Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mode tøj på nettet?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Grindsted
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer ..

Vi er to drenge på 17 og 18 år som længe har overvejet at starte en hjemmeside, hvor vi sælger de nyeste tøjmærker i starten kun indenfor 1-2 mærkevare, men hvor vi tilgengæld har et rimelig stort udvalg af de 2 mærker.. For eksempel t-shirts og accessories til at starte med..

Nogen der har erfaring med det, som kunne lave nogen inputs?

Man kan vel ikke bare gå ind i en tøjbutik og spørge dem hvor de skaffer deres t-shirts, for det og det mærke - det holder de vel hemmeligt? Så hvordan finder jeg leverandøre osv?

Håber nogen vil hjælpe, alle kommentare ville jeg blive meget glad for :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 17:49

Hej drenge.

Jeg har absolut ingen erfaring med salg af tøj på nettet. Dog har jeg undersøgt muligheden for et sådan projekt og belv hurtig enig med mig selv om, at det måske ikke lige var dét jeg skulle satse på.

Produkterne er ikke det store problem. Hvis ikke man ved, hvor distributøren er, så kontakt firmaet der laver produkterne. Så er jeg sikker på de gerne vil fortælle jer, hvem I skal kontakte.

Det der er problemet med jeres projekt er, at der er SÅÅÅÅ mange andre før jer, der har oprettet det samme. Jeg tror mange vil være enige med mig i, at det marked er mættet. Med mindre I har en idé og koncept, der radikalt differenciere sig fra alle de andre. Samtidig skal det også appellere til jeres målgruppe. (Man retter henvendelse på nettet med adresse, tøjønsker og størrelser, og så kommer i farende i bil og lader kunden prøve tøjet...? DET er service)

Konkurrenterne skal I også have styr på. Vi er nok enige om, at jeres største konkurrent er Smartguy.dk. De har med garanti de mærker I ønsker at sælge. I og med de har en del lagerhuse, kan de købe så stort hjem, at prisen kan presses i bund. Samme virksomhed har også markedsføringskronerne iorden. Så der skal I også kunne gøre noget... anderledes, da jeg formoder I ikke har samme kapital?

Drenge! Der skal tænkes kreativt og "out side the box", hvis det skal blive så fedt, som jeg er sikker på I gerne vil gøre det til. :)

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra Grindsted
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 18:42

Mange tak for svaret - jeg kom til at poste indlægget forkert hehe.

Det er helt sikkert også noget vi har tænkt over, ikke at være som de mange andre shops som der er derude...

Vi har ikke kun tænkt på at sælge tøj, men størstedelen af det er salg af tøj - men også mixe det lidt op med styling, bl.a. selv mixe noget tøj sammen, som vi har på vores side - vise ID og smide det i håret, så det kan se hvordan det sidder, beskrive det - alt indenfor tøj & styling - hvilket efter min mening er rimelig unikt ..  

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:52

Problemet er ikke inde på jeres hjemmeside.

Problemet er at få besøgende ind til jeres hjemmeside - uanset hvad i så gør på hjemmesiden: Research dit marked

Venlig hilsen,
Christian

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:01

Hey Boys.

Dejligt der endelig er nogen der vil lave sådan en hjemmeside. 

Jeg vil også mene at det handler om at få nogle til at besøge jeres hjemmeside. Men har i også tænkt på om det skal være billigere at handle på jeres side end i butikkerne?

Desuden hvilke mærke vil i så gå efter at sælge=? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 17:05

Super ide med at starte ud med kun 1 - 2 mærker og så en masse i det istedet...

Google og en telefon vil jeg mene er jeres bedste venner i sådan en situation... Finder i nogle mærker som bare er superfede, så noter dem ned...

Når i så kommer hjem, så hopper i på internettet, finder nummeret til salgskontoret for mærket og ringer til dem...

De kan måske være arrogante, men de får sikkert mange henvendelser omkring det.. men så spørg evt om de har nogle engros forhandlere, som tager sig af jeres mængde ordrer... de vil de sikkert gerne være behjælpelige med... for de er jo selvfølgelig interesseret i så meget salg som muligt...

Og I skal da ikke sælge billigere end de almindelige butikker, det er ikke kun derfor folk handler på nettet... det er jo også tidsbesparende...

Når I har fundet jeres leverandører, så overvej lige at kigge på "Webshop Hvordan" ;-) 

Held og lykke med jeres fremtidige projekt og webshop... 

Fra Grindsted
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 15:52

Mange tak for svarene igen ..

Vi har lige været i København, for at kigge på flere "unikke" butikker.

For eksempel butikken "il" var vi inde og kigge på, hvor de har rigtig mange vare som vi aldrig selv havde set før, fra forskellige mærker som ærlig talt var PISSE dyre - det var rigtig fedt, fordi det er noget i det vi er ovre i. Vores priser skal dog ikke være helt så høje og flere udvalg af varene i samme mærke.

- Vi har fundet frem til et super navn til hjemmesiden, som jeg desværre ikke kan afsløre endnu...

Updates kommer.. 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 14:08

Lyder rigtig spændende drenge!

Glæder mig til at se, hvordan det udvikler sig!

Har selv startet en hjemmeside op om tøj og mode, dog med en noget anden idé.

Tjek den her: www.modepristjek.com

Mvh.

Mathias Jensen.

Brug for hjælp til dine rapporter i Excel? Lad os lave dem smartere!

Skriv en privat besked her på Amino og hør mere om vores priser.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:16

Betho:

Konkurrenterne skal I også have styr på. Vi er nok enige om, at jeres største konkurrent er Smartguy.dk. De har med garanti de mærker I ønsker at sælge. I og med de har en del lagerhuse, kan de købe så stort hjem, at prisen kan presses i bund. Samme virksomhed har også markedsføringskronerne iorden. Så der skal I også kunne gøre noget... anderledes, da jeg formoder I ikke har samme kapital?

Den kommentar er ret forkert... Smartguy har et mega lager... Smartguy får ik rabat af betydning på nyeste kollektioner fra mange af mærkerne. De betaler stortset det samme, som alle butikkerne...
Så hvis du opsætter det, som problemer for at andre ik kan starte op, så bygger du hele din case på forkerte informationer!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Betho:

Den kommentar er ret forkert... Smartguy har et mega lager... Smartguy får ik rabat af betydning på nyeste kollektioner fra mange af mærkerne. De betaler stortset det samme, som alle butikkerne...
Så hvis du opsætter det, som problemer for at andre ik kan starte op, så bygger du hele din case på forkerte informationer!

Selvfølgelig får smartguy rabat hos en stor del af leverandører - derudover er der ofte ældgamle varer som de sikkert har købt for en slik. Set udefra ligner det snart mere en outlet end en trendy modeshop. De har helt sikkert et kæmpe lager af gamle varer som cirkulerer - og de som er ligeglade med om varen er ny og smart kan med fordel handle der.

Men - de er ikke skarpe på det sidste nye. Så selvfølgelig er der plads til andre. Derudover er smartguy efter min mening outdated hvad angår deres shopsystem og måden varerne findes på. Kom der en konkurrerende shop med stor kapital i ryggen - så skulle de nok få konkurrence ret hurtigt.

Men nu er det jo en mindre shop med anderledes varer vi snakker om. Kan i ramme det helt rigtige skal der nok være plads til det. Nogle af vores mærker vil kunne bære en shop i sig selv fordi de sælger så godt. Andre rører ikke på sig. Så det kræver indsigt og lidt held at kunne ramme netop der hvor efterspørgslen vil komme. Ukendte varer er ikke sagen på nettet.

Vær opmærksom på hvor mange penge i skal spytte i markedsføring. Efterhånden som nethandelen er kommet så meget frem, er priserne også steget en hel del. Så inden i overhovedet går i gang med at finde leverandører osv. - så ville jeg sætte mig rigtig godt ind i markedsføring online. Hvor mange besøgende skal der til for at lave et salg - og hvad koster det at få de besøgende. De finder jer ikke af sig selv. Dette er bare en SÅ vigtig ting at få kigget på inden i gør mere - mange bliver i den grad overrasket når de finder ud af det - og det er superærgeligt at have sat alt i gang inden da. God vind med projektet :·)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)