Iøvrigt er IBM jo nu blevet til lenovo... Hvad dette kommer til at betyde ved jeg ikke helt
Hej Grønkjær,
Lenovo har, så vidt jeg ved, i et stykke tid været underleverandør til IBM, bla. på deres HD''e. Kvaliteten er der intet at sætte en finger på - efter min mening.
Jeg har efterhånden været igennem en del bærbare, bla. Acer (Som jeg også var rigtig glad for), og har for ½ tid siden købt min første IBM. Jeg er virkeligt glad for den, og tror ikke at jeg kommer til at købe andet fremover ! Hvis man sammenligner specs. direkte med andre mærker, er IBM noget pebret - indrømmet. Jeg har dog aldrig oplevet så stabil en bærbar som denne. Herudover er der en del features, som IBM Message Center som hjælper med at holde drivere opdateret osv. Så jeg er virkeligt tilfreds ! Og så kan den faktisk køre CS Source - når man en gang imellem får lyst til at lade blodrusen få frit løb
Jeg tror du vil finde lige så mange meninger om bærbare herinde som der er mærker. Jeg vil dog, personligt, anbefale dig at du holder dig til en pc, da der er klart mest software til disse endnu. Mit kendskab til Mac begrænser sig dog til brug af Photoshop - Så havd ved jeg?!
Hej Claes,
Jeg går udfra at det kun var den første del af din besked der var til mig... I min forrige besked havde jeg jo blot uddybet hvorfor jeg var glad for Fujitsu Siemens, når nu Jesper spurgte!
Vi kan jo konstatere og glæde os over at folk tilsyneladende ender med at blive glade for det laptop-mærke de har... Hvorfor en logisk slutning vil være at Jesper bare skal købe den han har lyst til idet han nok skal blive glad for den
[logiske slutninger er ikke altid optimale, men meget sjove]
Vil bare lige støtte op omkring Fujitsu Siemens S Series. Det er super fede op holdbare computere. De er suverænt i den lave ende mht. vægt, og noget af det rigtigt fede er at de er modulopbyggede. Det vil sige at man f.eks. kan tage sit cd-rom drev ud og så smide et ekstra batteri i den istedet, eller evt. opgradere til et dvd-rom drev uden at skulle have ny bærbar. Den første S Series jeg har anskaffet, har indtil videre holdt i 5-6 år, og er kun blevet sat på hylden pga. manglende processorkraft (+ den har slidt et batteri ned. Aldrig oplevet nogle fejl!). Den er nu erstattet med med en S 7020 (også Fujitsu Siemens) med ekstra batteri (ialt 7-8 timers strøm)/DVD Rom drev i.
Det ekstra batteri er nok den bedste IT-investering jeg har gjort i nyere tid... Jeg kan køre en hel dag uden min strømforsyning hvis jeg kun kører Word o.l. Det er en luksus som jeg ikke kan se mig foruden dagen idag. Det er sjovt hvor lidt der skal til før man føler man har det nemt i denne verden.
Men kører jeg med trådløs internet, så kan den kun holde ca. 5 timer. Men det er stadig de 500 kr. for et ekstra batteri værd.
Dato: 3/28/2006 10:32:20 AM Forfatter: Tobias Grønlund
Det ekstra batteri er nok den bedste IT-investering jeg har gjort i nyere tid... Jeg kan køre en hel dag uden min strømforsyning hvis jeg kun kører Word o.l. Det er en luksus som jeg ikke kan se mig foruden dagen idag. Det er sjovt hvor lidt der skal til før man føler man har det nemt i denne verden.
Men kører jeg med trådløs internet, så kan den kun holde ca. 5 timer. Men det er stadig de 500 kr. for et ekstra batteri værd.
Ja det ekstra batteri er en super detalje!!
Det er især optimalt for folk der er på farten, eller som evt skal bruge computeren på studiet hvor der måske ikke altid er et strømstik i nærheden...