Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fjerner man folie ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bil med 1/3 indpakning (til ca. midt på dørene) som jeg skal have strippet for folie inden onsdag

Hvordan gør man nemmest det ??

Der er tale om en Oracal 8 års folie hvis det siger lidt om lim og fremgangsmåde.

På forhånd tak.....

Fra Haderslev
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:08

Hej Henrik

Det der skal til er først og fremmest varme - hvis folien opvarmes til ca. 50 gr. bliver den elastisk, og kan derfor lettere trækkes af uden at briste.

Limen bliver også blød ved opvarmningen, og derfor mere tilbøjelig til at følge med folien.

Du kan bruge en almindelig hårtørrer; men en rigtig varmeblæser er bedre - pas på at der ikke bliver for varmt!

Limrester kan fjernes med terpentin.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:33

...og som tilføjelse til Sørens indlæg: Du skal passe på med at bruge skarpe genstande (knive/pincetter) til at løfte hjørnerne op fra overfladen. Forsøg med en dejskraber at løfte hjørner, med mindre du har god erfaring med finhåndtering af knive. Dertil skal tilføjes, at når først folien slipper, så skal du ikke blive "overmodig" og trække hurtigt af - varmen skal lige følge med. Træk langsomt og tålmodigt i store flager, så folien ikke knækker hele tiden.

Støder du på områder, hvor der er flere lag folie, så skal du trække endnu langsommere - og varme i lidt længere tid.

Genstridige folie- og limrester kan fjernes med et viskelæder (fantastisk, men sandt!)

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:43

Som gammel klargøringscenter ejer hedder mine input flg:

1- Varmepistol til folien

2- Lim rester kan fjernes med rensebenzin uden det skader på lakken (Dog ikke på gummilister, plast mv).

3- Ellers fjern lim rester/folie af med dette fantastiske produkt fra Würth -> Under side 9, Produkt navn Slibehjul/børste.

Kan godt sende dig en ub hvis det er...... Wink

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:23

Jeg takker for input, nu har jeg fået det af.... kæmper  dog en del med limen som jeg ik syntes er til at få af.

Har prøvet med rensebenzinen og en klud, men syntes lakken bliver mat af det, kan det passe ??? (kan det evt. poleres op igen ?)

Det der slibehjul kan lakken holde til det ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)