgt dig shoppen ikke tidligere har tilbudt dig en søgemaskineoptimeret version af den eller har nævnt at det kan de ikke levere, så kunne man godt gætte på at de ikke ved nok om emnet, søgemaskineoptimering, til at turde nævne det overhovedet.

Hvilken type shop er det i øvrigt?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)