Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille firma i Thailand

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været i Thailand et par gange nu og er blevet forelsket i landet og en pige, så nu ville jeg lige høre om der var noget der vidste om man kunne/måtte lave en lille forretning her i Danmark med for at jeg lejer min egen arbejdes kraft ud til nogen firmaer, også at jeg  bruger overskuet til at købe en lille sted i Thailand for, ( Altså at mit lille danske firma eger det i Thailand )

Jeg ved godt at man ikke bliver rig af det her, men det er heller ikke det som det drejer sig om.

Det drejer sig om at jeg kan komme til Thailand i en længer periode og nyde det stille livet derude, og stadig væk tjene til dagen og vejen. Jeg håber meget at der er nogen her som enten ved lidt om de danske regler for at købe et lille firma derude for firmaet penge i Danmark.

Ps. Det skal da lige siges at jeg ikke selv har nogen penge at gøre med, men jeg er ikke bange for at bestille noget.

Håber på nogen gode råd.

Hilsen Lasse

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 22:54

Jeg er ikke helt med på om du vil have firma her i DK eller i Thailand, men så vidt jeg ved, så må udlændinge ikke eje firmaer i Thailand (måske er det kun ejendom) - det er da værd at undersøge først...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:11

Jeg har lige været i Thailand og fået større indsigt i deres kultur og forretningsmetoder. Det er ikke tilladt som udlænding at starte virksomhed i Thailand, ikke alene. Der er et krav at du har en lokal med som partner i firmaet, dvs du vil skulle splitte overskud i minimum 2 parter.

Men lige mht til forretningsideer er der masser af muligheder dernede, det er jo enormt turistet og der sidder pengene løst jo  :)

//Thomas Andreasen

Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 10:14

Det er rigtig nok at du ikke må ejede  noget i Thailand som person, men man kan oprette en lille selskab dernede, også må man godt egede det.

Jeg havde tænkt mig at lave et lille vikar firma i Danmark ( med kun mig som vikar ) og for overskuet skulle mit danske firma købe et lille sted i Thailand som jeg så skulle drive det meste af året, resten af året kunne det thailandske firma drives af  en thaiansat, imens jeg var i Danmark og skarpe nogen penge sammen.

Hilsen Lasse

Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 10:22

Jeg vil have et lille firma i Danmark ( Et lille vikar firma med kun mig ansat ) også ville jeg købe et lille firma i Thailand for overskuddet fra det danske firma ( kan og må man det ?? ) så det er det danske firma som eger og betaler for det thailandske firma.

Man  kan ikke købe noget fast ejendom i thailand som privat person, man opretter et lille selskab så kan man godt købe noget derude.

Kender nogen som har gjordet det.

Hilsen Lars.

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:41

Hej Lasse

Lasse:
Hilsen Lars
(eller Lars)

Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle må det, det er jo dine egne penge du skyder til Thailand, men når du nu kender en som allerede har gjort det, hvorfor spørger du ikke ham til råds?? Og hvis han har gjort det og det kører for ham så må man vel gerne..?? Ellers ville jeg nok ringe til told og skat og høre hvad de siger til det.. Det eneste jeg kan se ku blive et problem er at finde en Thailænder som du kan stole på til at køre det når du er i Danmark.. Du ku også ta der ned igen og prøve at finde nogle af de danskere der allerede har gjort det med succes og mon ikke de vil hjælpe en landsmand med en masse tips og gode råd, måske endda de ku være med til at holde øje med biksen når du er i Danmark..

Held og lykke med det hele..

Mvh Mads.

Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 11:01

Hej Mads.

Jeg kan ikke spøger dem som jeg kender i Thailand fordi de har købt deres firma derude for penge som de havde optjent i Danmark igennem hus salg eller penge som de havde.

Og da jeg ikke har nogen penge pt. Men gerne vil tjene den ved at arbejde, også investerer dem i et lille firma i Thailand, så er metoden jo en helt anden ind deres.

Jo jeg kan da prøve at ringe til Told og skat og forhøre mig ( men de er jo ikke meget for at udtale sig Ha.. ) Du har 100 % ret i at det bliver næsten umuligt at finde en ærlig thailænder, for de meget fattig og er ikke blege for at snyde dig.

Men tak for dit svar på min annonce.

Hilsen Lasse

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:41

Hej Lasse

Måske et dumt spørgsål, men hvorfor ikke bare tage skridtet og flytte til Thailand og finde arbejde dernede? Tag evt. fat i min bror manager@evolutiontour.com der har virksomhed på Koh Chang og Koh Lanta.

Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 12:11

Hej Kenneth.

Jeg har undersøgt forskellige muligheder. Mulighed 1 arbejde på en boreplatform. Arbejde i 2 uger og 3 uger fri. Problem er at jeg ikke har nogen udannelse så det er meget svært at komme ind, og hvis jeg skal ind som ufaglært så kan jeg fx blive stalasmand men det kræver 6 ugers kursus også er der ingen garanti for arbejde bagefter.

Mulighed 2. Jeg kunne også flytter derud. Men så mister jeg både pension og sygeforsikring i Danmark. ( Jeg er 36 år ) Jeg er da blevet tilbudt et job i thailand, men lønner er få dårlig, det er ca. 1000 bat  ( 1000 bat er ca. 180 kr. ) om dagen. og 6 øl kort  ( jeg drikke næsten ikke noget ) også skal man arbejde i ca. 14 timer i træk i en bar ved at have det kølige overblik. Så vil jeg heller starte mit eget hvor jeg kan lave den forretning som jeg ønsker og optimerer den og få lidt mere ud af det, i sted for at arbejde gratis for andre. for thiland er ikke gratis at leve i hvis man ikke kun vil leve af ris.

Men tak for dit svar.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:13

Hvor i Thailand er det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)