Hej RigoRigo,
Det bliver stadigvæk ikke en billig løsning, men som det tydeligt fremgår af ovenstående, så leder du ikke efter en billig løsning, men efter den bedste løsning, når vi taler dyre biler, men med et lille kørselsbehov.
Når dit firma køber bilen, og du betaler skat af værdi af fri bil, så skal du heller ikke lave kørebog, og jeg vil tro, at du også vægter dette højt. Alternativt skal du sidde og skrive i din kørebog hver gang du kører 5 km enten firma eller privat. Yderligere skal du løbende lave bilag til dit regnskab, hvor du trækker kørsel ud, hvilket også skal bogføres på et senere tidspunkt.
Tager man al denne tid med i din betragtning, så koster det enten i tid (lønudgift) til en bogholder/revisor, eller du skal selv bruge tiden på det.
Ja, en bogholder/revisor er ikke nødvendigvis dygtig til at optimere på din virksomhed. Det skal du som regel købe ved siden af (mest anbefalelsesværdigt). Der er måske flere områder i din virksomhed, hvor du "snyder dig selv", og hvor der kan optimeres i forhold til gældende lov.
Alt efter om din investeringskonto står i et holdingselskab, eller om det er fri likviditet i din virksomhed, så har du forskellige muligheder.
Du er velkommen til at kontakte mig, hvis vi skal tale om dine muligheder. Måske der kunne være andre investeringsprojekter, som kunne være interessante.
Mange hilsner,
Martin E. Jensen
www.mejensen.dk
- få større værdi af dit resultat i virksomheden. Kontakt mig, og lad os tale om dine muligheder.