Jeg havde lige 10 minutter her til morgen, og så tænkte jeg lige at jeg ville forære noget af min surt optjente viden om oscommerce. Denne her liste manglede jeg helt vildt da jeg startede. Jeg har ganske simpelt lavet en liste over de moduler til oscommerce jeg synes er essentielle, de kan alle sammen findes her: http://addons.oscommerce.com/
Recover Cart Sales - Giver dig mulighed for at kontakte de kunder der ikke har gennemført et køb Gift Voucher - Rabatkode og gavekort Header Tags Controller - Styring af metatags (Lidt svært at bruge) Sales Report 2 - Et bedre overblik over salg Margin Report 2 - Skal bruge et modul til at kunne skrive costpris, der er et link i installationsfilen. Xsell - Krydssalg More Categories - Få flere kategorier Product extra category - Tekst i toppen af kategorierne Single page checkout - Kan bygges om til næsten den udcheck du vil have Checkout without account Batch_print - Udprint af labels Custom report - Ikke en contribution, men vigtigt at kunne trække de rapporter ud du har behov for. Ajax shopping cart - Så kunden slipper for at komme til kurven hver gang Supertracker - Dejligt at kunne se hvad de kunder laver Analytics modul - Genialt modul der kan bruges til langt de fleste trackere Stats_low_stock - Skal dog bygges en del om, men viser alle de produkter og hvor meget du har på lager, og hvor meget du har solgt de sidste 30 dag, og cirka hvor mange dages lager du har igen, hvis den bygges rigtigt:-) Thumbnail Creator - Laver thumbnails Addiontional Images - Definere 3 ekstra billede Product short description - Ekstra felt til kort beskrivelse Product extra field - Tilføj ekstra felter til produktet Email order text - Html mail til din kvitteringsmail
- Denne forbedring medvirker, at link-værdien ikke spredes over forskellige URL's for samme produkt, når produkt-navnet ændres. (da URL'en dannes udfra produktets navn.)
Desuden vil jeg anbefale, at man ændrer tilretter product_listing.php samt categories.php filerne således, at når man f.eks. holder musen over linkene i produkt-kategorien til venstre, får man vist TITLE-tagget.
Denne forbedring kan bl.a. kodes med følgende kode, som skal indsættes i product_listing.php filen
title=" ' . $listing['products_name']
Denne forbedring hjælper både den besøgende navigationsmæssigt og har desuden en søgemaskine optimerende effekt.
Det var mine 50 cent, som jeg håber vil give dig og andre lidt inspiration i denne OsCommerce-jungle, og ellers vil jeg henvise til forummet www.openforum.dk hvor de danske OsCommerce-eksperter færdes.
Til bogføring bruger jeg noget der vist hedder costprice, og så har jeg omprogrammeret et ordre udskrivningsmodul til at kunne udskrive alle salg i en lang liste.