Dette er virkeligt et klassisk eksempel på hvor nemt et er at klistre "jantelov" på andre og derved afslutte en debat. Nu har jeg læst Lone's indlæg igen og igen og kan bare IKKE finde noget med jantelov. Måske er hun "fagnørd" eller "fagbegrænset" hvad ved jeg.....kan jeg da heller ikke tage stilling til. Men at smide "jante" efter hende....FIS i en hornlygte! |
Film på internet
|
Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet
Nu gjorde du dig jo umage med at linke til dine egne film, så jeg har svært ved at forstå du er overrasket over folk tager udgangspunkt i dem. |
Jeg har sagt, at jeg hader video på internettet, der ikke har anden eksistensberrettigelse, end at det er video på Internettet! Det er ikke et had til mediet - det er da kærlighed til det - at kræve, at det bliver brugt på egne præmisser, til at formidle netop dét video kan, og ikke bruge det, bare fordi man kan, uden at have taget stilling til, om det er den bedste måde at formidle sit budskab på. Jeg har ingen problemer med at opsøge video på nettet - faktisk bibeholder jeg et krampagtigt tag i en meget, meget, meget gammel version af Firefox, for at kunne få lov til at se Web-tv på DR, der ellers ikke fungerer på Mac og jeg er da jævnligt forbi YouTube og lader mig underholde. (Men jeg bruger YouTube lige så meget til lyd, som jeg gør til video, og finder ofte stand-up rutiner, der bare er sat til et statisk billede af kunstneren) el. lign. Jeg bruger Googlevideo til at se foredrag og dokumentarfilm på. Jeg opsøger ofte Crooksandliars.com og læser hvad de har at skrive og ser videoen, der følger til hvert blogindlæg - og så sent som i går, sad jeg og så en flere minutter lang introvideo til et site, til trods for, at jeg ikke var interesseret i hverken sitet eller produktet, men bare fordi videoen var fed. Jeg hader ikke video på Internettet. Tværtimod. Du skriver "Jeg er ikke enig i at viral markedsføring kun er film. Word of mouth er den overordnede metode". Nej, jeg siger heller ikke at viral markedsføring udelukkende er video, men nu var det jo ligesom video du bad os tage udgangspunkt i, var det ikke? (og nu beder du os så tage stilling til Youtube, video i fremtiden og hvem der bruger video på en ny måde). Ligegyldigt om man har valgt at lave en viral kampagne via en video, et spil, et billede eller en artikel, så er vi enige om at Word of Mouth er metoden man får det ud til masserne på - og når man siger at "folk sender det til hinanden", udgør det jo heller ikke en brøkdel af den trafik, som det skaber hvis éns video (eller artikel, lydfil, spil, billede eller hvad det måtte være) bliver delt på Digg, Stumpleupon, Reddit og Del.ici.ous - for ikke at nævne de store bloggere. Og hvis man har fanget dem, er man som oftest også sikker på, at få noget reel pressedækning på sin sag. Men for at fange dem, skal man også tale til dem - og min kritik af dine produkter, som værende virale kampagner, var blot, at jeg har svært ved at forestille mig, hvordan de nogensinde skulle dukke op på et af de sites. Man kan opfordre sine kunder til at lave nok så mange tiltag i Viralmarkedsføringens navn, men hvis produktet der kommer ud i den anden ende, ikke appellerer til masserne, så udebliver viraleffekten altså. Nå, men ligeså træt som du er at høre på mig, der "Ikke ved hvad jeg taler om" og "hader film", ligeså træt er jeg af at debattere med en dør, så jeg vil stoppe hér, med én afsluttende kommentar: Jantelov har intet med dette at gøre Steffen. Jeg er bare ikke imponeret over hverken dine videoer og især ikke af dine indlæg herinde. Hvis du ikke kan acceptere at jeg tillader mig at danne et billede af dig, udfra hvad du skriver herinde og hvordan du opfører dig, så skal du være velkommen til at gemme dig bag Janteloven - men lad mig straks klargøre, at den intet har at gøre med dette. Min dømmelse er personlig. Ikke generel. Præcis som du er velkommen til at synes, at jeg er en kælling, udfra den måde jeg opfører mig på, uden at jeg behøver tude under Jantelovstæppet og kræve sympati. |
Hvis nogle var istand til at skrive, som andre taler, vil bevistheden øge det visuelle indhold dramatisk. http://audio.skeyelab.com/howtospeakhip/
|
Kursus i Photoshop, InDesign eller Illustrator - bliv bedre end de andre!
Der er ingen tvivl om at det vi ser af video anvendelser på internettet er noget der er kommet for at blive - reklamespot på TV ligeså - men det vil nok være nødvendigt med "træning" af de personer der stiller op foran cameraet. Har selv i dag forsøgt mig og det er måske derfor man ofte ser anvendt prof. skuespillere da vi andre ofte bliver for anspændte og det ses tydeligt. Men snart på alle fora Myspace, Facebook og andre steder er folk jo meget glade for denne funktionalitet og videresender jeg ved ikke hvad af div. video clip. Så jow der er ingen tvivl om at markedet er der og at vi vil se mere af dette anvendt også på de danske sites. Du har jo alle sanserne her at trække på og det giver jo en dybere "indlæring" - det hørte og det sete ! Bare for sjov har jeg lavet en lille video i dag en hilsen og det fremgår tydeligt hvordan man lyder og ser ud osv. Men studdiet, optagelser og indtaling skal være i top. Ellers vil det nok få den helt modsatte virkning. Jeg skal ikke blande mig i de eksempler du har på din site - en site som jeg iøvrigt fandt stimulerende og dynamisk - men blot sig at det er ok med kunde -og leverandør udtalelserne leveret af rigtige menesker og ikke skuespillere, men jeg har det selv svært med at sluge en tv-spot med skuespillere der rekalmerer for det en og det andet virker ikke troværdigt vel ? Og så syntes jeg ikke at tonen er værdig i denne tråd det er så noget andet men det gavner ikke at "grise" hinanden til - tvært imod så kom nu på banen med en Amino-værdig og som vanlig god tone ik`! Og lad os igen huske på at det du skriver findes lang tid efter på nettet!! God weekend når I kommer til den !! Hilsen john |
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
Hej John. Du har helt ret - lad os nu se at komme videre. Lone - du har sat ord på noget, som mange tænker, når de læser dette og tak for det. Jeg håber også, at Steffen virkelig har lært af denne omgang og finder ud af at deltage i debatten på en måde, hvor man også kan tage imod kritik - for hermed at vokse og lære af det. Når det så er sagt, så Jo da - for f. - Video er her jo allerede. Jeg har da selv registreret adskillige domæner indeholdende bl.a. video de senere år og de skal da nok blive taget i brug stille og roligt. Kan I nu have en god weekend alle sammen. Vejret skulle blive kanon Venlig hilsen,
|
Jeg savner stadigvæk den kilde? Mon du kan diske op med den Steffen? |
The long tail er jo det der gør, at nettet er så genialt at reklamere på. Jeg er sikker på at vi vil se meget mere specifikke og brugerdrevne kampagner. Kun til LONE: Ja det er jo sjovt at det er en generel diskussion der ligges op til og at nogen så bliver personlig er jo tåbeligt.Men hey, jeg tror ikke jeg behøver dømme dig, du udviser joi fin stil hvilket menneske du er her på debatten.Jeg håber vi kan have en generel diskussion og ikke en fladpandet personlig hetz, andre ikke kan være med i. |
Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet
Christian, du er jo ikke et hak bedre. Du siger at - Lone har sat ord på noget mange tænker. Det er da utroligt at man opfordre til god stil her inde og så køre den af på den måde. Ubetænksomt men sigende for nogle i den danske befolkning. Jeg undre mig over at jeg skulle kunne lære noget af det. Det er en debat og ikke et forum for personlig kritik. Eller subjektive vurderinger. Lær af det tak! Hvilke erfaringer har amino brugerne med gode film på nettet der har rykket dem tættere på et køb? Er der flere eksempler på det? Evt. se min film her i HD www.passonmedia.dk/fultest |