Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For dårlig konvertering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen der har lyst til at komme med et par bud på at få konverteringsraten hevet i vejret på ZikZakZebra.dk

/Michael 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:35

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:09

Du er nød til at komme med lidt detaileret forklaring.

Hvor er det brugeren forsvinder? Hvor lander de henne? ...

Ellers fin butik, dog synes jeg baggrund er en smule uproffesionelt lavet, næmere mærkelig :-) 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:11

Hej.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med salgsoptimeringen, og der er flere ting som du kan gøre bedre. Fortrækker dog en lidt mere personlig dialog på dette område. Har dette din interesse, må du meget gerne sende mig en mail på jesper(a)qtag.dk.

// Jesper Skov

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:46

Hej

Most-Wanted-Response ("MWR") angiver den handling du helst vil have dine brugere til at foretage.

"Over folden" angiver det du kan se på skærmen uden at skulle scrolle ned

"under folden"  er det man er nødt til at scrolle for at se.

På begge disse to sider er jeg nødt tilat scrolle for at foretage dit MWR (hhv. at klikke mig ind på en info side for et produkt, og at trykke på køb knappen:

http://zikzakzebra.dk/house-doctor-269/

http://zikzakzebra.dk/gammelgaard-89/gammelgaard-maelkebil-bukser-142.html

Dette er skidt for dine konverteringer, og i særdelshed vil jeg råde dig til at fjerne top billederne på siderne som http://zikzakzebra.dk/house-doctor-269/

Herudover skal du nok overveje om dine kunder leder efter specielle mærker eller om de som mig tænker i bluser ELLER bukser ELLER dragter. ER det sidste tilfældet burde du have en indeling a'la

Drenge > Bluser > 0-3 måneder > Gammelgaard

Mvh Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:53

Kære Michael

Først en personlig note - Jeg har selv handlet hos ZikZakZebra en enkelt gang og havde ingen problemer med at finde rundt eller lign., men jeg er måske heller ikke den typiske bruger når vi taler om netop indkøb af børnetøj (Jeg ejer shoppingguiden ShoppingMamma.dk, så jeg har besøgt de fleste børnetøjsbutikker på nettet adskillige gange, kender alle mærkerne og ved således også havd jeg vil ha' når jeg selv køber til mine unger.).

Men jeg prøvede lige at snuppe et kig på shoppen med de mere faglige briller på og har da enkelte kommentarer du måske (måske ikke) kan bruge:

• Når jeg har besluttet mig for hvad jeg vil have og trykket "køb", kan det se ud som om der ikke skete noget (JEG kan godt se at min indkøbskurv ovre i højre spalte er blevet opdateret, men måske det for nogle kan synes som om der er sket en fejl, og de bliver usikre og enten prøver igen eller forlader shoppen. Mange af dem ender måske med at købe alligevel, men har oplevet det som lidt omstændigt og forvirrende (personligt foretrækker jeg "keep it simple" - altså så enkelte som muligt - Når jeg har trykket "køb" til en konkret vare, er der ingen grund til at jeg skal befinde mig på den side mere. Jeg foretrækker at blive sendt til en side som viser indholdet af min indkøbskurv og en tydelig angivelse af mine valgmuligheder "shop videre" eller "gå til betaling)

• Jeg ville få set på søgemaskinen. Jeg er ikke teknisk nok til at kunne fortælle hvad der er galt med den, men søger man f.eks. på "bukser" kommer der 101 varer frem - heribalndt bluser, sokker m.v. - så for at finde et par lækre bukser skal jeg bladre mig igennem bunkevis af varer jeg ikke er interesseret i, og giver måske derfor op (eller bliver irriteret) - begge dele er ret skidt for business:-) - og igen - Nej jeg ville aldrig søge så generelt. Jeg ville finde kategorien "bukser" inde under drenge f.eks., men det kan man jo ikke regne med brugerne altid vil. Så vidt jeg forstår fra snakke med andre e-handlende, så bruges søgefunktionerne rigtigt meget - og en god søgefunktion er derfor utrolig vigtig.

• Endelig tænker jeg at I da må have en masse materiale som kan fortælle jer netop hvor det går galt. At analysere brugernes adfærd på ens sider er super vigtigt og kan blive et af de bedste arbejdsredskaber man har. Når du kan se hvor kæden hopper af for brugeren, kan I gå konkret til værks og finde løsninger på netop de steder (eller mindske generne). En alternativ tilgang til det med hvor sitet kan optimeres er simpelthen at spørge jeres brugere. Jeg ved I har et nyhedsbrev (jeg er selv tilmeldt det :-) - Hvad med at benytte det til at søge efter en gruppe "super-zikzakkere" (:-) som kan hjælpe jer med at teste og prøve af og komme med tilbagemeldinger, og giv dem så noget til gengæld - f.eks. x antal % på deres næste ordre eller lign. :-) Det vil give jer en masse information om hvordan forskellige brugere oplever sitet.

Nå som du nok kan se er "keep it simple" kun noget jeg holder mig til når det gælder prof. formidling :-)

God vind med shoppen - Hvis jeg kan give yderligere feedback set fra min vinkel er du velkommen til at kontakte mig (og har I ekstra gode tilbud på et eller andet, så smid mig en mail på ShoppingMamma - Jeg har ind imellem en ledig plads i nyhedsbrevet (det feldt som hedder "tilbud nu") så passer det lige ind sker det jeg kan medtage det (og det koster ikke noget:-)

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)