Hej t-gaard
Wow altså, det var en flot gennemgang. Lad mig prøve at svare:
Det med at der er størrelses forskel og farveforskel på hjemmesiden skyldes at det firma der levere CMS'en siger at det ikke kan laved anderledes sålænge jeg ikke forstår at bruge rigtig edb sprog? Jeg forlangte ved bestilingen af hjemmesiden at det skulle være brugervenligt for en ikke edb kyndig, men der er rigtig meget der ikke virker hvis jeg ikke lige gør... og ved ...og...
Jeg ønkser delene på hjemmesiden med Forum, Praleside, hilsen fra mig og andre gode ting, fordi jeg gerne vil have mine kunder til at føle sig hjemme og jeg vil gerne have at de med tiden bruger siden som et snakke/træf punkt med tips og ideer også fra dem selv. Der er en verdensorganisation for dekupørsavere, med afdelinger i mange lande, men ike i Danmark. Jeg vil gerne være det træfpunkt! Forum skulle gerne køre uden arbejde for mig i fremtiden, på nær oprydning selvfølgelig!
På shop-delen har jeg lavet markedsplads. Det er et sted hvor folk kan sælge de træarbejder de selv laver. Jeg sælger bøger og maskiner til det og vil gerne trække trafik ind på siden ved at give dem mulighed for at sælge deres arbejder. Det er en side som skal køre uafhængig af mig!
Min forretning er udelukkende en internet forretning, men da jeg bor ved værkstedet, har jeg den politik at folk gerne ringe og aftale tid til gennemsyn at de varer jeg har hjemme på lager, hvis de gerne vil se med fingrene også! Jeg har Åbent værksted hver mandag og onsdag året rundt på nær i Maj, Juni og Juli måned. Der kan man også komme og se med fingrene!
Jeg skriver en hilsen på hjemmeisens forside, næsten dagligt og gør opmærksom på nye tiltag. Også hvis der er nyt på Forum. Det er mig der har skrevet sidste nyt på forum, men det var for at hjælpe en kunde som ikke kunne finde ud af det. Han sendte så skrivelsen til mig og jeg skrev det ind på Forum. Han er næsten blind!
Skillelinien mellem nyt og forside-materiale-kioskbasker-headline - Jeg forstår det desværre ikke :-)
Jeg har gjort som du sagde og fjernet butiks linkene, men admin kan jeg ikke fjerne. Det er tvang fra firmaet? Det er der jeg går ind når jeg redigerer hjemmesiden!
Jeg har nu ændret linket til Australien men så er problemet der. Jeg kan ikke få den til at acceptere at jeg vil have linket blåt og i Medium størrelse. De siger at jeg skal kunne forstå og bruge CMs sprog!!!
Jeg takker rigtig meget for din hjælp og er glad for at lære.
Maxine - www.dbixen.dk