Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Film på internet

Side 2 ud af 8 (74 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Også fordi der er kommet denne rapport der siger at der bruges på 

Bannere og partnerskaber 752.500

Markedspladser
(rubriksites, directories, auktionssites, prissammenligningstjenester) 1.080.900

Søgeordsannoncering 548.600

Permission marketing 110.000

Diverse 10.000

Samlet omsætning 2.501.900

Det er alt for meget set med mine øjne, da der findes så mange alternativer end blot at ligge avis annoncering ud på internet. Det er en kedelig tendens.

Jeg mangler at se mere inteligent markedsføring som er interaktivt og som kan underholde.

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 23:29
Pass on media:

Markedspladser
(rubriksites, directories, auktionssites, prissammenligningstjenester) 1.080.900

Diverse 10.000

42

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 23:43

Runge: Dit svar passer ikke ind... det er jo det endegyldige svar og giver rent faktisk mening (det kræver blot en computer til at gennemskue spørgsmålet) i modsætning til Steffens indlæg...

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:54
Pass on media:

Også fordi der er kommet denne rapport der siger at der bruges på 

Markedspladser

Diverse 10.000

Det er alt for meget set med mine øjne, da der findes så mange alternativer end blot at ligge avis annoncering ud på internet. Det er en kedelig tendens.

Jeg mangler at se mere inteligent markedsføring som er interaktivt og som kan underholde.

Igen ville det være rart, hvis du skrev kilden - jeg måtte tæve løs i Google for at finde det - og det viser sig at stamme fra denne artikel:
http://epn.dk/teknologi/internet/article1319431.ece

Du glemmer to helt ekstremt vigtige ting - for det første er tallene i hele tusinde kroner. Dvs. når du skriver "2.501.900" er det ikke 2,5 millioner kroner, men 2,5 milliarder kroner.
Dernæst handler artiklen om INTERNETANNONCERING!
Viralfilm falder ikke under denne kategori, ligesom produktion af websites, microsites, flashspil osv. osv., ikke gør, så du kan ikke bruge tallene til ret meget i forbindelse med dine - og ja, nu siger jeg det - fantastisk dårligt producerede amatørvideoer, hvor kedelige ansatte læser op fra et dårligt manuskript i fucking monolyd, uden idé, koncept, colorgrading, klip eller grafik.

Viralfilm? I don't think not, Bruce Lee.
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 01:34

sødt sødt sødt, men først må jeg sige at det er milliarder der er tale.. Ja 2,5 milliarder.

Internet annoncering, ja det er helt rigtigt at det ikke går under den kategori, jeg skriver jo at jeg netop ønsker at man ikke bare flytter sin avis annonce ud på nettet. Der er vidst flere muligheder end det på internet. Mener du ikke det?

Men ok måske du skulle tage skolen om, jeg forstår ikke du kritiser filmene så kraftigt. Men ok du kender måske til noget der er bedre du har lavet. Det ville være rart hvis du kunne.

Det er heller ikke i mono. Bare for en ordens skyld. smiler!

Tallene kommer her fra. FDIM som tidligere skrevet, måske du skulle se det også, før du taler Lone S. Hansen

Håber du bliver mere konstruktiv og mere præcis i dit næste indlæg. Takker!

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Pass on media:

sødt sødt sødt, men først må jeg sige at det er milliarder der er tale om når man bruger 7 sifrede tal. Ja 2,5 milliarder

Internet annoncering, ja det er helt rigtigt at det ikke går under den kategori, jeg skriver jo at jeg netop ønsker at man ikke bare flytter sin avis annonce ud på nettet. Der er vidst flere muligheder end det på internet. Mener du ikke det?

Men ok måske du skulle tage skolen om, jeg forstår ikke du kritiser filmene så kraftigt. Men ok du kender måske til noget der er bedre du har lavet. Det ville være rart hvis du kunne.

Det er heller ikke i mono. Bare for en ordens skyld. smiler!

Tallene kommer her fra. FDIM som tidligere skrevet, måske du skulle se det også, før du taler Lone S. Hansen

Håber du bliver mere konstruktiv og mere præcis i dit næste indlæg. Takker!

Okay, Batman.
Nej, det er ikke millarder man taler om, når man bruger 7cifrede tal. Det er millioner. En milliard: 1.000.000.000 - har 10 cifre.
(I denne forbindelse vil jeg allernådigst undlade at skovle på bålet ved at nævne din kommentar om, at jeg burde tage skolen om).
Dvs. de tal du pastede hér var ikke korrekte, de var ikke forståelige, uden sætningen "I tusinde kroner", som ville fortælle os, at der skulle sættes 3 nuller bag alle tallene.
Det gjorde både EPN og FDIM, men som sagt havde du IKKE angivet en kilde (det var jo dét kritikken gik på).
Du skriver, at du ville ønske at annoncørene ikke bare flyttede deres avisannoncer ud på nettet - men brugte nettets muligheder mere kreativt og det vil jeg nu nok sige, at en del af dem gør. Som sagt indgår alle en virksomhedsheds tiltag på nettet ikke i de tal og selvom de gjorde, så vil der eksempelvis i bannerne gemme sig videotestimonials, som du jo mener er den hellige gral.

En større virksomhed, der annoncerer på nettet, vil som regel smide hoveddelen af budgettet efter traditionel markedsføring på Internettet. Ting, de er sikre på vil fungere. Det er ikke fordi de er kedelige, det er fordi de har sund fornuft.
(Hvis det er dét, du er sur over, så er jeg bange for at der ikke vil komme megen opbakning til din holdning på det punkt).
Derudover er der så nogle af dem, der vælger at sætte penge af til andre måder at annoncere på Internettet på, og nogle af disse vil være video på Internettet.
Som tidligere nævnt, synes jeg at video på Internettet for video på Internettets skyld, er bygget af det pureste nederen, og jeg har ikke mange klapsalver til overs for de virksomheder der vælger at lægge vigtig information om deres produkt over i en video, i stedet for at tilbyde det på en let tilgængelig måde, så jeg vil gerne have lov til at fokusere på de virksomheder, der vælger at bruge penge på viralfilm. (demonstrationsvideoer af produkter er en god måde at bruge video på nettet, men hvis man har et produkt der bedst vises frem med video, er jeg sikker på, at videoproduktionen ikke falder ind under et decideret markedsføringsbudget, da videoen vil være essentiel, for overhovedet at kunne sælge produktet).

Så viralfilm.
Viralfilm - som du også slår dig på, at producere, er ikke den hellige gral indenfor markedsføring. Når de er udført korrekt, kan de være fantastiske til at sprede budskabet om ens produkt og nå en helt anden gruppe mennesker, end de andre former for markedsføring gør. Der er gode eksempler på dette, fra bl.a. Ford Ka, og i Danmark har både Quicksilver, Rådet for større færdelssikkerhed og Kræftens bekæmpelse nydt godt af, at deres videoer har gået sejrsgang rundt på Internettet og at den traditionelle presse har skrevet om dem.
Men selv, når de er så succesfulde, har de deres begrænsninger. For at fange interessen hos brugeren, for at få dem til at reagere og sende videoen videre, for at få pressen til at skrive om dem, er viralfilmene nødt til at tale deres helt eget sprog - og deres fornemmeste opgave er at underholde og overraske, frem for at formidle.
Når jeg har set videoerne om Ford Ka's evil twin, er jeg klar over, at de har fået en ny bil på markedet. Jeg ved nogenlunde hvordan den ser ud, jeg har grint af videoerne og muligvis sendt dem videre - men jeg har ingen anelse om, hvor mange hestekræfter den har, hvor meget den koster, hvor den kan købes eller hvornår den overhovedet kommer i handlen - for hvis de ting havde været inkluderet i videoerne, havde det ikke været gode viralfilm. Senere kan jeg så se en reklame i tv for selv samme bil, hvor jeg får alle de fornødne oplysninger, men ikke er underholdt. Jeg taler ikke om den reklame med mine venner henover kaffe, næste dag. Jeg sender dem ikke mails eller Instant messages om den reklame.
En succesfuld viralfilm, er nødt til at være underholdning i første række, produktet i anden eller tredje - og jeg forstår godt, at annoncørene kan blive skræmte over dette.
Jeg undrer mig på ingen måde over, at traditionel markedsføring får penge først og at viralfilm får bagefter - for de kan kun sjældent stå alene, hvorimod traditionel markedsføring ofte står alene, til gode resultater.

Hvis viralfilm, som du forsøger at sælge her virkelig er sådan et vidundermiddel indenfor markedsføring, hvad laver du så hér, med dine links, buzzwords, reklamer og kopierede indlæg? Hvorfor forsøger du på så klodset vis, at stryge dine Googleplacering med hårene, hvis du bare kunne lave en viralfilm og få dit budskab ud på den måde?

Jeg erkender at min kritik af dine produkter ikke var saglig og at jeg gik efter manden i stedet for bolden, men der var heller ikke ret meget bold at gå efter til at starte med.
Jeg skal hjertens gerne beklage, at jeg var nede i slummet, men min skepsis overfor dine produkter står jeg ved.
Du spørger om jeg har lavet noget der er bedre. Er det vigtigt? Er det den eneste måde, vi kan kritisere hinanden på? Ved at vi selv har lavet noget der er bedre? Skal en madkritiker være en stor kok? Skal en kunstkritiker være en stor kunstner?
Jeg har muligvis ikke lavet noget der er bedre (men jeg har heller ikke forsøgt)- men jeg har set bedre. Meget medre. Både indenfor landegrænsen og indenfor min vennekreds.

A testimonial does not a viralfilm make.

Af de film jeg så på din side (hvor Byggestart.dk's altså ER i mono, ellers er jeg overordentligt nervøs for, at jeg har mistet hørelsen på det ene øre), var der ikke nogen der slog mig som værende viralfilm - heller ikke, selvom du skriver at de er det. For det første havde jeg aldrig set nogle af dem tidligere, til trods for at jeg tilbringer størstedelen af mine vågne øjeblikke på Internettet og ingen af dem underholdte mig. Ingen af dem overraskede mig. Ingen af dem, gav mig lyst til at dele oplevelsen med andre (hvilket jeg i øvrigt heller ikke ville kunne, på grund af måden du har implementeret videoerne på dit site på).
Videoerne formidlede et eller andet om produkterne, som jeg ganske hurtigt mistede interessen for. Hvis man ikke lige er på jagt efter en firmagave, eller har en brændende passion for skoldhedt sand, er en video om et glaspusteri altså ikke underholdning i topklasse. Det er bare video på Internettet og det kedede mig.

Der skal muligvis være brugere på Glaspusteriets hjemmeside, der er ovenud lykkelige for at se nogle glas skvulpe i strandkanten - jeg er bare ikke en af dem - og jeg vil falde ned af min stol af overraskelse, hvis den en dag skulle droppe ind i min indbakke, fra en ven der lige synes at jeg skulle se den, eller hvis Politiken skrev en artikel om den.

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 23:12

Hej LSH,

Tak for det lange og uddybende svar. Jeg giver dig ret.....

Lidt ironi ok. mia og mio. men ok det er jo svært at tyde i en tekst.

Ha en dejlig aften!!

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:55

Steffen Kirkegaard aka Pass on media, nu må du ærligt talt lige spænde hjelmen!

Her får du med Lone S. Hansens indlæg en enestående muligheden for netop at debattere et af dine mange indlæg om, iiihh hvor fantastisk virale film er – men i stedet vælger du blot at skrive: "Tak for det lange og uddybende svar. Jeg giver dig ret....."

What the f*** is this? Kom nu ind i kampen! Du skriver længere oppe, at du ønsker en debat, så grib den dog og debattere! Eller du vil (kan) måske ikke nu, når der kommer lidt substans og kritik på bordet?

Hvis du ikke engang selv gider, at debattere dine egne (reklame)indlæg, så fri da venligst Amino disse. Ellers ville det måske være mere passende at ændre dit navn fra "Pass on Media" til "Spam on Media"???

Du er bare enig eller hvad, når Lone skriver: 

"Som tidligere nævnt, synes jeg at video på Internettet for video på Internettets skyld, er bygget af det pureste nederen, og jeg har ikke mange klapsalver til overs for de virksomheder der vælger at lægge vigtig information om deres produkt over i en video, i stedet for at tilbyde det på en let tilgængelig måde, så jeg vil gerne have lov til at fokusere på de virksomheder, der vælger at bruge penge på viralfilm."

"Hvis viralfilm, som du forsøger at sælge her virkelig er sådan et vidundermiddel indenfor markedsføring, hvad laver du så hér, med dine links, buzzwords, reklamer og kopierede indlæg? Hvorfor forsøger du på så klodset vis, at stryge dine Googleplacering med hårene, hvis du bare kunne lave en viralfilm og få dit budskab ud på den måde?"

"Af de film jeg så på din side (hvor Byggestart.dk's altså ER i mono, ellers er jeg overordentligt nervøs for, at jeg har mistet hørelsen på det ene øre), var der ikke nogen der slog mig som værende viralfilm - heller ikke, selvom du skriver at de er det. For det første havde jeg aldrig set nogle af dem tidligere, til trods for at jeg tilbringer størstedelen af mine vågne øjeblikke på Internettet og ingen af dem underholdte mig. Ingen af dem overraskede mig. Ingen af dem, gav mig lyst til at dele oplevelsen med andre (hvilket jeg i øvrigt heller ikke ville kunne, på grund af måden du har implementeret videoerne på dit site på).
Videoerne formidlede et eller andet om produkterne, som jeg ganske hurtigt mistede interessen for. Hvis man ikke lige er på jagt efter en firmagave, eller har en brændende passion for skoldhedt sand, er en video om et glaspusteri altså ikke underholdning i topklasse. Det er bare video på Internettet og det kedede mig."

Hvis du i så fald er enig i ovenstående, så kan man vel ikke have meget tiltro til dine indlæg, hvor du jo priser virale film til skyerne??????

Og ovenstående bringer mig forresten til et spørgsmål som jeg vist ikke er den eneste, der ønsker svar på. Kan du venligst angive en kilde på den påstand som du starter hele dette indlæg med?

"Når man bruger film på internet bliver brugerne 30% længer på sitet. De går også dobbelt så dybt ned i indholdet."

Syntes, at det virker helt hen i vejret: men kilde tak?

Hvis der altså overhovedet findes en………………… 
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 16:44
OK, jeg valgte at skrive enig fordi jeg ikke orkede at diskutere på det niveau.Lone, du forstår ikke at film kan noget. Du hader film og du ønsker kun, at kunder gør alt andet end at bruge det medie. Jeg er ikke enig i at viral markedsføring kun er film. Word of mouth er den overordnede metode. Mit spørgsmål er besvaret for længes af Lone. Du hader det medie. Tak for svaret.Mit spørgsmål er om en amino bruger vil anbefale dette medie. Jeg tror at man vil, for der er 50 % der svare ja i denne debat.Så tak for det! Jeg havde håbet på en noget mere nuanceret debat. Kritik er der nok af i jantelovens land. Lone du er godt integreret.

Al den negative kritik som Lone bidrager med ønsker jeg ikke at kommenterer yderligerer.

Men posetive observeringer er velkomne. Lone kunne jo bare skrive "Nej" og så var den jo ovre. Smiler!

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:22

Hvad fa'en er den nu af??

Det vil sige at i denne tråd er det kun tilladt at give dig ret?
Hvorfor kunne politik ikke også bare være sådan, så slap vi for alle de debatter,  og meningsmålinger.
En mand har ret, og alle der er enige, de skal helst råbe højt og alle der er uenige, de skal bare klappe i.

Det virker på mig som om det er første gang du bevæger dig i et forum.

Desuden så er jeg helt overbevist om, at hvis Lone bare havde skrevet "Nej" så ville du sikkert klandre hende for ikke at kunne uddybe dette.

Her på sitet er der trods alt ytringsfrihed, og det betyder at man hellere end gerne må komme med en mening, enig som uenig.

Om du har ret i det du skriver, det har jeg ikke taget stilling til.

Side 2 ud af 8 (74 indlæg)