Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.dok54.dk - er den ikke fin.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi endelig fået opdateret vores hjemmeside, så den nu både er nutidig og med de rigtige oplysninger her efter vi er flyttet på landet.

Tjek den ud på: www.dok54.dk - og si endelig til hvis I finder nogle fejl.

Altid fremad...
Thomas

- en kollektion af designprodukter fra DOK54.

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00

Hej Thomas,

Siden er både brugervenlig og smart. Endvidere er det nogle dejlige farvekombinationer I bruger. Umiddelbart kunne jeg heller ikke finde nogle fejl.

Det eneste gode råd jeg kan give jer er, at I skal søgemaskineoptimere siden (måske tæller det faktisk som en stor, fed fejl, at hjemmesiden ikke er det :-))

Mvh.

www.userfriendly.dk

Fra Veflinge
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:18

Fint, overskueligt, gedigent, flot, gennemført design..

Intet kritik herfra (lige på nær SEO :) )

Med Venlig hilsen Jens - Jelling.it
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:10

Halløj venner. Lige lidt konstruktiv kritik herfra:

I skriver 'Funktion og design SKAL gå hånd i hånd' og det jo rigtigt - og netop derfor vil jeg sætte spørgsmålstegn ved brugen af billeder på hjemmesiden. F.eks på forsiden - tror I det er det bedste billede, der forklarer industriel design? Ligeledes under 'Kompetencer' - beskrives jeres kompetencer bedst med et zebraagtigt mønster?

Under 'Processen' skal man klikke sig frem (1,2,3) - hvorfor egentlig dét? Der er jo rigelig plads til, at det hele kan stå der på én gang..

Under kontakt bruger I et billede af noget hø og noget der ligner en tot Rockwool..?

Ellers en simpel og fin hjemmeside, men der er bare lidt ting jeg synes I skal overveje igen :)

Hilsen David, stud. industriel designer ;)

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 18. Jan 07
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 10:08

Til Alle -> tak for jeres fine tilbagemeldinger, dejligt at høre I kan lide siden. Mht. seo, så har vi lige fået lagt siden over til det sted hvor den skal ligge, og derfor har vi ikke gjort noget ved seo - men bare rolig det kommer, det er klartWink

Til David -> tak for dine kommentare. Jeg vil lige komme med lidt forklaring til dine punkter:

- Med hensyn til valg af billede, så er det meget bevidst - vi vil gerne vise den alsidighed i både materialevalg, produkter, produktionsmetoder osv. som industrielt design kan tilbyde vores kunder - og det ved hjælp af billederne. Der er lagt op til at den besøgende skal få en oplevelse på siden, og blive inspireret til at det ikke altid er den oplagte løsning der er den bedste.

- På proces siden skal man netop klikke sig igennem de 3 faser, da det jo er en proces man kommer igennem når man vælger at få opgaver udført hos os.

- Billedet på kontaktsiden er fordi vi har til hus i nogle pragtfulde omgivelser lidt uden for Kolding på en ombygget gård, sammen med virksomheden ImageConsult.  

Håber det gav dig lidt klarhed over hvorfor vi har valgt at lave siden som vi harSmile

Altid fremad...
Thomas 

- produkter designet af DOK54.

Thomas Brinch-Møller

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:49

Jeg ville seriøst kigge på de 17 alvorlige fejl, og 71 advarsler, som kan findes på forsiden alene, hvis man kører den gennem et HTMLTidy/validerings-tjek.

Og så studsede jeg også lige over "Vi har hver især vores spidskompetencer, men arbejder generelt på tværs af hinanden, så det ikke betyder noget for dig som kunde, om det er den ene eller den anden, du kommer til at snakke med. "

Det forstår jeg ikke et muk af :-) Hvordan arbejder man på tværs af hinanden ? Går i på tværs af hinanden? :-)

mvh

Tilmeldt 18. Jan 07
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 09:23

Konrad->
Jeg har aldrig hørt om et "HTMLTidy/validerings-tjek" - men det lyder alvorligt Indifferent  For en lægmand som mig, kan du så ikke uddybe hvad det er, og hvad det bruges til?

Med hensyn til teksten, så har du ret, det lyder lidt mærkeligt - det er en af dem vi ikke lige selv har fanget. Men det skal da ændres...

Tak for feedback Smile

Altid fremad...
Thomas

- prisbelønnet design fra DOK54.

Thomas Brinch-Møller

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55

Mht. dit spørgsmål om validering af HTML:

HTML kan kodes på mange forskellige måder, og browsere læser HTML på lige så mange måder. Man kan sige at HTML findes i mange forskellige dialekter. Derfor ser nogle hjemmesider f.eks. forskellige ud i forskellige browsere.

Lige fra starten har der været gjort forsøg på at lave en fælles standard for HTML. Det er sket gennem World Wide Web Consortium (W3C) stiftet af Tim Berners-Lee (ja, den super fyr, som opfandt HTML). Men det har været hård og lang proces.

I gamle dage - hvor browsere var noget man betalte for - var Netscape den dominerende browser på markedet. Den gang hed HTML-standarderne 2.0 og 3.2. Men med en markedsandel på over 90% bekymrede Netscape sig ikke meget om fælles standarder. I stedet opfandt Netscape diverse mystiske tags, som ikke fungerede i andre browsere.

I mange år ignorerede Microsoft næsten fuldstændig internettet. Senere tog de dog konkurrencen op med Netscape og introducerede en browser. De første versioner af Microsofts browser, Internet Explorer, var ikke spor bedre end Netscape til at overholde standarderne, men da Microsoft valgte at gøre deres browser gratis (altid en populær ting) blev den hurtigt den mest populære.

Fra version 4 og 5 valgte Microsoft at understøtte flere og flere af W3C's HTML-standarder. Netscape var ikke i stand til at udvikle en ny version af deres browser og fortsatte med at distribuere den forældede version 4.

Resten er historie. I dag hedder HTML-standarderne 4.01 og XHTML, og nu er det Internet Explorer, der har en markedsandel på over 90%. Internet Explorer har stadig sine egne underlige tags, men den understøtter også W3C's standarder - og det samme gør alle andre browsere på markedet i dag, som f.eks. Mozilla, Opera and Netscape.

Så når man koder HTML efter W3C's standarder, laver man websites, som kan ses i alle browsere - både nu og i fremtiden. Og heldigvis er det, du har lært i denne tutorial, den nyeste version af HTML kaldet XHTML.

Ovenstående er taget fra: http://www.html.dk/tutorials/html/lektion14.asp

Blev du klogere? :-)

Mvh.

www.userfriendly.dk

Tilmeldt 18. Jan 07
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 08:42

-> userfriendly.dk
En smule klogere blev jeg da, men da vi har haft ekstern hjælp til lave hjemmesiden og dermed ikke selv har programmeret den, så ved jeg ikk ehvilken version html'en er skrevet i.
Men jeg vil da lige tage det op med dem snarest.

Tak for hjælpen Smile

Altid fremad... 
Thomas

- spændende produkter - gode gaveideer.

Thomas Brinch-Møller

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:46

Hej Thomas

Jeg kan rigtig godt lide siden. Dejligt enkelt, stringent, og fedt at se en menu, der ikke er placeret i toppen eller til venstre, som mindst 99% af websider har.

'Processen' skiller sig ud ved at have en anden placering af tekst (til venstre, hvor den på de andre sider er mellem billederne) og ved at tekst- og baggrundsfarve er ændret (hvid tekst/sort baggrund, modsat grå tekst/hvid baggrund). Jeg ville nok overveje at rette denne side til så den 'ligner' de andre, med mindre der er en god grund til det. Som jeg så ikke lige har fået øje på).

Da jeg så siden først var det med Firefox browser. Her kommer en grå linie under billederne, som får menuen til at rykke ned. Synd, når det hele ellers står så klippefast. Der er ikke det problem når jeg bruger IE. Næppe en decideret fejl, med mere et valg, om det er anstrengelserne værd at optimere til Firefox.

Ja, og så er det jo altid rart med titler på de enkelte sider fremfor URL'en...

Med venlig hilsen

t-gaard

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)