Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start med OScommerce - Eller rettere alt hvad der skal være i en webshop!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 05:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde lige 10 minutter her til morgen, og så tænkte jeg lige at jeg ville forære noget af min surt optjente viden om oscommerce. Denne her liste manglede jeg helt vildt da jeg startede.  Jeg har ganske simpelt lavet en liste over de moduler til oscommerce jeg synes er essentielle, de kan alle sammen findes her: http://addons.oscommerce.com/

Recover Cart Sales - Giver dig mulighed for at kontakte de kunder der ikke har gennemført et køb
Gift Voucher - Rabatkode og gavekort
Header Tags Controller - Styring af metatags (Lidt svært at bruge)
Sales Report 2 - Et bedre overblik over salg
Margin Report 2 - Skal bruge et modul til at kunne skrive costpris, der er et link i installationsfilen.
Xsell - Krydssalg
More Categories - Få flere kategorier
Product extra category - Tekst i toppen af kategorierne
Single page checkout - Kan bygges om til næsten den udcheck du vil have
Checkout without account
Batch_print - Udprint af labels
Custom report - Ikke en contribution, men vigtigt at kunne trække de rapporter ud du har behov for.
Ajax shopping cart - Så kunden slipper for at komme til kurven hver gang
Supertracker - Dejligt at kunne se hvad de kunder laver
Analytics modul - Genialt modul der kan bruges til langt de fleste trackere
Stats_low_stock - Skal dog bygges en del om, men viser alle de produkter og hvor meget du har på lager, og hvor meget du har solgt de sidste 30 dag, og cirka hvor mange dages lager du har igen, hvis den bygges rigtigt:-)
Thumbnail Creator - Laver thumbnails
Addiontional Images - Definere 3 ekstra billede
Product short description - Ekstra felt til kort beskrivelse
Product extra field - Tilføj ekstra felter til produktet
Email order text -  Html mail til din kvitteringsmail

Har i andre flere hører jeg gerne.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 09:07

Super liste ! Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:38

Dét der, er god stil ! Cool

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 12:00

Hej Jesper

Mange tak for den offentliggjorte liste over moduler, som jeg selv vil benytte til indspiration.

I øvrigt kan jeg anbefale modulet SEO URLS som bruges til link-omskrivning. (se nedenfor) 
Fra http://ecolight.dk/catalog/-c-52_44.html til http://www.ecolight.dk/catalog/led-spot-c-52_44.html

Desuden vil det være vigtigt at indrette modulet således, at non-WWW links bliver redirectet til WWW links samt at selve produkt-navnet i URL'en låses fast (URLs er ikke låst på Made4men da man både kan skrive http://www.made4men.dk/barbering-c-21.html og http://www.made4men.dk/ng-c-21.html)

- Denne forbedring medvirker, at link-værdien ikke spredes over forskellige URL's for samme produkt, når produkt-navnet ændres. (da URL'en dannes udfra produktets navn.)

Desuden vil jeg anbefale, at man ændrer tilretter product_listing.php samt categories.php filerne således, at når man f.eks. holder musen over linkene i produkt-kategorien til venstre, får man vist TITLE-tagget.

Denne forbedring kan bl.a. kodes med følgende kode, som skal indsættes i product_listing.php filen

title=" ' . $listing['products_name']

Denne forbedring hjælper både den besøgende navigationsmæssigt og har desuden en søgemaskine optimerende effekt.

Det var mine 50 cent, som jeg håber vil give dig og andre lidt inspiration i denne OsCommerce-jungle, og ellers vil jeg henvise til forummet www.openforum.dk hvor de danske OsCommerce-eksperter færdes.

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 12:48

Det er vist kun på sin plads at give lidt tilbage:

Auctions 2.1 by Dan Herlihy_1_2   (opretter auktioner på produkter)

get_1_free_1.4.2  (Fx Køb 2 og få en gratis - Perfekt til den type kampagner)

gift_certificate_module_0.62  (Sender gavekort ud pr mail , så kunder kan sende gavekort til butikken til venner osv)

Inventory_Value_Report  (inventar værdi optælling hvis man ikke har tilknyttet ERP)

picturepopupmod_1_2_3_4  (Billed popup)

request_reviews_1.02  (Sender en efterspørgsel pr mail til førstegangskøberen om at lave en anmeldelse af varen)

Shipping Inurance 2.04  (Til alle dem der skal have forsikring på forsendelsen.. fx Fjernsyn osv)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 10:18

Jeg står og mangler et modul til at lave product feeds? Er der nogen der kan hjælpe mig?

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 10:36

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 10:39

Det var nu ikke RSS feeds jeg mente. Jeg ville gerne have et feed som skrev alle produktoplysninger til et Excel ark. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 10:40

Til bogføring bruger jeg noget der vist hedder costprice, og så har jeg omprogrammeret et ordre udskrivningsmodul til at kunne udskrive alle salg i en lang liste.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 12:20

Vi har nu integreret mange af modulerne på www.trendlovers.dk - Samtidig har hjemmesiden fået et "facelift" synes det blevet rigtig godt Yes

Skulle der være andre, som sidder inde med moduler man bare skal have, hører jeg dem gerne.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)