Hej alle. Kender I nogle biltilbehørsbutikker, som ikke er bange for at være først med det nye??? Vi sælger nanoprodukter, men de etablerede kæder siger at det er for tidligt - at folk ikke kender nok til nanoteknologien endnu til det kan nytte noget at lancere det nu. Sagt på en anden måde: "Når alle andre sælger det, vil vi også sælge det". Med sådan en indstilling kommer vi jo aldrig videre. Havde Columbus været dansker, havde han ikke opdaget Amerika!!
De siger problemet er at man skal forklare hver enkelt person, hvordan produktet virker og det er omkostningstungt og besværligt. Så nu søger vi nogle, som "brænder" for et godt produkt. Vores koster kun mellem 1/2 eller 1/3 af de andre på markedet.
Glæder mig til at høre jeres kommentarer.
Hilsen Jette J
|
Entusiastiske bilplejefirmaer søges
Prøv evt. at hive fat i Bilnyt i Esbjerg, de er ikke bange for noget (set med en kundes øjne), og er vidst nok del af en sammenslutning af butikker. Bil-Nyt Storegade 65 6700 Esbjerg tlf. 75 18 09 55 |
Jeg skulle lige til at anbefale en bestyrer af to københavnske butikker, men lader være at belemre min gode ven med dit produkt. Websitet er simpelthen for svagt, og jeg er meget liden overbevist om at der er noget særligt ved produktet. Det lyder meget som om et rengøringsprodukt er pakket godt og grundigt ind i snak om nano... bla bla..
Man undrer sig over at folk flår produkter som cillit BANG ned fra hylden fordi der står en synkroniseret idiot og siger det er skidegodt i tv-reklamen... men det er hvad det altid har været.. universal rengøringsmiddel.
Jeg undskylder på forhånd hvis dit produkt rent faktisk ER revolutionerende, men den skepsis jeg selv har er utvivlsomt den samme du møder når du vil afsætte produktet. Få produktet anmeldt i et branchemagasin - hvis du får anmeldelser som er i tråd med det produktet lover.. så spiller det jo :-D
|
Dato: 3/28/2006 2:11:41 PM Forfatter: Redsox
Websitet er simpelthen for svagt, og jeg er meget liden overbevist om at der er noget særligt ved produktet.
Man undrer sig over at folk flår produkter som cillit BANG ned fra hylden fordi der står en synkroniseret idiot og siger det er skidegodt i tv-reklamen...
1) Sælgeren ude i butikken får penge for at sælge produktet til kunderne som kommer i butikken. Sælgeren er da på ingen måde interesseret i at lede sine kunder ind på websitet, da kunden jo måske så køber produktet der. Så der ser jeg ingen begrænsning - selvom et redesign absolut ikke ville skade
![]() 2) Man kan sige meget om reklamerne fra Cilit BANG - men vi kan sgu alle huske dem, så de har vel haft en vis effekt? Når fru Hansen står nede i butikken og skal vælge et rengøringsmiddel, så vælger hun helt sikkert: a) Det hun plejer, eller b) Et mærke hun kan huske.
mvh Carsten |
Hej Jette. Hvis du og din mand skal have succes med jeres produkter, da jeg formoder at I har købt salgsrettighederne til Danmark - så skal der helt andre boller på suppen
Du skal have fat i nogle kendte personer, som kan anbefale jeres produkter og som der tillige er nævnt, en test af produkterne i respektive magasiner- det virker!!!
Jeg taler om danske magasiner, kendte danske personer eller organisationer (racerkørere, FDM, mulighederne er mange)
Efter et kort besøg på jeres website kan jeg kun give Carsten ret i, at der er en OM`er - Det virker simpelthen ikke prof. nok og vi er i Danmark, brug danske billeder, tekster m.m. - det virker meget rodet og uoverskueligt og online butikken halter gevaldigt. Teksterne er skæve, der mangler billeder og farverne er dårlige for læsbarheden.
Produkter til 600 kr. og til 1 bil 250 kr. virker for mig voldsomt( og så kan jeg ikke bruge at alle jeres etablerede konkurrenter`s produkter koster mere )
Min søn kan ordne min bil til 100 kr. og så er den perfekt - ellers må han bare gøre det om!
I skal tage en overordnet generel vurdering af jeres målsætning og vurdering af salgsmulighederne i Danmark - og glem så, hvordan alle jeres konkurenter gør eller har gjort deres arbejde, det kommer I ikke videre af.
Jeg ved godt, at jeg har været lidt kritisk- men ærlig og det er I vist bedst tjent med for at komme videre.
Bedste hilsner og på genhør. |
Peter
Danmarkshop.com
Hej Jette. Check lige www.nanocover.dk kan du se forskellen - det er det, jeg mener!
Bedste hilsner. |
Peter
Danmarkshop.com
> Havde Columbus været dansker, havde han ikke opdaget Amerika!! Det er sjovt at du lige netop nævner det, for de danske vikinger fandt faktisk Amerika ca. 501 år før Columbus. Men da vi havde voldtaget indianere og stjålet deres smykker sejlede vi bare hjem igen |
Både stay-clean.dk og nanocover.dk fokuserer ekstremt meget på at det er et utrolig avanceret og højteknologisk produkt de har på hylderne. Og det er da ikke så underligt, når nu der til tider er meget hype om nanoteknologi - det er da oplagt at ride med på den bølge. Men...
Er der ikke en fare for at man kan gøre et rengøringsmiddel for avanceret? Dybest set er jeg da ligeglad med hvorfor produktet virker - så længe det virker. Bliver produkterne ikke oversolgt? Bliver rengøringsprodukterne ikke gjort til noget man helst skal arbejde for NASA for at forstå?
Efter at have gået og tænkt lidt over det, så tror jeg at en del bliver skræmt lidt af alt den teknologisnak, som sikkert bare gør, at folk stiller (unødige) spørgsmålstegn ved produktet. Jo mere et produkt bliver markedsført som innovativt/højteknologisk, jo mere tænker jeg "tager de røven på mig?".
Blot nogle tanker en onsdag morgen
mvh Carsten |
Jeg tror heller ikke du skal sælge dine spændende nanoteknologiske produkter på teknologien - men de problemer de løser, de glæder de skaber eller noget andet mere forbrugerorienteret. Jeg husker et eksempel en af mine tidligere kollegaer fra Australien havde, med et stort byggemarked/isenkræmmer forretning. Det gik ikke så godt for dem. De markedsførte hamrer, save, boremaskiner osv - hvilket jo er helt naturligt, når det nu er det man sælger. En klog reklamemand foreslog dem så at lægge strategien helt om, så de i stedet for at sælge "værktøj" begyndte at sælge "løsning". I stedet for at sælge f.eks, en rørtang, så solgte de nu en "fixet vandhane", og i stedet for en hammer solgte de nu "opsætning af et billede på vægen" - bare som eksempler. Strategien gav pote, og en dårlig forretning blev vendt til en rigtig god en.
Se på Silvan - er det ikke i virkeligheden det de gør? :) |
Jo, det minder meget om deres nye strategi... Istedet for at fortælle at man har fliser til 99 kr pr kvm, så viser man det færdige køkken og fortæller hvor nemt det er! God strategi... |