Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsegodtgørelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og er nu i gang med mit regnskab. Jeg er stødt på en usikkerhed mht., hvordan rejsegodtgørelse skal skrives ind i regnskabet.

Jeg har været på en rejse i udlandet, der både var i privat og forretningsmæssig øjenmed. Så jeg går ud fra, at hele flybilletten kan trækkes fra. Skal denne billet blot regnes ind som en udgift i regnskabet?

Desuden vil jeg trække fortæring fra for de dage, jeg var i udlandet i forretnigsøjemed, og bruge standardsatserne på 189 kr. pr. døgn for logi og 440 kr. for fortæring pr. døgn. Skal disse også blot angives som en udgift i regnskabet, og skal hver enkelt dag anføres, eller er det nok med en postering, hvor alle datoerne står skrevet?

mvh, Daniel L. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46

Hej!

Ja...træk flybilletten fra.

Nok med en postering, og datoer mv. som underbilag.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:17

Nu siger du logi. Det rejser jo et spørgsmål om hvordan du har overnattet. Har du eksempelvis boet på hotel kan du ikke både fratrække udgiften og fratrække logigodtgørelse og der vil man typisk køre efter hotellet (faktiske udgifter) da det er dyrere end godtgørelsen. Hotel vil typisk også indeholde morgenmad og der skal så kostsatsen så reduceres.

Har du fået frit logi fra hvervgiver/kunden kan du heller ikke få fradrag for logi hvorimod det er noget andet hvis du har boet privat eller hos nogle uden relation til kundne.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)