Hvis din målgruppe er lokal og din ydelse er noget, man får brug for "her og nu", men ikke bare køber impulsivt, er det vigtigt at gentage din annonce tit. Lav hellere en lille annonce, som er med hver gang end en stor, som er med én gang. Avisen er et medie, som er væk, når den er læst. Men hvis man ser den samme annonce for PC-hjælp hver eneste uge, så ved man, hvor man skal lede, når skærmen pludselig står af.
Hvis din ydelse er noget, man køber impulsivt, skal du råbe højere, men sjældnere. "To kasser øl for en tier" skal nok få nogle kunder hen i din butik - her skal du så sørge for at give dem en service og en oplevelse, som får dem til at betale en femmer for at få åbnet hver øl - hvis du forstår metaforen.
Forvent ikke, at telefonen begynder at kime to minutter efter at avisen er udkommet. Og forvent ikke, at du kan måle effekten af avisannoncering. Hvis du alligevel vil måle effekten, er du nødt til at lave en lidt større annonce med en konkurrencesnip, der skal indsendes - og selv da, er det vanskeligt at tolke resultatet.
Hvis det er computerreparation, du laver, har du brug for et lille klistermærke med dine kontaktoplysninger. Dette mærke placerer du bag på alle de ting, du sælger og reparerer. Så husker folk, hvem de skal ringe til næste gang, de har brug for det. Klaverstemmere har brugt denne metode i generationer - åbn låget på klaveret, og du har nummeret på ham, der stemte det sidst.
Well - hvis du bor nær Struer eller i Thy, skal du naturligvis anlægge en helt anden strategi. Køb en kæmpeannonce hos mig. 
mvh Hans