Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af min hjemmeside

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Der er selvfølgelig en risiko for at gentage tråden, lige før mig, men jeg synes, det er et supersted at få sin hjemmeside vurderet af helt uvildige personer.

Så her er min:

Det kunne være kanon at få nogle kommentarer af nogle af jer, der har designet mange sider.

mvh

jesper holmgaard

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 15:24

Hi!

Selve dit layout har jeg ingen problemer med. Men her er hvad jeg har lidt problemer med:

- på forsiden er der 3 billeder der ikke vil vises

- linket til allergi er fuldstændig malplaceret (i min IE browser anyway)

- inde under allergi står det hele hulter til bulter (kan man overhovedet stadig sige det) altså jeg mener at der skal være mere styr på opsætningen derinde og måske samme billedstr

- små ting som at dine links ikke er blå og bliver lilla efter de er aktiveret kunne fint laves om til sort og så en grøn der matcher resten af dit site når linket bliver aktiveret

Det var bare lige nogle hurtige indfald, men ting som jeg synes burde rettes.

mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 15:30

Tak for dine kommentarer renegade,

Det undre mig du ikke kan se billederne, det skal jeg have min webchef til at checke ud. Hvilken browser bruger du?

Linket allergi står fint hos mig, du kan godt have ret mht layouted på allergisiden.

mvh

jesper holmgaard

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 15:35

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:50

At de tre billeder ikke kan vises, har intet med browseren at gøre. Det skyldes at de linker til et billede du har liggende lokalt på din egen harddisk - og den har vi jo normalt ikke adgang til!

Ellers er jeg enig med renegade: rod i allergi og få rettet stilen på dine links-tekster.

Derudover vil jeg supplere med, jeg finder det uheldigt at dine sider - når man følger et link - skifter domæne til venset.newage.dk. De bør fastholde www.venset.dk hele tiden, da det er det navn du ønsker at promovere og ikke din designer eller hvem det nu er.

Under produkter er der ingen billeder - hvorfor ikke? Og "forlængerledning - Navnet siger det hele"? Det holder ikke! Navnet siger ikke andet end at det er en forlænger ledning, men hvilken type, hvilke stik?

Under ris/ros har I en temmelig omfattende formular. Er der nogen af felterne der SKAL udfyldes? Det vil være en god ide, at insisterende på en mulighed for at give et svar, for erfaringen siger, at den ris/ros man får oftest ikke er fyldestgørende nok til at man kan ændre på tingenes tilstand. Desuden vil det være en god i de med et større tekstfelt hvor man kan skrive uddybende/uhæmmet om ris/ros.

Og så er der et login-punkt placeret i menuen. Medmindre at det er til kunder, så fjern det fra den menu og lig det et mere diskret sted. Det er frustrende at kunne klikke på et link - og så ikke kunne ikke kunne komme videre. 

Ellers er siden generelt lidt kedelig og uinspirerende, men det vel heller ikke det I har behov for med et produkt som en 'vinduesåbner'! Man kunne dog lege lidt med tanken om en opstartsside med en flashanimation af en vindues-åbning - eller animationer/videosekvenser længere inde. Som det er nu, er der ikke meget salg i siden. Man kommer der, hvis man ved hvad man leder efter.

De mange eksempler på brug kanfint krydres med flere billeder. Lad os se dem i funktion (animation/video), lav nogle closeups, hvor man kan se selve åbneren monteret på vinduet. Vis at det ikke er en stor grim mekanisk klods!
 I sælger til mændene med mageligheds-/teknikargumenter, hvorimod kvinder oftere er interesseret i hvordan det ser ud i vindueskarmen - et element som jeg vil være komplet ligeglad med!

- det blev lidt langt, beklager!
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 16:46

Hej Ellegaard,

tak for dine kommentarer.

Lige ang. billederne. Dem skal du kunne se, det forstår jeg ikke noget af. Eller har jeg misforstået dit svar.

Adressen venset.newage.dk er kun midlertidig.

Forlængerledninge,- point taken

Flere billeder er altid godt, video eller flash kan sandelig også være på sin plads. Det er dog med vilje, der ikke er for meget der blinker osv, og intro''er man skal vente på gider jeg ikke selv.

Ellers tusind tak for dine kommentarer.

mvh

Jesper holmgaard
Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 17:33
Fin hjemmeside, men jeg kan heller ikke se de 3 billeder på forsiden.
Jeg højreklikkede og så stien til et billed:
file://cnv-s03/nygade-brugere/jh/Dokumenter/websteder/Venset2/Velux_hall_pige1_m.jpg
Den skulle være:
http://venset.newage.dk/Files/Images/Velux_hall_pige1_m.jpg
Jeg bruger iøvrigt firefox browseren.

(på den engelsksprogede udgave er det OK)

Min personlige mening er også at linierne bør være kortere.
For at de så er lettere at læse.
På siderne "om VenSet" er øverste linie i fuld bredde.
På "produkter" "køb" og "Ris og Ros" er linierne også fuld bredde.

På siden "Kontakt" er linielængden mere passende.
Evt. er det en ide at gøre siden smallere, eller tilføje
nogle billeder i en højre spalte.

Bare min mening, og jeg ved fra andre fora, at mange
er uenige med mig i det, f.eks undrer det dem, at jeg
skriver med korte linier som her i indlæget.

Ellers en fin, tilpas enkel og meget overskuelig side.
Henning Buddig
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:41

Fin side, pæn grafik, klare bolleder. men 3 bileder loades ikke.

Lidt mere overskuelighed på produktsiden, gerne med billeder (eller menuer), vil være fint, så virker
den helt prof. 

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:30
Det ligner en side der kun er halvfærdig. Jeg håber at det er korrekt.

Der er blevet påpeget en masse fejl omkring billeder og links på siden der ikke er styles osv..

Jeg mangler lidt struktur/bedre layout på siden. F.eks større overskrifter på hver side.

Venstre side fejler lidt. Det billede der er under seneste nyheder, optræder ikke under begge nyheder.

Jeg finder det unaturligt, at din menu er så højt oppe i forhold til indholdet.

Hvorfor er hele kassen rundt om menu-linket iøvrigt ikke stylet. Hvis hele kassen var et link, ville det være lidt nemmere at ramme :) Man forventer det nærmest, når der er en kasse rundt om og en pil for enden.

Du bruger ingen doctype på dine side. Du skal passe meget på hvis du sætter en på nu hvor designet er færdigt. Det kan betyde store ændringer dit design.

Koden er rodet/dårlig.

Siden er lavet med et microsoft produkt. Det er utroligt hvad MS produkter kan lave af kludder. Det er ikke så underligt at deres browser er så dårlig.

Du får min ærlige mening med et meget populært udtryk:

- Det er en ommer.

Jeg ville aldrig selv kunne finde på at handle på sådan en side. Synes at det siger for meget om firmaet. Hvad er egentlig idéen med at man kan få 3 golfbolde når man udfylder ris/ros skemaet?

Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 21:12

Hej Henning,

tak for din henvisning til billederne, jeg havde lavet en tabel med billederne i frontpage og kopiret den over til siden, der må der være gået kuk i billederne.

tak for det

jesper holmgaard 
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)