Jeg sad nede i banken i dag i forbindelse med anden bankforretning, og så tænkte jeg lige at jeg ville snakke med min rådgiver om en konto til mit firma.
Så jeg forklarede ham at jeg er igang med at starte privat ejet virksomhed op, og sagde at jeg i den anledning skulle bruge en konto til mit firma. Så sagde han at jeg skal bruge en af deres firmakontoer til dette. Jeg spurgte om jeg ikke bare kunne bruge den ledige konto som jeg har på min private netbank i forvejn. Han forklarede, at det var ikke den helt rigtige måde at gøre det på, og jeg skulle købe en firmakonto til 125 kr. pr. md. Jeg mistænker ham lidt for at prøve at tage røven på mig(rent ud sagt). Kan dette virkelig være rigtigt? Ps. hvis det har nogen betydning, så er det Danske Bank.
Håber på der er en som kan hjælpe mig med dette :-)
tak
Hilsen
Glen Rose
Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk
Jeg har ihvertfald en firmakonto der max koster det samme om ÅRET (og det for et Visakort til).
Bed ham forklare hvilke "benefits" du får ved at have den konto frem for at bruge den anden. Kan han ikke forklare så du kan forstå hvad fordelen er, så vælg den billigste løsning der opfylder dit formål.
Men typisk vil en Firma konto være tilknyttet et SE nummer og ikke dig som privatperson. Men er det en enkeltmandsvirksomhed burde det være hip som hap.Det vigtige er at SKAT accepterer kontonummeret og at du kan ind og udbetale.
Jeg har to erhvervskonti og tre privatkonti i Sparekassen Thy og giver ikke en krone for dem, selvom jeg har både et privat VISA-kort og firma dankort. - Han tager hvis røven på dig.
Det kan godt være det koster lidt penge at have en firmakonto men næppe 125 kr. om måneden. Man kan godt bruge en privatkonto som firmakonto og det er også muligt at lave en opdeling af privat og erhverv ved kun at postere firmaposteringer på den konto der bruges i firmaet, men jeg er enig med din bankmand: I praksis er det ikke hensigtsmæssigt at operere med en privatkonto, som kunderne indbetaler til.
Jeg har også Danske Bank og har i 5 år brugt en ekstra privatkonto som firmakonto. En bankrådgiver sagde at det var en meget god idé, især hvis man ikke vidste hvor lille eller stor indtjeningen ville blive. Han sagde dog også, at det var noget han officielt ikke måtte anbefale mig, og at det på længere sigt var en god ide at betale for firmakonto, da jeg så ville få adgang til rådgivning fra erhvervsrådgiverne i stedet for privatrådgiverne. Det har jeg så bare ikke haft brug for endnu....
Jeg har lige oprettet to erhvervskonti i nordea, og det koster ikke en krone, ikke engang for VISA. De har en "service" som hedder gratis hverdag i netbanken. Den gør at alt undtagen udlandsoverførsler, hvilke er dyre (30kr), er gratis. Men så får man ingen kontoudtog på papir kun elektronisk. Så syntes da 125 og måneden er vanvittigt.