Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror i dette kan lade sig gøre ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg går og overvejer at starte mit eget firma, som er et værksted. 

Hvor folk kan komme og få lavet rust i deres biler, og special lavet udstødnings rør, rør føring til turbo / motor rum  eller hva de nu vil have lavet.

da jeg ved at de store værksteder virkelige tager mange penge for sådan noget, feks,   vw, ford, bmw, opel osv.

så vil jeg gerne have muligheden for at gøre det noget billiger så folk, har råd til at få deres bil lavet og kan få den synet endnu en gang til,  

hvad syntes i om iden ? 

Mvh Jakob N 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:33

Hvis du er faguddannet mekaniker, og du har et rimeligt opland, skal du nok kunne finde kunder til den slags opgaver.
Resten handler om konkurrencesituationen i dit område, som kan være ganske vanskelig at sige noget om.

De fleste autoværksteder er med i en indkøbskæde (f.eks. Mekonomen eller Automester) - det skal du nok tage i betragtning, hvis du går i gang. Du slipper nok ikke for at skulle skaffe stumper med kort varsel.

- og så skal det da lige siges, at mit eneste forhold til autoværksteder er, at mine biler holder der en gang i mellem.

God vind.

mvh Hans

Tilmeldt 16. Apr 08
Skrevet kl. 10:39

jeg skal ikke rode med motor, da jeg ikke er udlært automekaniker, men er uddannet rust fast plade og rør smed, derfor jeg vil rep rust i biler busser what ever, og så special bygge udstødning efter folk´s egen ønsker.

jeg kender ikke nogen i det her område jeg bor i, som laver lige nettop det arbejde, som jeg vil igang med. 

men skulle det går godt kan man jo måske sener ansætte en automekaniker. 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:50

Jeg ved ikke, om jeg er en speciel type bilist, men jeg har aldrig oplevet et behov for en specialbygget udstødning. Faktisk foretrækker jeg en original fra Toyota til min Toyota. Pladarbejde ville jeg typisk få lavet på et værksted, som jeg kender i forvejen. Hvis jeg skulle have lavet pladearbejde på en bil ville det typisk være i forbindelse med periodisk syn, hvor mit værksted alligevel skulle lave bremser osv. Hvis opgaven var omfattende, ville jeg typisk få et fast tilbud, før arbejdet gik i gang.

Jeg ved ikke, om der findes kunder til den nische, du planlægger at lægge dig i. Du må ikke tage mit svar som det eneste gyldige, for som sagt er jeg ikke fagmand på området, men mine biler havner altid på de samme to værksteder. Toyotaen hos den lokale Toyota og Morrisen hos Jan, som jeg gik i klasse med i folkeskolen.

mvh Hans

Tilmeldt 16. Apr 08
Skrevet kl. 12:18

Nu er min målgruppe heller ikke lige en som dig,  men ung / folk der går meget op i biller, mht til styling osv.   

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 13:26
http://www.pladebixen.dk/

Tjek det link, Han gør vist noget i den stil du leder efter, og han har eftersigende kanon succes, men det kræver selvfølgelig du også kan lave skørter og alt muligt andet.

Men er er helt sikkert et marked for det, flere og flere unge bruger mange penge på at special bygge deres bil, og målet er altid at få en unik bil. Den skal ikke ligne de andres, og derfor er en special lavet potte en god mulighed.

Rust ville jeg gerne have lavet, jeg er godt nok træt af selv at skulle fjerne det.

Men så må du heller ikke være lige så dyr som de autoriserede mekanikere.

Og Hans...Her er en ny udstødning til din toyota.

Tailgunner

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:53

jakob:
 Og Hans...Her er en ny udstødning til din toyota.

Passer den også på min Morris? Big Smile

mvh Hans

Tilmeldt 16. Apr 08
Skrevet kl. 18:56

hej, ja kender godt pladebixen.dk men der er ikke noget ligende  her nede i jylland og det er jo ikke alle der gider eller har lyst til at køre helt der op, 

selv tror jeg da på det godt kan lade sig gøre,  men det kræve jo at man bliver set og hørt, men hvordan skal man gribe sådan noget an, med opstart ?

skal man køre det stille og roligt ved siden af sit nuværene arbejde, og så se om der er noget idet og så sener arbejde fuld tid ?

mvh jakob N 

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 15:29

Jeg tror du skal lave en bruger på bilgalleri, og så dele ud af din erfaring, og reklamere med at du kan lave plade arbejde/fjerne rust, og lave andet custom

Tilmeldt 16. Apr 08
Skrevet kl. 20:45

jah har også en bruger der inde. men hvis dette skal lade sig gøre, skal jeg jo ud og leje værksted da min garage ikke er særlig stor...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)