Selvom du ikke regner med at skulle leve af salget fra din webshop ville jeg - hvis det var mit valg - vælge at "investere" i dankortbetaling. Jeg har ikke selv erfaring (endnu) med fordelingen af betalinger mellem de forskellige kort, bankoverførsel, etc. men de fleste beretter om op til 90% af alle betalinger foregår med dankort.
Jeg ville personligt være bange for, at udelukke en masse kunder p.g.a. jeg ikke tog imod dankort og det ønsker ingen vel at gøre.
2 GB Gratis Online Backup på www.bzcure.dk Be secure with bzcure.
Langt de fleste handler med Dankort, så det vil nok være en fejl ikke at understøtte det.
PBS har deres eget betalingsmodul, som er uden abonnement, og hvor du betaler 50 øre pr. transaktion, så det bliver vist ikke billigere.
Dertil kommer oprettelse (250,-), årsabonnemt (1.000,-) og en serviceafgit på min. 2,- pr. transaktion. Disse ting er samme pris, uanset hvilket betalingsmodul, du vælger.
Ja, det koster et par tusind kroner om året, men bank overførelser er en mulig blandt mange, men at bruge det som den eneste betalingsmetode er ikke at anbefale, du får ikke et eneste salg og da slet ikke hvis du er i en branche hvor der er mange konkurrenter.
Hmm, lyder egentlig meget fornuftig. Men er det så noget man tilkøber til en hjemmeside, der ikke har en eksisterende dankort betaling. Eller skal siden være købt med div. betalinger.
Hvis jeg var dig, når du er så ny i tingene, at du kontakter en programmør der kan hjælpe dig med at integrere dankortbetaling på din eventuelle webshop/hjemmeside... det er ikke bare sådan lige at gøre selv og der er en masse sikkerhedsting i det..
jeg ved ikke hvor mange forskellige slags varer du regner med at sælge, men har du ex kun en, så kan du komme igennem vha. bogen Webshop Hvordan ,som har en gennemgang af hvordan du får PBS betalingsmodul op og køre... og en forklaring om hvordan PBS fungerer i det hele taget...
Der er 2 ting der kan få mig som privatperson til at betale med bankoverførsel, såfremt det er den eneste mulighed du tilbyder, og du har konkurrenter.
Jeg kender dig personligt.
Du er simpelthen så billig at alt andet vil være dumt (og din shop har fået gode karaktere af folk jeg kender, eller flere gode anmeldelser fra respekterede websteder/aviser/blade).
Så min anbefaling vil helt klart være at du giver dine kunder mulighed for dankort betaling. Lige nogle få fordele, fra midt synspunkt.
Det viser mig at der er lidt seriøsitet over dit website.
Jeg har mulighed for at få pengene tilbage i banken såfremt det viser sig at din webshop ikke levere varen.
Det handler for mig om tryghed og at undgå besvær.
Som du måske kan læse ud fra ovenstående vil jeg klart anbefale at du anskaffer dig noget dankort betaling til din hjemmeside.
Tag kontakt til dit webbureau eller programmer/webdesigner og hør dem hvad det kræver at få implementeret på din løsning.
Du kan evt bruge http://fribetaling.dk som betalingsgateway.. De er rigtigt billige, og fungerer godt.
Hvis man som Twopip er helt ny inde for webshop, så ville jeg nok anbefale en gateway der yder bedre support end fribetaling! Jeg er selv på vej over til Epay når jeg får lagt den seneste release op på min egen shop.
Prøv at bruge søgefunktionen på Amino og se hvad folk skriver om fribetaling.
Tim
Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.