Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan holder du styr på dokumenterne?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

til næste år skal jeg så i gang med at studere mig klogere. Derfor skal jeg samtidig også have fat på en business-bærbar, som jeg skal have med overalt, næsten da.

Men på skolen vil jeg gerne skrive så meget ind på computer, som jeg kan. Men det vil jo alt i alt blive en en del dokumenter og excel filer - hvilket i sidste ende kan blive svært at finde rundt i.

Derfor søger jeg nu noget billigt, evt. gratis til at holde styr på mine ting. Jeg ved ikke om det evt. kan være et program - eller hvad gør i? Har også tænkt på bare at alve forskellige mapper til hvert fag/emne, men måske det også blive for besværligt? Men som sagt, så er brugervenligheden vigtig - så jeg lige nemt kan gå ind og finde noget fra fx. en tilfældig dato/periode osv..

Ser frem til at høre fra jer ;-)

// Jesper Skov

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 10:09
Hej

Min lillebror, der læser på uni, har købt en tablet pc, som han er vældig glad for. Han bruger Microsoft OneNote til at tage noter.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:10
Okay - cool nok, men jeg har ikke helt styr på hvad en tablet pc er? Men OneNote vil jeg da bestemt lige kigge nærmere på :)

// Jesper Skov

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Skrevet kl. 10:16
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:19
Køb en mac med os x, så kan du søge i alle dokumenter på computeren med den indbyggede funktion spotlight, på 0,5. Hvis du for eksempel i et dokument, for 4 år siden, har brugt ordet "viral", så søger du blot på viral i spotlight, og den finder dokumentet, samt alle andre dokumenter der indeholder ordet - og den gør det meget meget hurtigt.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:33
Køb en mac med os x, så kan du søge i alle dokumenter på computeren med den indbyggede funktion spotlight, på 0,5. Hvis du for eksempel i et dokument, for 4 år siden, har brugt ordet "viral", så søger du blot på viral i spotlight, og den finder dokumentet, samt alle andre dokumenter der indeholder ordet - og den gør det meget meget hurtigt.

Det skulle jeg nu vove at påstå at Windows XP også kan klare? :) jeg ved dog ikke om det er hurtigere på en Mac.

Umiddelbart tror jeg ikke at der er noget galt for at bruge operativsystemets indbyggede mappe/filsystem, hvadenten du vælger en Mac eller en PC, eftersom du nemt kan både søge og sortere blandt dine dokumenter.
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Skrevet kl. 10:35
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 11:53

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:19

En god og logisk, stramt hierakisk mappestruktur i xp burde kunne gøre det.

- og så lidt backup, naturligvis.

mvh Hans
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 12:27

Jeg vil også helt klart anbefale google desktop.. En mappestruktur er heller ikke at kimse af, men det er min erfaring, at den har sin begrænsning når man når op over et vist antal forskelligartede filer.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)