Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindel af udenlandsk kunde... PBS?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Assens
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi fik på vores netshop d. 31.01.2008 en ordre fra en kunde i Singapore på ca. 40.000,00 kroner. PBS formidler betalingen/transaktionen og fakturerer os ca. 2.500,00 for det. Vi afventer med at sende varerne til vi ser pengene på vores konto i Danske Bank. Da pengene er gået ind sender vi pakken med DHL d. 14.02.2008. Nu, mere end 2 måneder senere, kommer der et brev fra PBS der siger flgd:

I forbindelse med gennemgang af Deres indløsningsaftale har vi konstateret, at vi har et tilgodehavende hos Dem.

Den skyldige saldo udgør DKK 40.965,18

Da det ikke har været muligt at modregne den skyldige saldo via omsætning på Deres indløsningsaftale, skal vi venligst bede Dem indbetale beløbet på vedlagte giroindbetalingskort inden

Inden 25. april 2008

De er velkommen til at kontakte os på telefon 44 89 29 30, hvis de har spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger.

Med venlig hilsen.

Vi har ikke kontaktet PBS endnu, da jeg godt kunne tænke mig at høre om der skulle være andre der har prøvet noget lignende og måske kan bidrage med noget.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:53

Hej!

Vi har ikke modtaget i sådan skrivelse, men jeg vil blot bemærke at det virker mærkeligt at i ikke forud for dette har modtaget information om at der er lavet indsigelse mod transaktionen (sammen med et gebyr på 250,- som PBS opkræver for denne "service").

Iøvrigt til fremtiden, så er det faktum at pengene kommer ind på jeres konto ikke nogen kontrol af om modtageren har ren mel i posen. Hvis kortet (eller kort oplysningerne) er stjålet uden ejerens viden så vil en transaktion gå ok, indtil ejeren bliver opmærksom på hævning via hans kontoudtog. Så lav altid ekstra check af modtager, og vær ekstra mistænkelige for ordre fra den del af verdenen.

I dette tilfælde tyder det jo nok desværre på at kortet var stjålet og at i defor kommer til at dække beløbet... :-(

Fra Assens
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 13:45

Jeg er klar over at det at pengene står på kontoen ikke er ensbetydende for at der er en reel dækning på beløbet. Men det er dér, jeg troede, at PBS, og det vi betaler for hos dem, kommer ind i billedet. Hvad er det så man betaler 2.500,00 for? Og så to måender senere... Der må være et regelsæt for hvor lang tid efter man kan komme og kræve pengene tilbage..?

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 14:25

Hej!

Hvis du finder ud af hvad det er man betaler PBS for så må du gerne sige til ;-). Man kunne nemt få den opfattelse som du havde... Men faktisk tror jeg kun de dækker den situation hvor det er kortets rette indehaver der har brugt kortet, men at denne ikke kan betale pengene. I dette tilfælde dækker i PBS/kortudsteder. Men det er vist også eneste situation, og gad ved om den situation opstår i praksis...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:38

Det er pisseærgeligt og megasure lærepenge.

Men det står faktisk i de betingelser som man har skrevet under på med sin indløsningsaftale.
Jeg mår erkende, at jeg lærte det på samme hårde måde. Da jeg dengang drev webshop med "begynder-omsætning" og samtidig var studerende, var det et temmelig hårdt slag.

Men det eneste man kan gøre er at ægre sig og så glemme alt om det. I den del af verden kan en politianmeldelse næppe svare sig.
Vær derfor ekstra forsigtig med ordrer fra Afrika, østlande, asien osv.
I vores tilfælde er 100 % af alle (relativt få) Afrikanske ordrer åbentlys fup og svindel. Derudover en en ret stor del af vores udenlandsorder ligeså. Vi sælger dog også primært til Danmark, Grøndland og lidt til de nordiske lande og ganske få EU ordrer.

Fra Assens
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 20:05

Dvs. at der intet er at gøre...?

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 20:43

Der er desværre ikke meget at gøre. Det er nok ret usandsynligt at du ser de penge igen. Men du bør under alle omstændigheder lave en politi anmeldelse, og få en kopi af anmeldelsen tilsendt. Du bør få den til at dokumentere tabet i dit regnskab sammen med opkrævningen fra PBS.

Dernæst kunne du jo også lige checke med DHL at pakken er udleveret, hvis ikke du allerede har gjort det...

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 20:36

andkjaer:
Der må være et regelsæt for hvor lang tid efter man kan komme og kræve pengene tilbage..?

Som kunde har du tre måneder til at komme med din indsigelse.
Efter tre måneder er der intet at komme efter.

Vh Brian R 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:48

Allan.:

Vær derfor ekstra forsigtig med ordrer fra Afrika, østlande, asien osv.

Nej... Reglen er send ALDRIG noget til Afrika, asien osv. De produkter i har kan de alligevel købe tilsvarende i eget land til 1/10 af prisen.. og specielt Singapore er netop kendt for er være metopolen for alverdens internet krimanalitet, så send ALDRIG noget til Singapore.. Blot annuller dem uden tøven...

Det væste ved dette her er sådan set at når man som forretningsdrivede opdager at der er indgået en falsk ordre på ens webshop, og man så kontakter PBS siger de blot, jamen på min skærm er det ikke stjålet, så derfor kan vi ikke gøre noget, men hvis du tror den er falsk så må du hellere annullere ordren.. Altså venter de bare på at en svindel handel skal gå igennem, fremfor at kontakte ejen og spære kortet, i tilfælde af de ikke kender noget til at have afgivet nogen ordre..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Hvis I handler med Singapore og Afrika m.m. så få kunderne i de pågældende lande til at lave alm. bankoverførsler. Der kan man ikke snyde.

Mvh.

www.userfriendly.dk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)