Èn ting er at din konkurrent ikke syntes at det er i orden at du bruger energi-shoppen.dk som ligger meget tæt op af deres energishoppen.dk, og at du som sådan ikke har gjort noget ulovligt. Men noget andet er hvor smart det er at du har valgt det navn. |
Foreløbig mange tak for de meget forskellige input. - De giver mig nye vinkler at se sagen fra.
Nogle indlæg går på, her er tale om Typosquatting, men iflg. denne afgørelse http://www.domaeneklager.dk/uploads/1357-head-set.pdf, kan der vel ikke være tale om noget sådan.
En anden ting er, om jeg krænker en varemærkeregistrering. - Det vil jeg bestemt undersøge nærmere.
Det skal også lige præciseres, at der ikke er tale om et produktsammenfald - det er simpelthen ikke de samme varer, vi forhandler, så 'ægte' konkurrenter er vi ikke. Men som Jesper Norbøl skriver, så vil min markedsføring jo uvægerligt give den anden mulige kunder, fordi en bindestreg i internetadressen ofte glemmes. Den erfaring har jeg også gjort.
Jeg vil lige sætte fakta helt på plads. De 2 eksempler som jeg brugte, er de virkelige eksempler - jeg føler, at det vil være det rigtigste at 'røbe' dette på nuværende tidspunkt.
Spørgsmål vedr. denne 'tilståelse': Jeg er ny på dette forum, og var meget i tvivl om, hvor anonym man bør være, men nu er 'sløret' altså løftet.
//KnudS