Jeg har gået og tænkt lidt over et koncept, som ikke er set i så stor udbredelse i Danmark endnu.
Nemlig et firma der sælger hardcore computere til seriøse gamere til billige priser. Altså computere med rigtig gode specifikationer, der måske er overclocket fra sælgeren.
Ville der være et markede for det i Danmark? Hvis bare prisen er god og ydelsen i top?
Det er egentligt ikke fordi jeg overvejer det, for jeg har overhovedet ikke det jeg skal bruge for at starte sådan noget op, men går bare og tænker lidt over ideen.
Der er alligevel rimelig mange forhandlere som sælger hardcore gamer computere. De fleste der vil have en god computer, de går ind på edbpriser, og finder en efter deres specs.
IT-branchen er også en meget stor branche, hvor der er mange konkurenter, så det kan være svært at være førende. Selvfølgelig ville det være muligt hvis man bare havde de billigste priser og var god til at markedsføre det.
Håber du fik svar på dine spørgsmål og idéer
Mvh.
Nikolaj Bomann Mertz
Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.
Jeg tror (uden at have set det), at det omhandlede pixel.tv. Det er en super kanal ;) Jeg ser den tit, hvis jeg lige skal blive opdateret med spilnyheder.
Hey sørensen, jeg tror at markedet for webshops som udelukkende vil sælge til hardcore gamers har mødt muren hvor de ikke kan komme længere. Alle dem som gamer, kender ganske udemærket marked hvor de skal finde det billigst, og deres priser er umulige at kunne konkurrere med, bortset hvis du har 100 mio, de bestiller nærmest hjem på paller.
Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!
De fleste hardcore gamere bygger deres egen pc og ville aldrig købe hos alienware.
Jeg samlede mig selv en multigrafikkorts, multiskærms, quadcore 4gb hyper spille/arbejds pc her i januar og det har jeg skam ikke fortrudt - Tror jeg hiver de samme benchmark scores ud som en alienware til 3 x prisen.