Jeg har været bruger her på Amino siden starten af 2006. Dvs. fra det tidspunkt hvor jeg startede egen skatterådgivningsvirksomhed efter at have tilbragt de sidste 23 år hos hhv. Skat og i de store revisionsfirmaers skatteafdelinger. Jeg ved positivt at mange har sat pris på de indlæg mv. jeg er kommet med, og jeg har også haft en fornemmelse af at have tilført mange noget som de kan bruge til noget. Nu er der sikkert nogle som sidder med en fornemmelse af at jeg er ved at lave min egen begravelse i forhold til Amino. Det er ikke tilfældet, da ovenstående forhold stadig gør sig gældende, men det halter. Men alt har en ende. Det har irriteret mig grænseløst at skulle bruge tid på at kommentere disse promo-indlæg. Ikke mindst fordi jeg fornemmer at pågældende overhovedet ikke lytter til hvad der bliver sagt, men bare ukritisk bliver ved med at ture frem med sine evindelige promo-indlæg. Selvom tiden er knap har jeg dog gjort de fordi det kan få katastrofale konsekvenser (jeg siger ikke at det altid gør) hvis en iværksætter blindt stoler på disse rosenrøde ord og uden videre stifter et SMBA uden at have rådført sig med egentlige sagkyndige. Faktum er imidlertid at jeg hverken har tid eller lyst til at prioritere deltagelse i sådanne debatter, med det resultat at man sidder til langt ud på natten og laver alm. selskabsstiftelser, omstruktureringer m.v. Derfor gider jeg ikke længere engagere mig i indlæg/tråde som involverer pågældende og nogle få medkumpaner. Det betyder 1) at jeg ikke gider deltage i SMBA trådene. 2) at jeg "trækker mig ud af en tråd" lige så snart pågældende begynder at afspore den. 3) at jeg nægter at kommentere eller besvare indlæg fra pågældende. Det kan muligvis være surt show for den/dem som søger svar, men der kan jeg kun henvise til Amino. Jeg vil klart opfordre andre sagkyndige til at gøre det samme (mange har faktisk holdt sig væk konsekvent), med det formål at isolere disse udbydere, så de bliver lige så isoleret som de er i den virkelige verden. Dvs i den anerkendte respekterede revisions- og rådgiverbranche. Er der nogle naive iværksættere som brænder nælderen fordi de var for naive, kan jeg kun opfordre dem til at delagtiggøre andre i det, så de ikke hopper med på samme galej. Det skal retfærdigvis siges at jeg ikke har været i dialog med Amino om dette. Det er ikke min opgave at lege bussemand i forhold til Amino som må formodes at ville reagere hvis man syntes at tingene går i den forkerte retning af det som egentlig var tanken.
|
Hej Bent
Jeg kan godt forstå din prioritering. Hvis jeg var dig, ville jeg oprette en lukket tråd (hvor andre ikke kan kommentere) Kald den fx. "Derfor kan SMBA ikke erstatte ApS". Du kan så have et link til den i din signatur. Så har nye medaminoer en reel chance for at få den rette vejledning, og du slipper for at skulle forklare det gang på gang.
Mvh Jesper