Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et TIP om TILBUDSVARER!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Short story long: Fruen min er jo høvding i Føtex, så den butik er jo nærmest vores tredje barn - i denne uge køres der kampagne på pizza: 2 store for 66 kroner - det et tilbud af format!

Men tilbuddet bringer mig frem til et bette tip, som du måske allerede ved eller finder logisk, når jeg nu forklarer pointen med min blog idag...

Hvis eks. Føtex har 2 pizza for 66,- så tænker de fleste: Jamen, hvis jeg skal have mere end 2, må jeg købe 4 eller 6 for at "rabatten følger med"....

Nope!

Når blot du er over 2 styk, så "følger rabatten med": Køber du to, er prisen jo 33 kroner pr. styk.... køber du 3 får du også rabatten: Du betaler 99 kroner - stadig 33 kroner pr. styk...

Umiddelbart vil du jo sikkert tænke: "Skal jeg have mere end 2, må jeg købe et antal der er deleligt med 2!"

Nope! Når blot du er over de 2 styk (i pizza-eksemplet) så vil prisen altid være 33 kroner pr. styk, UANSET hvor mange du køber - lige eller ulige antal...

Forvirret?

Lad os sige Føtex kører et tilbud om pålæg... "3 pakker pålæg for 27 kroner" - så er tilbudsprisen 9 kroner pr. styk... skal du have mere end 3 pakker, vil du sikkert tage 6 pakker eller 9 pakker, altså noget der "går op med 3".

Nope - ikke nødvendigt!

Køber du 4 pakker eller 5 pakker - eller for den sags skyld 17 pakker - betaler du fortsat kun 9 kroner pr. pålægspakke...

Forvirret?

Prøv at læse mit indlæg igen ;-)

Eksemplerne gælder iøvrigt ikke kun Føtex - men i alle butikker (eller rettere: det bør det gøre)... ;-)
 
Lasse ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Lasse har så fuldstædigt ret. Jeg er selv kassetrunte (kassemedarbejder) i Føtex. Jeg har også lagt mærke til dette lille nummer. Det er faktisk rigtigt, underlig at der ikke er flere der ved det...
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Godt informativt indlæg - plejer da selv at hoppe på 3 - 6 - 9 fælden .
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sjovt nok lige oplevet i en lille episode i bageren i føtex der modsiger det lidt...

Jeg stod bag en dame der ville købe 8 boller, hvor 6 var på tilbud til xx kr. Hun troede, ligesom jeg, at hun kunne få alle bollerne til tilbudspris, men næ nej. Kun de 6. De sidste 2 var til alm. pris..
 
Øv øv. så det er desværre ikke alle føtex det gælder...
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)