Hej aminoer .. Vi er to drenge på 17 og 18 år som længe har overvejet at starte en hjemmeside, hvor vi sælger de nyeste tøjmærker i starten kun indenfor 1-2 mærkevare, men hvor vi tilgengæld har et rimelig stort udvalg af de 2 mærker.. For eksempel t-shirts og accessories til at starte med.. Nogen der har erfaring med det, som kunne lave nogen inputs? Man kan vel ikke bare gå ind i en tøjbutik og spørge dem hvor de skaffer deres t-shirts, for det og det mærke - det holder de vel hemmeligt? Så hvordan finder jeg leverandøre osv? Håber nogen vil hjælpe, alle kommentare ville jeg blive meget glad for :) |
Hej drenge.
Jeg har absolut ingen erfaring med salg af tøj på nettet. Dog har jeg undersøgt muligheden for et sådan projekt og belv hurtig enig med mig selv om, at det måske ikke lige var dét jeg skulle satse på.
Produkterne er ikke det store problem. Hvis ikke man ved, hvor distributøren er, så kontakt firmaet der laver produkterne. Så er jeg sikker på de gerne vil fortælle jer, hvem I skal kontakte.
Det der er problemet med jeres projekt er, at der er SÅÅÅÅ mange andre før jer, der har oprettet det samme. Jeg tror mange vil være enige med mig i, at det marked er mættet. Med mindre I har en idé og koncept, der radikalt differenciere sig fra alle de andre. Samtidig skal det også appellere til jeres målgruppe. (Man retter henvendelse på nettet med adresse, tøjønsker og størrelser, og så kommer i farende i bil og lader kunden prøve tøjet...? DET er service)
Konkurrenterne skal I også have styr på. Vi er nok enige om, at jeres største konkurrent er Smartguy.dk. De har med garanti de mærker I ønsker at sælge. I og med de har en del lagerhuse, kan de købe så stort hjem, at prisen kan presses i bund. Samme virksomhed har også markedsføringskronerne iorden. Så der skal I også kunne gøre noget... anderledes, da jeg formoder I ikke har samme kapital?
Drenge! Der skal tænkes kreativt og "out side the box", hvis det skal blive så fedt, som jeg er sikker på I gerne vil gøre det til. :)