Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kernesundfamilie.dk - Hvad er der galt?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at Google dette navn: Ninka-Bernadette Mauritson det er fundet ved et studie af omtalte hjemmeside.
Hun er forfatter, journalist og familiemoder til bla. et damp barn der er blevet hjulpet ved hendes ihærdige kamp og som nu markedsfører modellen der også har hjulpet familien til et bedre liv.

Skriver bøger om dette solgt 40.000 stk. 
Se selv mere på hjemmesiden ”kernesundfamilie.dk”.

Ventelisten ser ud til blot at være et spørgsmål om, at man kan få en plads med sin egen e-handels hjemmeside og en omtale af de produkter man kan levere.

- smart !Wink 

Når jeg studere dette er det begrundet i ”studie” af egen branche – jeg er nemlig også optaget af ”Det sunde og selvhelbredende menneske” – og arbejder derfor med sundhed – naturprodukter produkter til indvortes og udvortes brug se mere her: www.jomacompany.dk

Så tænk over de alternative måder også når det gælder markedsføringsteorierne og det vi har for vane at gøre – jeg er sikke på at der er markedsføring i den underlige mail!!

Når Coop som I kender er nævnt er dette nok ikke en Amino-vits ?

Hvorfor er I så hurtige til at udtale jer – det efterlader jo læserne af jeres indlæg med den opfattelse at I måske kunne være for overfladiske og utroværdige?

John

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 14:13

Det er i sandhed en mail, der umiddelbart lider under en del sproglige mangler - men:

Som John rigtigt pointerer, er det altså ikke hr. og fru teenager, der har lanceret Kernesundfamilie.dk. Tværtimod. Parret bag tegnede også det tidligere kommunikationsbureau The Hype, og det ville undre mig meget, hvis de lagde navn til en skrivelse som ovenstående, uden det var særdeles velovervejet.

Om man så kan lide kommunikationsformen eller ej... om man tror, det skaffer kunder i butikken... ja, det er en smagssag.

... om ikke andet er "projekt kernesundfamilie" dog ikke til at overse for tiden: http://www.dgi-byen.dk/index.php?pageid=380 

Sådan er der så meget... god og dårlig kommunikation.

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:31

Enten har de ingen sans for internethandel, eller også er de lige kommet hjem fra et email-scammer kursus i Nigeria.

Hvis jeg modtog sådan en email, ville alarmklokkerne i hvert fald ringe med det samme. Og jeg ville i hvert ikke sidde og vente håbefuldt på, at jeg var én af de heldige.

Måske er det er udtryk for reel inkompetence. Det lugter bare langt væk af billig amerikaner markedsføring. Så det er en lose-lose..

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:55

At emailen skulle komme fra 2 tidligere journalister for mig nu til at stille spørgsmålstegn ved oprigtigheden i indlægget. Er det virkelig korrekt at den kommer derfra?

Ja, det er der jo faktisk kun 2 der kan svare på.....parret selv!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:38

Der er stadig ubekendte i ligningen. Under hvilke omstændigheder er emailen modtaget? Den er næppe uopfordret, det det klart ville være spam. Så hvad var omstændighederne?

I sidste ende er det ikke et spørgsmål om hvad vi herinde kan lide, men hvor mange salg de får ind alt i alt.

/Jesper

Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:54

Interessant debat, og jeg vil give mange ret i at man ved det første syn kan få det indtryk, at "det vist ikke er så professionelt det her..."

Men - så er der jo også en tendens til, at mange mennesker gerne vil være en del af et fællesskab med begrænsede pladser og en form for VIP status. Flere inden for fx modebranchen benytter sig af kundeklubber hvor man skal "godkendes" som medlem. Alle bliver formentlig medlem, men den følelse som kunden får ved at "blive godkendt", gør at kunden føler sig beæret over at få lov at være "med i klubben".

Kigger man desuden på hele setuppet generelt, synes jeg faktisk det virker meget professionelt. Selvfølgelig er der altid plads til forbedringer, men målgruppen er formentlig ikke "hr. og fru Amino", men derimod helt almindelige helse/sundhedsinteresserede danskere som lever et "stille og roligt" familieliv. Kernesundfamilie henvender sig på den måde, i en måske for os, lidt primitiv tone, direkte til målgruppen som får en feelgood følelse omkring virksomheden.

Men enig - det kunne naturligvis være gjort på en bedre (og dyrere) måde med en teksforfatter til rådighed.

God weekend allesammen!

Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:56
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:38

Kære Aminos

Så er jeg her - den elendige tekstforfatter. Det er mig, der har begået teksten i vores introduktionsbrev. Og indrømmet, den er skrevet i en sen nattetime, fordi vi SKULLE være færdige til deadline. Så ja, den kunne godt have været meget mere elegant.

Jeg vil dog ikke lade chancen for at forklare mig passere!

Der er jo selvfølgelig en årsag til, at jeg skriver, som jeg gør. Sagen er den, at shoppen åbnede samme dag, som min kone udgav Kernesund mad på Politikens Forlag. Den var solgt i 25.000 eksemplarer fra forlaget, inden den blev udgivet. Og hendes første bog i serien, Kernesund familie sådan! er solgt i 42.000 eksemplarer. Så der er rigtig mange, der er interesserede i de varer, vi har i shoppen. Vi har bare ikke varer nok til så mange - derfor begrænsningen.

Lige nu er der 1.100 på venteliste, og dem vil vi selvfølgelig gerne lukke op for så hurtigt som muligt. Problemet er bare, at markedet for de varer, vi sælger, er sindssygt presset. Meget er i restordre, producenter og leverandører kan ikke følge med - og kunderne bliver mere og mere frustrerede. Vi prøver at undgå frustrationer ved at begrænse tilgangen til butikken, der på sigt selvfølgelig skal være åben for alle. Det handler ikke om VIP-status og alt det der - det handler om, at vores mission er at få så mange som muligt til at leve sundere.

Fruens første bog har fordoblet salget af helsevarer fra de analoge helsekostbutikker og de mange gode på nettet. Det er meget, meget vildt i en i forvejen lille branche, der kæmper med logistik, leverancer og producenter, der på grund af reglerne for økologi ikke bare kan spytte mere og mere på markedet, som de konventionelle kan.

Så ja, jeg kunne have skrevet en bedre tekst - og jeg øver mig til næste gang. I mellemtiden håber jeg, at min forklaring kan bruges.

Hav en dejlig tirsdag derude...

Morten Mauritson

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 12:28

Under alle omstændigheder er det et særdeles positivt og livsbekræftende projekt, I har stablet på benene, Morten.

Stor respekt for det - og god vind med alt det kernesunde! 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:52

Hej Morten

Tusind tak fordi du har taget dig tid til at forklare, hvordan det hele hænger sammen.

Det giver jo lige pludselig meget mere mening Wink

I må have held og lykke med virksomheden Yes

Venlig hilsen,
Christian

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)