Jeg er med i en forening af kvindelige iværksættere og virksomhedsejere - og jeg sidder naturligvis og kigger på deres hjemmesider. Jeg er en lille smule nysgerrig, så jeg kigger også i deres kildekoder - og 9 ud af 10 har EN angivet som sprog - eller slet intet angivet. Det ser ud som om at Google finder f.eks. de produkter der er på siden, hvis man søger specifikt efter dem - men ikke inkluderer sitet i resultaterne hvis man søger på noget generelt indenfor den type produkter websitet viser. Et eksempel er Skagen Kaffe, hvor vi ændrede sproget til dansk, satte descriptions og keywords ind og ændrede lidt på sideteksterne hist og her - den røg fra side 14 i en søgning på kaffe til side 2 på en måned. Men hvad var det egentlig der betød noget? For som jeg forstår det er Google glad for keywords, men ligeglad med descriptions, det er mere Yahoo der kigger på dem...? Tilføjelse: jeg har selv ikke angivet noget sprog på www.terapi-nord.dk - men ranker højt på de vigtige søgeord - vil det gøre en forskel at angive sprog? På forhånd tak Mette |
Google bruger pt. ikke language metatag'et. De har deres egen metode til at smage på teksten, og derefter afgøre hvilket sprog siden er skrevet i.
Det kan dog aldrig skade, at bruge language tag'et.
Description tag'et bliver godt nok ikke brugt af Google i forbindelse med din søgerangering, men de bruger den meget ofte som "page snippet". Altså den tekst som står under din title på Google søgeresultatet.
Så jeg vil bestemt ikke afskrive description tag'et.