Hej Alle, Har i dag desværre opdaget at der er kommet en hjemmeside op som handler med de samme ting som jeg. Produkterne kommer fra HongKong, og er et varemærke. Har ikke agentur eller noget, men det er heller ikke der problemet ligger. Problemet er at de tydeligvis har Copy-pastet en stor del af mine produktbeskrivelser. Jeg har 100% selv forfattet disse tekster, da al tekst fra leverandøren er på engelsk. Men det er ikke en direkte oversættelse - tværtimod. Og der er absolut ingen tvivl om at det er kopieret fra mig - nogle steder står mine overskrifter som almindelig tekst fordi de ikke har været opmærksomme da de copy pastede..! Mit spørgsmål er så - hvad bør jeg gøre? Har planer om at ringe til dem mandag morgen og bede dem om at fjerne det inden 7 dage, ellers sætter jeg advokat på. Og er da heller ikke bluff - er villig til at gå hele vejen.. Har taget skærmdumps af det hele for en sikkerhedsskyld. Men hvordan er reglerne egentlig her? har copyright 2007 stående nederst på min side (det har de tilfældigvis også) - men hvor meget eneret har jeg på det som jeg selv har skrevet? Kan de slippe uden om bare ved at ændre et par ord efter jeg har snakket med dem? Nogen der kan dele ud af deres erfaringer her?? |
Det er den helt korrekte fremgangsmåde, du bruger. Og min erfaring er, at bare du nævner advokat, er de nætsen villige til at lukke hele sin forretning ned, så en trussel med sådan én kan ikke skade!
Reglerne er simple: Det er ikke tilladt at kopiere andres tekster, uden vedkommendes utvetydige godkendelse.
Mht. hvis de blot ændrer et par ord: Det kommer an på graden af omformulering, og det er selvfølgelig en gråzone, og det er svært at dømme folk udelukkende på baggrund af dette.
Held og lykke!