Hej, Mit foerste indlaeg her paa siden - bor pt. i udlandet hvorfor nogle af de danske bogstaver mangle....
Jeg gaar med en droem om at starte mit eget internetfirma som skal saelge babytoej. Mit sproegsmaal er om jeg skal beskattes af den foerste krone jeg tjaener eller om der er en nedre graense? Naar vi kommer hjem til DK vil jeg vaere paa dagpenge - kan jeg det mens jeg starter firma op?
Glaeder mig til at hoere fra jer....
Charlotte
|
Dato: 3/22/2006 2:52:44 AM Forfatter:NybegynderHej,
Mit foerste indlaeg her paa siden - bor pt. i udlandet hvorfor nogle af de danske bogstaver mangle....Jeg gaar med en droem om at starte mit eget internetfirma som skal saelge babytoej. Mit sproegsmaal er om jeg skal beskattes af den foerste krone jeg tjaener eller om der er en nedre graense? Naar vi kommer hjem til DK vil jeg vaere paa dagpenge - kan jeg det mens jeg starter firma op?Glaeder mig til at hoere fra jer....Charlotte
Hej og Velkommen til.
For det 1., ja, du bliver beskattet af hver eneste krone, når du driver erhvervsvirksomhed.
Hvis virksomheden er en bibeskæftigelse, er der mulighed for at få supplerende dagpenge i en begrænset periode. Du skal bl.a. kunne drive virksomheden uden for normal arbejdstid. Der er dog en masse regler og begrænsniinger man skal tage højde for
du kan evt læse mere her
Her får du en basisviden om det at starte virksomhed ![]()