Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google ved ikke hvor den skal placere os, mangler råd og kritik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er

Dette handler om hjemmesiden http://www.livecounter.dk/ 

Vi har nu i længere tid arbejdet med søgemaskineoptimering af vores gratis besøgstæller , men det er som om Google er meget i tvivel om hvor den skal placere os blandt søgeresultaterne. Den ene uge kan vi lægge nummer 2 og den anden uge nummer 6. Vi har prøvet at springe op og ned blandt de 10 første søgeresultater (Dog ikke 1. pladsen... endnu). Det undre os en del, da vi mener at det er rimelig relevante ting vi optimerer. Søgeordet er besøgstæller, gratis besøgstæller og lignende, men i første omgang mest besøgstæller.

Hjemmesiden er stadigvæk forholdsvis ung og vi har endnu ikke fået nogen pagerank, men for et par dage siden blev hjemmesiden optaget i linkindekset dmoz, så vi gælder os til, at Google opdatere deres version af linkindekset.

Hjemmesiden bliver løbende tilføjet til andre linkindeks, men vi er efterhånden ved at løbe tør for nye steder at tilføje det og håber på, at brugerne af vores statistik snart selv begynder at blogge om os eller give os en anden form for omtale. 

Vi håber I derude har en eller anden form for konstruktiv kritik af vores søgemaskineoptimering. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:10

Et af nøgleordene i forhold til jeres springende søgeresultater er, at siden er relativt ung.

Med nye sider skal man forvente, at de kommer til at hoppe en del rundt i søgeresultaterne, som følge af, at siden er ung og alle links til siden er relativt nye.

Søgemaskineoptimering kræver noget tålmodighed, men det lyder da som om, at I er på rette kurs.

Jeg citerer lige fra jeres egen hjemmeside på secia.dk: "At lave søgemaskineoptimering er ikke noget man lige gør på 24 timer eller på et par uger! En god søgeoptimering tager tid og kræver en god vedligeholdelse."

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Nej selvfølgelig er det ikke på 24 timer :) Jeg har arbejdet med livecounter.dk i omkring 3 måneder måske lidt mere. Derudover har jeg arbejdet med søgemaskineoptimering on/off i omkring 2 år, så jeg er stadigvæk relativ ny, men mener stadigvæk at jeg har mere end blot en grund viden omkring søgemaskineoptimering.

Angående at hoppe rundt blandt søgeresultaterne har jeg endnu ikke oplevet og det gjorde mig faktisk lidt nervøs, men hverdag lærer man som sagt noget nyt. jeg prøver at klø på og kører videre som jeg hidtil har gjort.

Jeg modtager stadigvæk gerne forslag til rettelser.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34

Selvfølgelig modtager jeg en pagerank en uges tid efter :) Vi har nu en pagerank, nu glæder jeg mig bare til at google henter nyt data fra dmoz.org, så skal der nok komme gang i optimeringen!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 22:23

WooX:

Selvfølgelig modtager jeg en pagerank en uges tid efter :) Vi har nu en pagerank, nu glæder jeg mig bare til at google henter nyt data fra dmoz.org, så skal der nok komme gang i optimeringen!

Du skriver "modtager en pagerank". Med det mener du vel, at din toolbar-pagerank nu er blevet opdateret?

Google opdaterer jo konstant den pagerank, som rent faktisk bruges i deres beregninger, det er blot den synlige pagerank, som opdateres de her ca. fire gange om året. Det gør jo ikke nogen forskel for din optimering at din toolbar-pagerank er blevet opdateret 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36

Jeg tilgår min pagerank på anden vis og indtil i dag har denne været 0. Dog bruger jeg også google toolbar. Afinstaller og installer igen, så har du friske data, men min hjemmeside er så ny at jeg endnu ikke har haft en. Det er også først fra i dag af at vi er røget på en delt 1/2 plads på vores søgeord, alt efter om du søger på .dk eller .com.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 22:54

I stedet for toolbar, skulle jeg nok have skrevet "synlig pagerank", men konklusionen er nu den samme. Selvom vi ikke kan se det, bliver pagerank opdateret ofte af google, men resultaterne kun eksporteret til synlighed ca. en gang i kvartalet.

Om du tjekker din pagerank via toolbaren, eller nogle af de mange pagerank-tjekkere på nettet, skulle gerne give det samme resultat.

Men i hvert fald tillykke med de gode placeringer på søgeordene. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03

Ja okay, det kan du have ret i, men effekten er først kommet sådan rigtigt idag efter den er blevet synlig. Og mange tak :) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)