Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oliekrise!!!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu snakkede vi om at erstatte plast.. eller det var ihvertfald det jeg troede. Du har ikke regnet på den totale udnyttelse af planten ? Olie + Bioethanol.. 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 13:33

kunne se at califonien indstillede en lov til at de steder hvor man havde opstillet solfangere, havde ejeren mulighed for at sælge overskydende strøm til elnettet.. kan vi også det i danmark eller er det kun forbeholdt de store vindmøller 

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 14:15

Energimidt har en ordning. Hvor man som forbruger kan "Lager" op til et års forbrug på nettet. Det vil sige at når du om dagen producere mere end du bruger bliver der opsparet strøm som du så på et senere tidspunkt kan bruge igen.

Du kan altså ikke drive det som en foretning som man kan med en vindmølle, men du kan tilgengæld få fuld pris for den strøm du overlevere til elnettet. Man er dog begrænset af at man kun kan lager et års forbrug.

http://www.energimidt.dk/emweb/Privat/Alternativ+energi/Solceller/Nettilsluttede+anlaeg/

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 22:02

Hej Remydk,

Nej ok, hvis det kun er for at erstatte plasten så er det selvfølgelig helt andre forhold vi snakker om, det har du helt ret i.

Jeg har ikke brugt så meget tid på udregningen, men ville blot vise at det er meget voldsomme mængder vi snakker om hvis vi udelukkende skal bruge majs til at erstatte konventionel olie.

Det bliver meget spændende at se hvad fremtiden bringer og mit indlæg var nu heller ikke ment som en dommedagsprofeti, men mere som et indspark for at høre om der er andre aminoer som har overvejet en fremtid uden konventionel olie.

Rigtig god aften

Mvh

Lars Nielsen 

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 22:04

Iøvrigt en spændende ordning fra energimidt.

Den burde næsten overvejes.

Mvh

Lars 

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 08:10

Jeg når nu regeringen ikke kan tage sig sammen. Big Smile

Jeg vil nu også gerne se flere hustandsmøller. Under samme ordning som den EnergiMidt har.

Fra Rødby
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:51

Hejsa.

Vil bare lige tilføje at brugen af fødevare til bioenergi har skabt en kæmpe krise i u-landende pga voldsomt stigende kornpriser mm. Vil mangler mad i store dele af verden... det er da tåbeligt så at destruere det når der findes mange andre måder at lave bioernergi på. 

Med venlig hilsen Nicolai Thørner www.lf-webdesign.dk
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)