En af mine venner modtog denne mail fra Kernesundfamilie.dk i forbindelse med deres nye webshop. Jeg kan ikke lige sætte ord på, hvad det er mailen får mig til at føle - er det smart markedsføring??. Læs mailen og lad mig høre jeres vurdering: --------------------------------------------------------- Hej XXXXXXX
Du var en af de hurtige, der nåede at få en
af de første pladser i køen til vores nye webshop.
For at kunne handle i webshoppen skal du oprette dig som bruger, og du vil senest 24.april modtage et link til oprettelses-siden. Vi vil dog skynde os at sige, at der er rigtig mange, der gerne vil handle i webshoppen, og derfor vil det være rigtig rart, hvis du ikke lige går i webshoppen den 24. april eller i dagene omkring, da det vil give et meget stort pres på både teknikken, lageret og os. Vi vil også gerne sige, at vi vil gøre alt for at ekspedere dine ordrer så hurtigt som muligt – lige i starten kan vi dog sikkert sagtens bruge lidt af din tålmodighed, da vi sikkert får så travlt, at det kommer til at tage lidt længere tid. Når vi er kommet godt i gang og har helt styr på logistik, lager og alt det andet praktiske, kan du regne med, at vi overholder vores egen regel om, at bestillinger, der afgives inden klokken 12, bliver afsendt samme dag. Vi har valgt at have et lidt mindre sortiment i vores webshop, end du kan finde i mange af de andre spændende netbutikker, der findes. Vi vil gerne præsentere dig for de varer, der kan være lidt svære at få – i særdeleshed varer, du ikke finder på supermarkedernes hylder. Vi vil gerne være en slags specialbutik, der åbner markedet for de gode, sunde, økologiske varer uden tilsætningsstoffer. Vi vil gerne åbne forbrugernes øjne, og så vil vi også gerne være med til at skabe den efterspørgsel, der får endnu flere producenter og leverandører til at tænke i de sunde baner. Vi kræver ikke, at du handler for bestemte beløb i vores butik, men der er så mange på venteliste, at vi vil tillade os at sende dig en mail, hvis du ikke har handlet i en måned. Hvis du ikke handler indenfor den næste måned, vil vi give din plads i butikken til en af dem, der står på venteliste. Der er ikke for at presse dig til at købe – vi vil bare gerne give muligheden til dem, der virkelig gerne vil handle. Vi glæder os til at møde dig i vores webshop. ----------------------------------------------- |
hmmm... forstår din skepsis. Det virker også lidt for "smart" til min smag.
Jeg undrer mig f.eks. over formuleringen " vil vi give din plads i butikken til en af dem, der står på venteliste." - øøøh "venteliste"? Det var dog en besynderlig shop som ligefrem forventer at have venteliste fra de ventende helsehungrende? (Hvis de produkter vikreligt er så populære at folk vil stå på nakken af hinanden endsige på venteliste for at få dem, så tillykke med guldægget)