Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min hjemmeside/forretning/forum/markedsplads ok?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet en hjemmeside med Forum og en forretning med Markedsplads for at kunne sælge mine bøger og maskiner til træarbejde.

Hvordan syntes I at det virker?

Er det ok at hjemmeside og forretning er på hver deres side?

Er opsætning og alt i orden?

Jeg ved ikke så forfærdelig meget om edb så giv lyd og lad mig lære.

Hilsen

Maxine

www.dbixen.dk

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:47

Jeg synes siden, rent designmæssigt virker meget gammeldags. Der er ikke umiddelbart noget der fortæller hvad siden handler om, og det er måske heller ikke nødvendigt men jeg keder mig så snart jeg ser forsiden.

Derudover synes jeg at det er ærgeligt at shoppen ikke er integreret med resten af hjemmesiden.

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Jun 07
Skrevet kl. 20:55

Hej Gadensgaard 

Tak fordi du tager dig tid til at kikke. Jeg mangler respons på mit arbejde og er glad for hjælpenBig Smile

Jeg vil gerne høre hvad det betyder for dig at den virker gammeldags. Hvad er nutidig? Hvordan ville du IKKE kede dig

Er det en stor fejl at hjemmeise og butik er 2 sider eller?

Maxine

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 21:25

Gammeldags fordi det er en helt firkantet hjemmeside fra kant til kant, i kun 2 farver. Ikke dermed sagt at en sådan side ikke kan fungere men jeg synes ikke at det er lykkedes så godt på den side. den ligner lidt noget der siger "se jeg har lært at lave en hjemmeside" med centreret tekst på forsiden, 10 forskellige skriftstørrelser og nogle små humørikoner på steder de egentlig ikke hører hjemme.

Desuden kommer der en meget lang tekst på forsiden som det er lidt svært at se hvordan den hører sammen eller ikke hører sammen.

Jeg ved ikke om det er en stor fejl men jeg synes ihvertfald det er MEGET ærgeligt. Man kan ikke komme fra shoppen og til selve hjemmeside og det er efter min mening også en fejl.

Det er muligt at der er nogle, og måske også mange der er uenige i mine udsagn, men det er min mening, håber du kan bruge det :).

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Jun 07
Skrevet kl. 21:40

Hej igen Gadensgaard

Øverste venstre hjørne i butikken står der "Hjemmeside". Det er nok ikke tydeligt nok?!

Jeg vil gerne favne mine kunder som er træarbejdere. De er ikke edb folk. De skal føle sig hjemme på siden og føle at jeg vil tale med dem!

Jeg kan fjerne de nederste skriverier: Bøger - CD-DVD om træ - Dekupørsav Hegner osv. sådan at Ikonet TIL SHOPPEN kommer op istedet. er det bedre?

Tak for din tid :-)

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:29

Hej Maxine,

Du skriver at dine kunder er træarbejdere og ikke edb folk. Det er jo muligt, men hvor ved du det fra? Det er vel ikke noget til hinder for at have begge interesser. Formentlig er de så meget edb folk, at de bruger nettet, og må således formodes at have et minimum af erfaring som brugere, og har antagelig allerede besøgt en del andre websteder.
Når det er sagt er det fordi jeg er enig med Gadendgaard. Det er noget 'gammeldags' over det. Dine links eksempelvis, skifter i størrelse og farve, ligner et levn fra inden de senere teknologier templates, css, etc. tog over. (Linket til FORUM, på forsiden, under d. 14-04, havde jeg først overset).

Du skriver også at du ikke ved så forfærdeligt meget om edb. Set i det lys synes jeg det er meget at kaste sig over, som du selv skriver 'hjemmeside/forretning/forum/markedsplads'. For det er faktisk fire ting på en gang. Der er ikke noget galt med det, men overvej evt. at fokusere på en af dem først.

Det første der springer mig i møde ved ankomsten til DBixen er 'Husk sidste dag...' Rolig nu. Lad mig nu lige se hvad 'Åbent værksted' handler om. Måske denne påmindelse er bedre tjent med kun at stå på Åbent værksted siden. Så slipper man også for at gå tilbage for at se hvordan det nu var med d. 28 hhv d. 29. (Det står logisk set rigtig nok, men de forskellige datoer, gør det ikke nemmere at huske).
Butikken er stadig åben. På kontakt siden skal jeg aftale tid for et gennemkig? Det fremstår ikke helt klart om der er en egentlig åbningstid, eller om det kun er efter aftale. Igen lidt forvirrende.
Hvad med ligeledes at flytte 'Link til kort' fra Åbent værksted til Kontakt siden?

Spm: Er det planen at du selv vil opdatere forsiden/Nyt fra DBixen, hver gang nogen stiller et relevant spørgsmål på forum?
Jeg ville nok sætte skillelinien mellem 'nyt' og 'forside-materiale-kioskbasker-headline' et andet sted...
Nu er det måske lidt hårdt skrevet, ikke mindst når sitet er ret nyt, så skal der jo noget til for at der 'ligesom er noget' på siden, men det minder mig meget om noget jeg netop så for en del år siden, hvor en forside annoncerede: Sidste nyt! Så er billedgalleriet opdateret, med et billede af min kat!!! Det er ikke helt det samme, og jeg mener det ikke så hårdt, men prøv at undgå at falde i samme grøft. Og husk på: Brugere i dag er efterhånden blevet meget kræsne, og mange dømmer (også) dig benhårdt.

Linket til Van Der Kolk, behøver ikke 'http://WWW.../index.html'. Også et lidt outdated look. Det er den slags, der er med til at give et indtryk af 'gammeldagshed'. Lad dig inspirere af Links/Private siden, her står det allerede meget bedre.

Centrering af tekst (både forsiden og andre), finder jeg også gammeldags, og for mig er det ikke særligt læsevenligt. Eks: fra 'Prale-siden':

"Her viser træarbejdere fra hele norden,
deres arbejder,
til stor glæde og inspiration for os alle."

Det kunne jo sagtens være på en linie.

Inch / mm
Hvad med f.eks. at lave (få lavet?) et lille php-script til siden, som gi'r besøgende mulighed for at omregne frem og tilbage, i stedet for en alenlang (eller er det fod) tabel?

Gratis/Intarsia

"Judy Gale Roberts fra USA,
vil gerne opfordre flere danskere til at udføre det vidunderlige træarbejde, Intarsia.
Som inspiration giver hun jer disse mønstre og instruktioner til at øve jer på."

Hvilke mønstre? Julebjørnen og hvalen?

I menuen ville jeg skippe alle punkterne under 'Kontakt' siden, pånær til 'Shoppen'.

'Admin' ville jeg helt sikkert fjerne.

Det var nok mest om'hjemmeside'-delen af dit site, men det må være nok for nu. Det kan være jeg vender tilbage, hvis du kan bruge det til noget.

Det håber jeg du kan.

Med venlig hilsen

t-gaard

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 14:44

Ja det ville være min næste kommentar :).

Det er dejligt for dine besøgende at din side tilbyder så mange forskellige ting, men forsøg at adskille tingene lidt. Primært må din side vel ønske at sælge dine varer. Sørg for at få en webshop op at køre, hermed mener jeg en gennemarbejdet webshop der er færdig. Når det så er gjort så udvid med forum og de andre ting du gerne vil tilbyde dine besøgende. Mit gæt er at dine besøgende hovedsaligt kommer for at handle og at der så er et forum er da bonus men det kan de finde 100 andre steder.

Sørg for at få styr på det vigtigste før du går igang med alle bonustingene.

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Jun 07
Skrevet kl. 15:31

Hej t-gaard

Wow altså, det var en flot gennemgang. Lad mig prøve at svare:

Det med at der er størrelses forskel og farveforskel på hjemmesiden skyldes at det firma der levere CMS'en siger at det ikke kan laved anderledes sålænge jeg ikke forstår at bruge rigtig edb sprog? Jeg forlangte ved bestilingen af hjemmesiden at det skulle være brugervenligt for en ikke edb kyndig, men der er rigtig meget der ikke virker hvis jeg ikke lige gør... og ved ...og...

Jeg ønkser delene på hjemmesiden med Forum, Praleside, hilsen fra mig og andre gode ting, fordi jeg gerne vil have mine kunder til at føle sig hjemme og jeg vil gerne have at de med tiden bruger siden som et snakke/træf punkt med tips og ideer også fra dem selv. Der er en verdensorganisation for dekupørsavere, med afdelinger i mange lande, men ike i Danmark. Jeg vil gerne være det træfpunkt! Forum skulle gerne køre uden arbejde for mig i fremtiden, på nær oprydning selvfølgelig!

På shop-delen har jeg lavet markedsplads. Det er et sted hvor folk kan sælge de træarbejder de selv laver. Jeg sælger bøger og maskiner til det og vil gerne trække trafik ind på siden ved at give dem mulighed for at sælge deres arbejder. Det er en side som skal køre uafhængig af mig!

Min forretning er udelukkende en internet forretning, men da jeg bor ved værkstedet, har jeg den politik at folk gerne ringe og aftale tid til gennemsyn at de varer jeg har hjemme på lager, hvis de gerne vil se med fingrene også! Jeg har Åbent værksted hver mandag og onsdag året rundt på nær i Maj, Juni og Juli måned. Der kan man også komme og se med fingrene!

Jeg skriver en hilsen på hjemmeisens forside, næsten dagligt og gør opmærksom på nye tiltag. Også hvis der er nyt på Forum. Det er mig der har skrevet sidste nyt på forum, men det var for at hjælpe en kunde som ikke kunne finde ud af det. Han sendte så skrivelsen til mig og jeg skrev det ind på Forum. Han er næsten blind!

Skillelinien mellem nyt og forside-materiale-kioskbasker-headline - Jeg forstår det desværre ikke :-)

Jeg har gjort som du sagde og fjernet butiks linkene, men admin kan jeg ikke fjerne. Det er tvang fra firmaet? Det er der jeg går ind når jeg redigerer hjemmesiden!

Jeg har nu ændret linket til Australien men så er problemet der. Jeg kan ikke få den til at acceptere at jeg vil have linket blåt og i Medium størrelse. De siger at jeg skal kunne forstå og bruge CMs sprog!!!

Jeg takker rigtig meget for din hjælp og er glad for at lære.

Maxine - www.dbixen.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Jun 07
Skrevet kl. 15:37

Hej Gadensgaard

Du har ret i at jeg nok skal forsøge at fokusere mere på at det er en forretning, men jeg vil også gerne favne mine kunder. Træfolk er nogle dejlige rolige hyggefolk og det er vigtigt for mig at de føler sig hjemme hos mig!

Jeg har en god shop, problemet er bare det edbfirma jeg bor hos. Vi kommunikerer ikke helt så godt sammen!

Jeg vil utrolig gerne have det hele på EN side og ikke to men det kan ikke lade sig gøre hos dem! Det er lidt noget rod.

Har du forslag?

Tak for din tid

Maxine

www.dbixen.dk

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:18

Hej Maxine,

ja CMS sprog ved jeg ikke meget om, men jeg havde engang en lærer, der sagde: På ebd kan alting lade sig gøre! Og min erfaring er at det ikke er helt forkert. Det kan være at andre bedre kan vurdere dette, (måske Gadensgaard, der så vidt jeg kan se arbejder med CMS), men jeg synes det lyder lidt mærkeligt. Så kan du ikke ditten og så tvinger de dig til datten. Nu vil det nok være lige frisk nok for mig at sætte spørgsmålstegn ved om det er de rigtige, du har fået til at løse opgaven, men jeg ville nok prøve at få en second opinion, fra en der ved noget om CMS.

Min forretning er udelukkende en internet forretning, men da jeg bor ved værkstedet, har jeg den politik at folk gerne ringe og aftale tid til gennemsyn at de varer jeg har hjemme på lager, hvis de gerne vil se med fingrene også! Jeg har Åbent værksted hver mandag og onsdag året rundt på nær i Maj, Juni og Juli måned. Der kan man også komme og se med fingrene!

Det er netop ovenstående jeg synes du skulle informere om på forsiden. Jeg havde nemlig først det indtryk at det også var en mere almindelig butik.

Det jeg mener med at skelne mellem hvilke nyheder, der er vigtige nok til at komme på forsiden er: at når du nu får rigtig gang i FORUM, så kan du få nok at gøre, hvis du selv skal opdatere hver gang nogen har relevante indlæg. Hvad de fleste forhåbentlig er.

Jeg håber det klarer op på det.

Mvh

t-gaard

P.S. En vis viden om edb, og her bl.a. om CMS, er man nok nødt til at have hvis man vil gøre det godt på nettet, nu om dage. Men jeg kan jo se på de ændringer du allerede har lavet, at viljen og energien er der. Cool! - bare bliv ved...! 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)