Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er her en computer nø...?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

For første gang har jeg et stort problem der ligger ud over mit iværksætteri;0)

Jeg åbnede imorges en DAT fil fra min søster, og da jeg ikke ved hvad en DAT fil er, men afsenderen var hende, åbnede jeg den uden bekymring!

Men nu virker mit tastatur og min mus på den bærbare overhovedet ikke! Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad der kunne være galt? ALT ligger på computeren, og er ved at få lavet ny hjemmeside, så har en masse informationer jeg skal bruge, men af gode grunde ikke kan komme ind i.

Jeg ved ikke om åbningen af filen har noget at sige, men det skete efter dette.

Håber i kan hjælpe, har ikke "tid" til at sende den ind til repapation!

Finkena

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 15:20

Hej :D

Så vidt jeg ved kan en .DAT fil være en helt masse forskellige ting, bliver nød til at høre lidt mere om hvad det kan være der er i filen og hvordan du modtog den...

I dit tilfælde kunne det godt være en virus, måske.. Kan ikke sige noget med sikkerhed, desværre.

Mvh. Nikolaj Bomann Mertz 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 15:26

Hejsa,

Og tak for dit svar. Min søster sendte det som en Exell fil, og her er den så som DAT fil hos mig. Men hvis det skulle være en virus, så går den vel ikke kun ind og gør noget ved tastatur og mus? Jeg har lige prøvet at koble en ekstern mus på via usb, og så virker den, men stadig ikke tastaturet.

Finkena

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 15:35

Var det din søster der sendte den (jeg ved den kom fra hende men det betyder ikke at det var hende der sendte den)? Hvis din søster sendte den er det højest sansynligt IKKE en virus medmindre din søster ikke kan lide dig.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 15:38

Sikker på at der slet ikke er noget på tasteturet der virker? Prøv at Genstart computeren, evt. kig på følgende:

• Højre-klik på denne computer og tryk på egenskaber
  • Gå inde under fanen hardware og klik på Enhedshåndtering
  • Se om du kan finde nogle enheder som har et udråbstegn uden for sig

:D

Håber du finder ud af det :D

Igen mvh.

Nikolaj Bomann Mertz

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:38
Problemet med .dat filen behøves ikke at være en virus: http://facstaff.gpc.edu/~jbenson/resource/winmail.htm
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 22:19

Hejsa,

Ja, der er slet ikke noget der virker. Når jeg starter computeren op, så dur musen. Men når jeg s¨taster på en vilkårlig tast, så går det hele i baglås.

Jeg har været inde i enhedshåndteringer, og der er udråbstegn ved tastatur/keyboard - men hvad skal jeg gøre ved det? Jeg kan opdatere driveren, men computeren kan ikke finde en. Min windows diskette er pist forsvundet, og jeg går ud fra computeren skal omformateres før jeg kan bruge den igen! ;0/

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 22:21

Hejsa,

Jeg har godt nok læst at det ikke behøver være en virus, men underligt at det sker med computeren lige efter jeg har åbnet det - eller prøvet på det. Som sagt var det en exell fil hun sendte, men endte altså hos mig som en DAT !

Finkena

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)