Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starthjaelp....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit foerste indlaeg her paa siden - bor pt. i udlandet hvorfor nogle af de danske bogstaver mangle....

Jeg gaar med en droem om at starte mit eget internetfirma som skal saelge babytoej. Mit sproegsmaal er om jeg skal beskattes af den foerste krone jeg tjaener eller om der er en nedre graense? Naar vi kommer hjem til DK vil jeg vaere paa dagpenge - kan jeg det mens jeg starter firma op?

Glaeder mig til at hoere fra jer....

Charlotte

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:36
Dato: 3/22/2006 2:52:44 AM Forfatter:Nybegynder

Hej,

Mit foerste indlaeg her paa siden - bor pt. i udlandet hvorfor nogle af de danske bogstaver mangle....
Jeg gaar med en droem om at starte mit eget internetfirma som skal saelge babytoej. Mit sproegsmaal er om jeg skal beskattes af den foerste krone jeg tjaener eller om der er en nedre graense? Naar vi kommer hjem til DK vil jeg vaere paa dagpenge - kan jeg det mens jeg starter firma op?
Glaeder mig til at hoere fra jer....
Charlotte

Hej og Velkommen til.

For det 1., ja, du bliver beskattet af hver eneste krone, når du driver erhvervsvirksomhed.

Hvis virksomheden er en bibeskæftigelse, er der mulighed for at få supplerende dagpenge i en begrænset periode. Du skal bl.a. kunne drive virksomheden uden for normal arbejdstid. Der er dog en masse regler og begrænsniinger man skal tage højde for

du kan evt læse mere her

Her får du en basisviden om det at starte virksomhed

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:55
Den selvstændige bi-beskæftigelse skal aftales med a-kassen på forhånd. Ellers risikerer du at miste dagpengeretten.

mvh Hans
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:17

Hej Charlotte

Du bliver beskattet af dit overskud, ikke din omsætning. Start med at lave et budget, så du kan se, hvad det er for et overskud, du kan regne med. Skabelon: http://www.franciskaner.dk/driftsbudget.xls.

Dine dagpenge bliver reduceret i forhold til din arbejdsindsats i firmaet.

God fornøjelse med det

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)