Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Copyright - nogen har kopieret fra min hjemmeside!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - pointen er netop at det er en konkurrent.. Så rent forretningsmæssigt kan jeg ikke se nogen grund til at jeg ikke skal ramme så hårdt som overhovedet muligt.

Hvad bør man give for en advokat? Har aldrig haft kontakt til en før, så aner ikke hvilket spektrum man ligger i. Ligger det fra 600 og op i timen, eller starter vi ved 1200?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:33

Det kommer an på hvor meget af arbejdet advokaten selv skal være direkte indblandet i, men en timepris på >2000 kroner er ikke unormalt. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 13:51

Okay.. Advokaten som jeg gerne ville have, er på ferie og er først tilbage på fredag..

Hvis det var dig, ville du så vente på advokaten kom hjem så han kunne være med fra starten.? Eller er det helt fint bare at starte selv, med at sende faktura og et brev. Evt ringe op og fortælle hvad der foregår og bede om deres adresse?..

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 15:10

Hej Kenneth

Jeg tror du skal slå koldt vand i blodet og starte med at kontakte dem på en ordentlig måde.

Hvis du kan løse det uden at skulle betale en advokat 1500 for et brev du selv kunne have skrevet, så vil det jo være fint.

Jeg har tidligere erfarringer med at måtte kontakte folk angående uberettiget benyttelse af billeder fra vores site der ligger under vores copyright.

I Brevet forklarer jeg pænt at vores billeder benyttes på deres side uden foregående aftale og at dette bryder imod copyright loven. Og at jeg imødeser at dette er rettet inden  datoX . Imødeses dette ikke vil vi lade sagen gå videre til vor advokat. (at nævne advokatens navn, referere til hans telefon nummer, advokatfirma osv ,så de kan kontakte ham er ret god effekt, da mange slynger om sig med useriøse trusler om advokat)

Såfremt de måtte have brug for billeder af den type produkter igen så står vi gerne til rådighed med tilknyttede grafikere mm mod betaling. (her kan du også sagtens prøve at sælge forfatning af tekster til dem)

Et par dage senere fik jeg en undskyldning for den uberettigere benyttelse og kunne efterfølgende konstatere at alle billeder var fjernet.

Oven i det var der en forespørgsel på prislister over de førnævnte ydelser.(som ikke blev aktuelt, men buskabet gik rent ind)

Held og lykke.

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 15:26

Efter at have snakket med en advokat har jeg også slået koldt vand i blodet..Fandt ud af at hvis de nægtede at betale en evt. faktura, vil det skulle gennem et civilt søgsmål, og vil koste en bondegård..

Så har ringet til dem og bedt dem om at fjerne det - og det var de også villige til uden problemer. Nu må vi så om der er handling bag ordene.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Skrevet kl. 15:35

Hej Kenneth.

En god ide er at sende en mail med opfølgning idag, i stedet for at du nu bare sidder og venter på at de snart fjerner det. Giv dem en frist.

Så kan du altid berettiget slå hårdt ned hvis fristen ikke overholdes.

Du kan evt skrive noget i retningen af tak for en behagelig samtale denne dato. Jf  telefonisk aftale med XXX imødeser jeg at alt skriftligt materiale der ligger under www.DIG.dks copyright er fjernet fra www.DEM.dks servere senest dato XX-XX-2008

Evt bede om en bekræftelse på dette pr mail.  (juridisk bindende, hvis de giver accept af dette pr mail)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:27

"Allan - fik i dem så til at fjerne teksten helt i forliget? Eller fik i pengene og de fik lov at beholde teksten? "

De fjernede teksten tilsidst. De valgte selv at rådføre sig med en advokat, der naturligvis nok har forklaret, at det var en nødvendighed for at få afsluttet sagen uden alt for store omkostninger.

Det var advokaterne (eller deres jurister) der der udarbejdede forliget, som begge parter accepterede.

I forlængelse af denne tråd, vil jeg lige gøre opmærksom på sitet www.copyscape.com der kan være en fin hjælp til at spotte "nasserøve" :-)

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 04:27

Det holder slet ikke med email. Der skal sendes et anbefalet brev for at det skal holde juridisk.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Skrevet kl. 09:24
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 12:23

Ja, der står at en email som udgangspunkt er juridisk bindende.

Men der må jo være én eller anden grund til at jurister sender deres dokumenter pr. gammeldags post - og jeg tror ikke kun det er vane.

Måske kan det tænkes at lovgivningen ikke er klar nok på området om binding ift email?

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)