Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til PC. Betaler gerne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er kommet i alvorligt problemer med min bærbar. Jeg er ligeglad med selve computeren, men alt det der ligger på den er meget værd for mig....jeg må og SKAL have det ud. (backup...to late).

Den sidste par måneder har jeg haft lidt problemer med at den blev overophedet og lukkede ned. Derfor ville jeg gøre noget ved det i dag og blev anbefalet at trykke f10 gå ind i system admin og trykke "restore default", efter at have gjort dette, kan jeg ikke komme længere end til at jeg kan se den begynder at loade windows XP også kommer der et blåt billed med skrift (kan ik nå at læse det vises i for kort tid) hvorefter den genstarter.

Jeg har forsøgt at starte på ALLE mulige måder "safemode" osv. men det samme sker igen og igen. Jeg har virkelig brug for en løsning her.

Det er en HP Compaq 8510w

Håber at indstillinger eller andre ændringer i fx system admin kan gøre det....vil gerne betale tiden du bruger for at kunne få mig ud af denne "kattepine"....

Hilfe!!!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41

Hej Kenneth

Hvis du tror det er en fejl i biosopsætningen kan jeg desværre ikke hjælpe.

Har du derimod nogen idé om, om du har fået slettet harddiskens indhold (Så filsystemet ikke kan læse det, men det stadigvæk nemt kan ligge der)? Hvis du tror den har gjort dette ville en sidste udvej være at tage harddisken og koble sammen med en anden computer via et fra-hdd-til-usb kabel (kan ikke huske hvad de kaldes) og derefter kører get data back fra runtime på den anden computer. Derved kan programmet hive alt data ud fra harddisken. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 16:46

Hej Dennis

Tak for det. Håber at det bliver aller sidste muligthed :) men tak for rådet, viste jeg ikke man kunne!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 59
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 16:57

Hej Kenneth

Det er træls når sådan noget sker, derfor skal man altid sørge for at have backup.

Du trykkede f10 mens pc'en var ved at starte op så det er ændringer du har foretaget i BIOS?

Det kan være farligt at ændre for meget i BIOS, jeg ved dog ikke hvilken BIOS der ligger i din HP, så det er lidt svært at hjælpe der.

Det lyder som om der er sket noget sådan at windows ikke kan loade, så jeg vil anbefalde dig at hente en linux livecd. Med sådan en kan du boote linux op fra en cd og der bliver ikke installeret noget på din computer, men du får adgang til din harddisk fra linux, og du vil derfor have mulighed for at kopirer alle filer ud på f.eks. en ekstern harddisk, et netværkssted eller du kan sågar overføre den til en anden pc via nettet.

Jeg ved ikke om du kender noget til linux, men jeg vil anbefalde dig at hente en livecd med enten gentoo eller ubuntu. Jeg har flere gange haft stor succes med at få adgang til filer på denne måde.

Jeg vil gerne hjælp dig yderligere med at få fat i filerne igen med hjælp af en linux livecd, så du skal blot sige til hvis du har brug for mere hjælp :)

Med venlig hilsen

Søren Sieg Jensen - www.helpsoft.dk

Fra Ålborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:44

Hvor i landet bor du ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 18:00

Bramming, Søren er ved at hjælpe mig. Håber det hjælper!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 23:22

Tak til Søren herfra!, han var en kæmpe hjælp, men vi fik desværre ikke løst problemet.

Fra Ålborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:29

Jeg bor desværre lidt for langt til at tage ned til dig men hvis du vil så kan du sende bærbaren med posten til mig ? eller komme og med den personligt så skal jeg nok kigge på den og formentlig gerne fixe dine problemer ;) Hvis det det skulle ske at jeg ikke kan få dine sager ud af computeren eller få den til at starte op på disken så er det selfølgelig gratis det hele :) Du kan kontakte mig på

Msn: Thomas @ Djrevax . dk

Mail: Salg @ hxs .dk

Tlf : 60 75 38 88

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 17:46

Når maskinen starter op, skal du taste F8. Det skal være i periode mellem BIOS indlæsning og Windows - det bedste er at begynde at taste så snart der er liv i maskien og så bare taste et 8-10 gange i sekundet indtil den enten begynder at bippe hver gang (bufferen er fuld) eller du ender ved en menu, der ligner SafeMode-menuen med med lidt flere muligheder. Begynder den på Windows opstart er du nødt til at slukke og prøve igen...

I denne menu vælger du "Deaktiver automatisk genstart ved fejl" - eller noget der  ligner. Nu stopper den ved den blå skærm så du kan aflæse fejlen og en eventuel fejlkode.

Er fejlen "UNMOUNTABLE_BOOT_DRIVE" skal der køres en diskkontrol med chkdsk - det plejer at kunne løse. Men den forklaring tager vi lige hvis det bliver aktuelt.

Send mig bare en email, dem ser jeg sikkert før jeg når herind omkring igen.  Big Smile

Fra Hammel
Tilmeldt 3. Mar 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:15

Hej Kenneth

Mit umiddelbare gæt vil være, at gendannelsen af BIOS defaults har slået SATA native mode til, men at der ikke er installeret SATA drivere i Windows. Det vil få Windows til at gå ned med blå skærm (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) under opstarten.

Prøv at gå i BIOS (F10 under opstart) og gå i System Configuration -> Device Configuration. Der skulle du gerne have en indstilling for om SATA native mode er slået til eller fra. Hvis mit gæt er korrekt, skal den være disabled.

Hvis maskinen stadig ikke vil starte op, retter du bare indstillingen for SATA native mode tilbage.

Med venlig hilsen

Allan Pedersen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)