I nær fremtid håber jeg at en pr indsats vil give give mig noget medieomtale for et nyt projekt i en række medier. I den forbindelse vil jeg jo gerne "smede mens hjernet er varmt" over for potentielle kunder.
Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal nå ud til dem om jeg enten skal sende dem et salgsbrev, med en produkt flyer (direct mail) eller man skulle gå over til noget som Canvas salg.
Målgruppen er 2500 - 3500 fordelt over hele Danmark.
Er der nogen af jer der har erfarringer til hvordan man bedst når ud til sin målgruppe når det er en Niche gruppe, som ikke har tænkt på at bruge de teknologiske muligheder på den måde som jeg gør. Det skal lige siges at målgruppen er virksomheder og foreninger. Jeg har selv tænkt på bla. adwords os, men tror ikke jeg rammer målgruppen da de ikke tænker på produktet i den retning som jeg bruger det.
Jeg håber der er nogen som har et par visdoms ord at dele ud af.
Canvass først, for at få fat i den rigtige person - dernæst email/sneglepost med materiale, og eventuel opfølgende kald en uge senere.
ps: AdWords er jo en rigtig klog ting at have kørende ved siden af. Du betaler kun per klik, så hvis du laver en ordentlig annoncetekst, får du jo kun potentielle kunder ind, og ikke alt muligt skrammel du skal betale for.
Tak for svaret, det som jeg har tænkt lidt på er at cold canvas til at få navnet på personeen osv og så sende materialerne på email hvorefter måske en opringning en uge senere ....
Direct email med postdk, er jo ikke ligefrem det mest billigeste i verden.
Lidt erfa: Jeg synes egentlig, at det afhænger af, hvad du skal sælge. Er det bare lige til for dine potentielle kunder eller er det mere kompliceret. Hvis det er det første vil jeg anbefale direct mail, da kunderne kurtigt kan tage stilling, mens ved komplicerede områder vil du aldrig fange kunderne. Jeg arbejder selv indenfor en specialiserede område, og har set resultatet af både direct mail og canvas - og det var klart det sidste, der gav pote. Jeg har også arbejdet indenfor områder med mere standardiserede produkter og det var nemmest at tage de lette kunder først, dernæst få fat i de kunder, man lige kunne ringe til og få deres endelige ja uden for meget salgsarbejde og så de tunge til sidst - hvis man havde tid og overskud.
Når jeg tænker på directmail så er det ikke emails men når man sender noget med post danmark og det må man gerne så længe man sorterer dem fra som har frabedt sig reklamer.
Men min ide var nu også ligeså meget at ringe til dem snakke med dem, og derefter hører om de var interresseret i noget mere information, og så sende det på email fremfor på alm post.
Tak for dit svar, ud fra dit svar tror jeg at det skal være en blanding af cold canvas og DM. Forstået på den måde at jeg tager den indledende snak med kunden i telefonen og derefter spørger om jeg må sende noget materiale til dem via post eller email.
Jeg vil sige, at jeg hælder også helt klart mest til en kombination. Det er under 1% af udsendte direct mails der bliver læst, hvis ikke man først har talt med vedkommende. Modellen kan faktisk benyttes i begge rækkefølger:
- Først udsendes brevene, og dagen efter modtagelse ringes emnet op, start salget, og henvis til den direct mail der lige er sendt.
- Ring op, væk interesse, og send en direct mail.
Jeg vil umiddelbart gå efter løsning 1. Folk bliver lidt skuffede hvis de "bare" får et standard-brev efter man har talt i telefon med dem. De forventer noget mere personligt, som retter sig direkte mod den samtale du har haft med vedkommende. Derfor kan det hurtigt blive et stort arbejde, hvor mange falder fra efter at have fået en mail fra dig - men omvendt er det selvfølgeligt også den løsning med højest hitrate.
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.