Hej Amino'er Vi fik på vores netshop d. 31.01.2008 en ordre fra en kunde i Singapore på ca. 40.000,00 kroner. PBS formidler betalingen/transaktionen og fakturerer os ca. 2.500,00 for det. Vi afventer med at sende varerne til vi ser pengene på vores konto i Danske Bank. Da pengene er gået ind sender vi pakken med DHL d. 14.02.2008. Nu, mere end 2 måneder senere, kommer der et brev fra PBS der siger flgd: I forbindelse med gennemgang af Deres indløsningsaftale har vi konstateret, at vi har et tilgodehavende hos Dem. Den skyldige saldo udgør DKK 40.965,18 Da det ikke har været muligt at modregne den skyldige saldo via omsætning på Deres indløsningsaftale, skal vi venligst bede Dem indbetale beløbet på vedlagte giroindbetalingskort inden Inden 25. april 2008 De er velkommen til at kontakte os på telefon 44 89 29 30, hvis de har spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger. Med venlig hilsen.
Vi har ikke kontaktet PBS endnu, da jeg godt kunne tænke mig at høre om der skulle være andre der har prøvet noget lignende og måske kan bidrage med noget. |
Hej!
Vi har ikke modtaget i sådan skrivelse, men jeg vil blot bemærke at det virker mærkeligt at i ikke forud for dette har modtaget information om at der er lavet indsigelse mod transaktionen (sammen med et gebyr på 250,- som PBS opkræver for denne "service").
Iøvrigt til fremtiden, så er det faktum at pengene kommer ind på jeres konto ikke nogen kontrol af om modtageren har ren mel i posen. Hvis kortet (eller kort oplysningerne) er stjålet uden ejerens viden så vil en transaktion gå ok, indtil ejeren bliver opmærksom på hævning via hans kontoudtog. Så lav altid ekstra check af modtager, og vær ekstra mistænkelige for ordre fra den del af verdenen.
I dette tilfælde tyder det jo nok desværre på at kortet var stjålet og at i defor kommer til at dække beløbet... :-(