Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde med KEI

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet med SEO i 4-5 måneder. Jeg kan basics, men mangler måske lidt på det strategiske. Her har jeg snust mig frem til at KEI nok er vejen frem til at optimere til keywords der både har en fornuftig mængde søgninger + ikke er umulige at få gode placeringer på.

Jeg er så "heldig" at jeg kan optimere til hvad som helst. Zmags udvikler flashkataloger, bladrekataloger, epapers, online tilbudsaviser... ja, you name it. Især hvis det kommer til engelske keywords. Kært barn har mange navne, men ingen industristandard, hvilket gør markedsføring og SEO udfordrende. Jeg har forsøgt både at optimere snævert og opnåede gode placeringer på få keywords. Det gav ikke så meget ekstra trafik, så jeg prøvede herefter bredt ved at gå længere ned af "the long tail" og optimere til mindre populære søgeord, men til gengæld indfange flere af dem. Heller ikke det vilde rush.

Så hvor vil I slå ned? Hvad vil en fornuftig KEI være med en Page Rank på 5 på de fleste optimerede undersider? Og er KEI overhovedet den rigtige indgangsvinkel, eller er jeg ved at stirre mig blind?

/Joakim

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:53

KEI (Keyword Effectiveness Index), er ikke noget jeg arbejder med, og det er faktisk sjældent at jeg støder på det ord.

Så derfor kan jeg heller ikke fortælle hvad en fornuftig KEI ville være, men i har sikkert noget statistik kørende, og ved at se på hvor mange af jeres besøgende der kommer fra søgemaskiner, og hvilke søgeord de har brugt kan man komme langt. Det er ihvertfald et godt sted at starte.

Det er min erfaring af longtail keywords er dem der giver bedst i sidste ende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:47

> eller er jeg ved at stirre mig blind?

Ja! :)

KEI er alene et ud af mange måder at se på tingene, og KEI er på ingen måde fyldestgørende. KEI tager f.eks. slet ikke i betragtning styrken af de konkurrerende sites. Det er jo lige meget at der kun er 10 andre sites der konkurrerer om et keyword, hvis alle 10 er PR9 og har 20 millioner backlinks.

Med tiden som du arbejder mere med SEO vil du opleve at man bliver nødt til at inddrage rigtig mange faktorer, når man skal vurdere hvad der bedst kan betale sig at gøre - efterhånden som du lærer at mestre de mange områder, vil du begynde at få et bedre overblik over sammenhængen

Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 07:59

Tak for svarene.

Jeg har bragt KEI på banen, da jeg vil have mere overskuelighed over, hvilke keywords der er volume nok til at optimere efter. Hvad støtter I jer ellers til her? Google Trends? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:08

Hej Joakim

Du kunne fx køre exact match - adwords på de søgeord/fraser du har interesse i og se hvor mange visninger du har, sørg for at du byder højt nok til at du ligger på side et. Du kan så reelt se hvor stor søgevolumen er på de konkrete søgeord/fraser og dermed afgøre om det er noget du skal bruge tid på at optimere på til en topplacering. Men alt efter hvilke søgeord der er tale om, er det fx tale om danske så ville jeg næsten altid gå efter en 1-3 placering i google, det er sjældent der er så stor konkurrence på søgeord i DK at det er svært at komme op de placering, det skulle lige være orderne "linkbuilding" og "søgemaskineoptimering" ;-)

Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 22:18

Cars4ever:
Men alt efter hvilke søgeord der er tale om, er det fx tale om danske så ville jeg næsten altid gå efter en 1-3 placering i google, det er sjældent der er så stor konkurrence på søgeord i DK at det er svært at komme op de placering,

Et udmærket hint. Vil jeg gå videre med. 

Problemet er at de danske keywords ikke har nogen søgevolume, mens de engelske har solid konkurrence. Har ikke fundet nogle gyldne mellemvej og det er derfor jeg hælder til KEI som pejlemærke. Men ikke for meget kan jeg forstå på det hele.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)