Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu gider jeg ikke mere !

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været bruger her på Amino siden starten af 2006. Dvs. fra det tidspunkt hvor jeg startede egen skatterådgivningsvirksomhed efter at have tilbragt de sidste 23 år hos hhv. Skat og i de store revisionsfirmaers skatteafdelinger. Jeg ved positivt at mange har sat pris på de indlæg mv. jeg er kommet med, og jeg har også haft en fornemmelse af at have tilført mange noget som de kan bruge til noget.

Egentlig kundetilgang fra Amino på den konto har været til at overse, men det har heller ikke været afgørende, da jeg har rigeligt med kunder via de revisionsforbindelser, advokater og andre som jeg betjener. Det har i højere grad handlet om at få nogle signaler og impulser ude fra; hvad er det der rører på sig hos iværksætterne, hvor er det de har problemer. Nogle ting som jeg har kunnet og kan bruge som inspiration i min daglige rådgivning, kursusvirksomhed m.v. Herudover er det med til at opfriske og sætte fokus på nogle af de ting som man ikke lige bliver spurgt om af revisorerne jævnligt, samtidig med at man kan give en hjælpende hånd. 

Nu er der sikkert nogle som sidder med en fornemmelse af at jeg er ved at lave min egen begravelse i forhold til Amino. Det er ikke tilfældet, da ovenstående forhold stadig gør sig gældende, men det halter. 

I den senere tid mener jeg at have set at adskillige indlæg og spørgsmål er blevet forstyrret og at fokus er blevet fjernet fra de problemstillinger det handler om, fordi en enkelt person benytter enhver lejlighed til at tale om SMBA selskaber og promovere disse, og samtidig illustrerer et meget mangl. kendskab til skattelogivningen, praksis m.v. og også er direkte fjendsk overfor den danske stand af revisorer og advokater. Indtil nu er jeg gået i klinch med denne, fordi jeg mener at mange via disse SMBA indlæg bliver direkte vildledt, hvad jeg også kan fornemme via de telefoniske opkald jeg har fået herom.

Men alt har en ende. Det har irriteret mig grænseløst at skulle bruge tid på at kommentere disse promo-indlæg. Ikke mindst fordi jeg fornemmer at pågældende overhovedet ikke lytter til hvad der bliver sagt, men bare ukritisk bliver ved med at ture frem med sine evindelige promo-indlæg. Selvom tiden er knap har jeg dog gjort de fordi det kan få katastrofale konsekvenser (jeg siger ikke at det altid gør) hvis en iværksætter blindt stoler på disse rosenrøde ord og uden videre stifter et SMBA uden at have rådført sig med egentlige sagkyndige. 

Faktum er imidlertid at jeg hverken har tid eller lyst til at prioritere deltagelse i sådanne debatter, med det resultat at man sidder til langt ud på natten og laver alm. selskabsstiftelser, omstruktureringer m.v. 

Når jeg så samtidig ser at pågældende ikke bare begrænser sine promo-indlæg til situationer hvor der tales om selskabsstiftelse, ejerstrukturer m.v. men også begynder at fedte det ind i alle mulige andre skattemæssige problemstillinger, som eks en fraflytning til Luxembourg så slår jeg en streg i sandet og siger "cut". Så er vi nemlig ude i noget hvor det ikke bare handler om selskabsformer, men om at alt hvad der vedrører skattemæssige forhold m.v. bliver gennemsyret af SMBA snak, pop og gøgl. Dvs. så taler vi lige pludselig om hele Amino (hvertfald den del) og så er det i mine øjne en sag for Amino's administrator, om hvad man vil med Amino.

Derfor gider jeg ikke længere engagere mig i indlæg/tråde som involverer pågældende og nogle få medkumpaner. Det betyder 1) at jeg ikke gider deltage i SMBA trådene. 2) at jeg "trækker mig ud af en tråd" lige så snart pågældende begynder at afspore den. 3) at jeg nægter at kommentere eller besvare indlæg fra pågældende. Det kan muligvis være surt show for den/dem som søger svar, men der kan jeg kun henvise til Amino. 

Jeg vil klart opfordre andre sagkyndige til at gøre det samme (mange har faktisk holdt sig væk konsekvent), med det formål at isolere disse udbydere, så de bliver lige så isoleret som de er i den virkelige verden. Dvs i den anerkendte respekterede revisions- og rådgiverbranche. Er der  nogle naive iværksættere som brænder nælderen fordi de var for naive, kan jeg kun opfordre dem til at delagtiggøre andre i det, så de ikke hopper med på samme galej. 

Det skal retfærdigvis siges at jeg ikke har været i dialog med Amino om dette. Det er ikke min opgave at lege bussemand i forhold til Amino som må formodes at ville reagere hvis man syntes at tingene går i den forkerte retning af det som egentlig var tanken.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:53

Hej Bent

Jeg kan godt forstå din prioritering. Hvis jeg var dig, ville jeg oprette en lukket tråd (hvor andre ikke kan kommentere) Kald den fx. "Derfor kan SMBA ikke erstatte ApS". Du kan så have et link til den i din signatur. Så har nye medaminoer en reel chance for at få den rette vejledning, og du slipper for at skulle forklare det gang på gang.

Mvh Jesper

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:09

Tja - Umiddelbart har jeg slet ikke lyst til at bruge mine kræfter på SMBA eller not, og vil hellere bruge dem på det jeg kalder bæredygtige løsninger. Når det så er sagt så afviser jeg ikke muligheden for at et SMBA på sigt kan blive en bæredygtig og anerkendt løsning. Jeg syntes bare ikke det er sagen for nystartede iværksættere som hellere bør bruge kræfterne og ressourcerne på at bygge deres virksomheder op fremfor at slås for nye selskabsformer. Det er så heller ikke det der ligger bag prioriteringen. Det handler om den konstante promovering og afsporing af andre emner. 

Men hvis der på et tidspunkt kom nye ting frem i forhold til SMBA eller not, som gør at jeg og andre måtte ændre vores holdning til SMBA'er den ene eller den anden vej, så kunne det måske være relevant.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Hej Bent!

Jeg er enig med dig. Det kan ikke være rigtig, at vedkommende graver gamle tråde frem, og fyrer den samme smøre af gang på gang.

Ofte nogle tråde som i princippet ikke har noget med selskabsformer at gøre.

Jeg har også haft en del opringninger, også fra Amino som  i flere tilfælde er blevet vildledt af den gang salgsgas. Forleden dag havde

jeg fire opringninger angående SMBA.

Efter min mening må Amino på en eller anden måde nu tage affære, idet det ikke kan være rigtigt, at Iværksættere bliver vildledt

på det kraftigste.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:17
Så hop på vognen og lad os boycotte ham i fællesskab. Det burde vi have gjort fra starten men der vidste man jo ikke hvad det førte til.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:25

Hej Bent

Nu har jeg gennem et stykke tid abboneret på alle dine indlæg, og jeg kan godt følge din reaktion,

men hvis man læser trådene omkring SMBA synes jeg egentligt Ejler graver sig længere og længere ned,

så helt uden effekt har dine indlæg absolut ikke været.

Så bliv endelig ved med dine guldkorn

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:50

Hej Bent

Jeg er enig og mener, at hijacking af tråde skal anmeldes ti vicevært/moderator hver eneste gang, så vi kan undgå at iværksætterspørgsmål om økonomi og skat ikke besvares, fordi en enkelt person mudrer debatten til.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 23:07

Helt enig Anette. Jeg mener bare ikke at vi,eller ihvertfald jeg, er de rette til at anmelde det. Det må komme fra dem som kan gøre brug af indholdet af trådene, og dem som de er henvendt til. Fordi det er dem som bedst kan vurdere om det er meningsforstyrrende eller ej. Jeg kan også se at du - bevidst eller ubevidst - mere eller mindre har styret udenom disse tråde. Det burde jeg - og Peter - set i bakspejlet sådan set også have gjort.    

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 23:39

Bent Zimmermann: Jeg forstår din frustration. Det minder om MLM.

Jeg fik samme ide som Jesper Jørgensen. Jeg vil bede dig om at lave en indlæg her på Amino eller dit virksomhedssite, hvor du opridser de vigtigste ting om SMBA og sæt link på din signatur.

Jeg er sikker på at vi er nogle på debatten som gerne vil linke til indlæget når SMBA-hyldes i diverse tråde.

Måske den gode Peter - Revisor  også vil hjælpe med at lave tråde om SMBA?

PS: Så vil jeg i øvrigt takke både Bent Zimmermann og Peter - Revisor for jeres mange gode indlæg her på siden, som I slet ikke får nok ros for.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:21

Hej igen Bent!

Ja.....jeg hopper med på vognen...dog mener jeg stadig, at der bør komme en stillingtagen fra Amino, hvad Amino vil gøre

ved problemet, idet jeg ikke mener, at Amino kan/bør lægge navn til måden SMBA promoveres på.

Jeg har et eksempel på en kontrakt på stiftelse af et SMBA selskab, der koster  36K, som af en person her på Amino

kaldes for "godt købsmandsskab". Jeg vil kalde det for optrækkeri.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)