Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påstand: I er fulde af løgn!

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Jeg oplever ofte spørgsmålet "hvad er dit budget". Men det burde jo være behovet der afgør hvad jeg skal bruge, selvfølgelig i samspil med prisen, men hvis jeg har 1 mill. til en webshop er der jo ingen der siger at jeg har brug for en webshop til en mill.

Det er faktisk et meget relevant spørgsmål.

Løsninger kan skaleres og automatiseres alt efter det budget kunden har sat af til et projekt.

Er der sat penge nok af til at ligge timerne i at automatisere visse processer på hjemmesiden eller skal kunden måske selv foretage nogle ting manuelt fordi der ikke er penge nok på budgettet til at kode automatiseringen færdig.

Eller det kan være kunden kun har 10.000 til en webshop - også må jeg fortælle kunden at så skal de selv oprette produkter og skrive indholdstekster m.v. så jeg kan bruge de timer de har i budgettet på de ting som kunden absolut slet ikke kan selv.

Altså er budgettet faktisk ret relevant og påvirker i høj grad hvilken løsning de bør vælge da behov kun er den ene variable og budget den anden når man skal se på hvilken løsning der er optimal. Det er ganske enkelt uprofessionelt ikke at tage kundens økonomiske situation med som parameter når man skal bedømme omfanget af den løsning kunden skal have.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:24

Hej Kenneth,

Nej jeg sætter bestemt ikke lighedstegn mellem uddannelse og intelligens. Jeg opfatter en uddannelse som en investering, som alt andet lige må forventes at give et bedre afkast

Jeg tolkede din tekst som om du mente, at en timepris på 200kr for en IT konsulent var rimeligt. Jeg konkluderede (måske fejlagtigt) udfra din tekst, at du ikke selv har investeret i en lang uddannelse. Derfor undre det mig, at du ikke under en IT konsulent mere end 32.000 pr/md. Når du nu selv forventer 192.000 pr/md (1.200kr/t x 160).

Du beskylder os (branchen) for at have ugennemsigtige/uoverskuelige timepriser. Så hvad er mere naturligt end, at jeg opgiver mine timepriser. Desuden giver jeg to eksempler på, hvordan et projekt kan overskride budgetet. Selvom konsulenten lever op til hans ansvar.

Din tekst er så fuld af modsætninger. Du vil ikke starte en debat og angribe enkeltpersoner/virksomheder, men alligevel vil du i næste afsnit angribe os IT virksomheder. Du understreger du mener vi er fulde af løgn, men alligevel beder du os læse det med et glimt i øjet. Det giver ingen mening!

Du angriber bl.a. mig og min virksomhed for at være hustlere, og så undre du dig over der kommer en reaktion.

Går du i byen og klapper den første og bedste en på siden af hovedet. Så forventer du vel heller ikke at du er fritaget for konsekvens. Blot du siger "Det var bare sjov. Det spas, du kan ta' det".

Er der et bestemt IT hus, som har behandlet dig dårligt. Så nævn dem med navn, og hjælp andre iværksættere med, at gå uden om netop dette IT hus.

Har dit formål været at skabe en saglig debat. Så var det måske ikke smart, at starte debaten med "I er fulde af løgn!".

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:00

Hej Kenneth

Jeg tror at web-branchen er næsten ligeså broget og uigennemskuelig som coaching-branchen. Her er der også stor forskel imellem priser og udbud. Plus det er svært, at gennemskue den enkelte coach konkrete faglige evner, uddannelse osv.

Dine udsagn om intentioner, om at plukke kunder tror jeg også er mindst ligeså gældende i coaching branchen.

Det gælder nok i virkeligheden, for mange servicefag, jeg har heller ikke nogen vished for hvorvidt vi betaler vores advokat for meget, om vedkomne er dygtig eller ej. Kun at vedkomne er advokat.

Men som med så mange andre brancher, så har den kloge indkøber af web-projekter, enorme fordel fremfor den mindre kloge.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:59

Som jeg oplever det i denne branche er det største problem ofte at kunderne ikke selv ved helt præcist hvad det er de søger. Jeg har fået flere henvendelser hvor det måske "bare lige er en enkel hjemmeside med en forside og 2 undersider" og det så viser sig (efter et tilbud måske er afgivet) at de 2 undersider måske nærmere er 10 og inkluderer billedgalleri, forum, brugerregistrering og betaling med mulighed for hver bruger at have sin egen profil osv.

Okay det er et overdrevet eksempel (og nej det er ikke et konkret eksempel) men det var mere for at underbygge hvad jeg mener.

Derfor er det bedre at være på den sikre side fra start af og fortælle kunden hvilke muligheder der er, og dermed måske præsentere en større løsning end kunden bad om i første omgang. Kunden har jo stadig mulighed for at sige til eller fra.

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)