Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af kørsel

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Note to self: Man skal ikke lade andre oprette en bruger på Amino fra ens laptop, for at se hvad man kan herind, uden at sikre sig at de logger ud igen bagefter...

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:21

Hej!

Der er ingen der skændes, og spørgeren har allerede i begyndelsen af tråden, fået et korrekt svar på spørgsmålet, så han er nok ligeglad.

Jeg opponerer bare imod, at nogle tror, at de kan læse sig til alt via diverse skattevejledninger mv., men sådan er det altså bare ikke altid i praksis.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 04:18

Den forstår jeg ikke!

De af Skat skrevne og på hjemmesiden offentliggjorte vejledninger kan man med god sammvittighed holde sig til juridisk (nu regner jeg med at svaret findes i en vejledning), fordi Skat er en myndighed. Dermed kan man som almindelig borger ikke have andet end god tro i forhold til deres offentliggørelser - og de vil dermed være fuldt lovlige at følge, også selvom der i skattelovgivningen måske står noget andet.

Vejledningerne er nemlig til for at gøre lovgivningen læsbar for almindelige mennesker.

Dette gælder også for alle andre styrelser og myndigheder, og der er præcedens for denne udtalelse - også i forhold til skattespørgsmål.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:12

Baggrunden er at Peter - Revisor ikke finder sig i at der er nogen der blander sig i hans status som alvidende revisor. Han er flink til hurtigt at svare med uforbeholdne 'som regel-svar', men hvis nogen uddyber (som fx i dette tilfælde ved at fremhæve at dette er et spørgsmål om aftale mellem parterne på almindelige markedsvilkår og ikke ligningsrådet der regulerer), så afvises alle andres indlæg. Argumenterne (hvis han gider) er ord som 'vås', 'sludder' eller den mere hovski-snovski metode som han tar i brug her "Jeg er uddannet - du er ikke. Derfor har jeg ret." Det uanset at jeg har forsøgt at holde debatten på et seriøst niveau ved henvisning til vejledninger og paragraffer på det famøse (ikke-gyldige?) internet. I nødstilfælde afviser Peter - revisor andres indlæg med 'Spørgeren er for dum til at forstå andet end mit simple svar'.

Det hører med til historien at jeg tidligere i en privat meddelelse har spurgt Peter - Revisor om han var uddannet revisor. Titlen 'revisor' er jo som bekendt ikke beskyttet. Det skete efter et par tvivlsomme af hans typiske 'hurtige svar'. Det har han vist ikke tilgivet mig. Efter det oplyste har han en formel uddannelse.

Nu har jeg i et stykke tid forsøgt ud fra min viden at bistå med at løse spørgernes tvivlsspørgsmål - og uheldigvis med enkelte sidespring for at forsvare retten til at gøre dette. 'Person-indlæg' som dette er ikke noget jeg bryder mig om. Men man vælger selv hvad man gider finde sig i, så fra nu af holder jeg mig ude af det af Peter - Revisor afpissede territorium.

Farvel og tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42

Kære Henrik Krebs!

Jeg har bestemt ikke noget imod, at du øser ud af din viden, og det er du velkommen til.

Jeg har også tidligere offentligt her på Amino tilskyndet dig til at fortsætte her med dine

som regel gode kommentarer.

At vi to så tidligere haft nogen sammenstød på StartFirma, hvor du og din co-administrator

exkluderede medlemmer, som havde nogle andre opfattelser/vidste mere end I er en anden sig.

Og du har altså ikke samme status her på Amino, som du har på StartFirma.

Jeg mener bare ikke, at der er nogen grund til at komme med kommentarer, der kan forvirre, når

et spørgsmål er besvaret.

Og din kommentar med nedsatte kørepenge er slet ikke relevant i en situation, hvor der viderefaktureres efter statens takster.

Dette er facts fra praksis, og ikke noget der er læst op fra en eller anden vejledning.

Jeg vil prøve at holde mig fra at kommentere dine svar, medmindre de bliver for udsvævende.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:17

Stop - Nu skal I passe på at det ikke bliver noget subjektiv snak I kommer med og holde jer til emnet.

Henrik Krebs har fuldstændig ret. Grænsen på de 20.000 km. gælder generelt for selvstændige erhvervsdrivende. Dette fremgår ikke direkte af loven eller af ligningsvejledningen, men af en konkret afgørelse hvor departementet udtaler noget i retning af at grænsen på de 20.000 km. pr. arbejdsgiver (lønmodtagere) alene er fastsat af administrative grunde (den ene kan ikke holde øje med hvad den anden arbejdsgiver udbetaler), og at denne administrative regel ikke kan udstrækkes til også at gælde selvstændige erhvervsdrivende.

Det man kan sige med hensyn til faktureringen er at den selvstændige erhvervsdrivende kan fakturere hvad han/hun vil. Om man kalder det kørsel og hvordan man opgører denne kørsel er underordnet. Fakturerede kørselstillæg er moms- og skattepligtige på lige fod med andre indtægter men når den selvstændige erhvervsdrivende skal opgøre sit fradrag, så er han omfattet af 20.000 km. reglen.som anført ovenfor.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32

Bent....stadig...svaret har intet med det oprindelige spørgsmål at gøre!

Reglerne er som de er, og det benægter jeg jo heller ikke.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:45

Det oprindelige spørgsmål er jo besvaret af flere (dig selv, Henrik og Anders). Man kan aftale med kunden og fakturere hvad man vil. Det Henrik kommer med er en supplerende kommentar og det syntes jeg sådan set er fint nok. Jeg kan kun tolke dit svar til Henrik som at du mener, at de 3,47 kr (20.000 km.) gælder pr. kunde og det er som sagt ikke tilfældet.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:15
Puh ha - bliver helt forpustet!OK, tak for svar – alle svar.

Ha’  en god dag

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)