|
Indtil i aftes var jeg den lykkelige indehaver af et lille hjemmenetværk med stationær PC og en bærbar computer. Prøvede så at installere min printer til at køre på netværket. Det lykkedes fint. Nu kan min bærbare ikke mere få forbindelse til internettet. Kan godt se de delte drev på netværket. XP siger begrænset eller ingen forbindelse til netværket. Kan det have noget at gøre med at min printer har "hugget" IP adr. fra den bærbare? HJÆLP! På forhånd tak for hjælpen
Hilsen Thomas (Spørgsmålet høre måske mere hjemme på et IT forum - men Aminoerne plejer jo at være nogle kloge folk.) |
Hej Thomas,
Hvis du f.eks. har internet adgang via TDC, så kan det meget vel tænkes at du har mulighed for at ha' 2 IP adresser (direkte på internettet). Hvis dette er tilfældet vil jeg råde dig til at få fat i en NAT'ed router, som du kobler på forbindelsen til (måske) TDC, og så stikker din printer og computere ind i de porte (typisk 4) der er i routeren. Ikke alene giver det dig mulighed for at få flere enheder på nettet, det giver også en smule (dog kun en smule) ekstra sikkerhed, da din computer ikke længere er direkte koblet på nettet.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=14146
... er et eksemple på en billig router, med indbygget 4 port switch..
Mvh / Lars Borup Jensen
Bliv gratis medlem