Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud på website søges!

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu sjovt jeg er uden for pædagogisk rækkevidde... Arbejder også i en børnehave ved siden af som uddannet pædagog Smile 

Meeen kan jo ske, at hvis jeg søger in på psykiatrien, at jeg møder nogle amino folk der engan Big Smile 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:14

> Kravs specifikationen er enkel: Sitet skal have samme funktionalitet som; bilbasen.dk (Bare bedre og kønnere!) 

Jeg er ikke leverandør til det du søger, men jeg har været indvolveret i tilstrækkeligt mange projekter af Bilbasens størrelse, og større, til at vide, at det er en meget omfattende opgave du stiller. Prøv og ring til dem og spørg hvad deres website har kostet dem ... Mit gæt er, at vi over tid snakker om flere millioner.

At nogle udviklere så mener, at det som har taget andre mange mandemåneder, eller -år, at udvikle kan klares på et par dage med en Joomla og lidt ekstensions, eller hvad der nu foretrækkes, bør du ikke tage alvorligt. Det er ganske enkelt ikke sandt. Naturligvis kan man ikke få samme løsning på nogle få dages arbejde, som man kan hvis et større team af professionelle folk arbejder i månedsvis. Nogle gange kan man godt gøre nogle ting lidt smartere, lidt enklere eller lidt hurtigere, og spare på udviklingen den vej, men man kan altså ikke lave en løsning, som har kostet andre flere millioner, for nogle få tusinde.

Det er en fatal strategisk fejl, hvis man går ind i en krig man ikke kan vinde :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:06

Granholm IT og PC support:

Arbejder også i en børnehave ved siden af som uddannet pædagog Smile 

Do'h ... det var jo ligesom det Peter hentydede til, her på Amino har vi nemlig vores helt egen alt-u-vidende evigt undervurderende webafviklende pædagog ved navn Granholm :) ... Hvis nogen tager dig seriøst her er det fordi de ikke ved bedre. Undskyld mig meget men vi er ved at være godt og grundigt træt af at fortælle dig det. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 18:36

Arr... Så kom MCS ind i diskutionen Smile

Altid positiv... Det er nu sjovt, at alle de dyre folk er så negative..... Smile 

Men hvaaa, det er jo altid sjov med et godt grin Big Smile 

www.hadstencomputer.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:39

Som du måske havde set hvis du rent faktisk læste folks indlæg ville du vide at jeg faktisk startede diskutionen.

Udover det er det da hyggeligt nok at du gider lege pauseklovn for os, for du har nemlig helt ret i at et godt grin er sjovt ... engang imellem, men nogen gange er du altså for meget.

Udover det hedder jeg Mikkel, MCS er mit firma.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 18:54

Så vi jo 2 Big Smile 

www.hadstencomputer.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:53

Mikkel deMib Svendsen:

At nogle udviklere så mener, at det som har taget andre mange mandemåneder, eller -år, at udvikle kan klares på et par dage med en Joomla og lidt ekstensions, eller hvad der nu foretrækkes, bør du ikke tage alvorligt. Det er ganske enkelt ikke sandt. Naturligvis kan man ikke få samme løsning på nogle få dages arbejde, som man kan hvis et større team af professionelle folk arbejder i månedsvis. Nogle gange kan man godt gøre nogle ting lidt smartere, lidt enklere eller lidt hurtigere, og spare på udviklingen den vej, men man kan altså ikke lave en løsning, som har kostet andre flere millioner, for nogle få tusinde.

Hej Mikkel,

Tager man det meget on the front uden at kende til backend, skalering, udrulning osv. osv. så kan man faktisk godt relativt hurtigt lave noget der minder om det i joomla med nogle komponenter og moduler og var projektet et mindre projekt der ikke havde som mål at udkonkurrer bilbasen.dk men blot at finde en bestemt niche inden for bilbranchen eller tilsvarende så kunne det helt sikkert også være en ganske god løsning lavet i joomla.

Med erfaringen ved man jo så at når man ser på hele løsningen som bilbasen.dk har så er der en hel del elementer der gør at opgaven vokser (dog skal man stadig tage med at trinvis udvikling over tid er dyrere end et komplet beskrevet projekt fra start) personligt har jeg ikke budt ind på opgaven fordi jeg ikke mener at joomla er det rigtige valg til opgaven - joomla har rigtigt mange positive aspekter og kan helt sikkert sparer mange kunder for en stor del af etableringsomkostningerne men ønsker man at stable en side på benene som kan vælte bilbasen.dk skal det kodes fra bunden og koden skal optimeres fuldstændigt så skalering m.v. er sikret.

Kunne man lave et proof of concept på en open source base med et mindre ambitionsniveau for 20.000 kr? Helt sikkert, men hvis projektets ambitionsniveau virkeligt er at tage markedsandele fra de store spillere som allerede er veletableret og har gode markedsandele så skal der et helt andet maskineri og nogle helt andre beløb på bordet.

Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:14

Lundsby:

Grunden til dette, er at hvis Granholm ikke kan leverer til tiden, og projektet med ham må opgives, så skal han betale differencen til det næst-billigste bud. Så Ron kan eventuelt bede os om at byde, det vil højst sandsynligt resulterer i et bud på indtil flere millioner, men det er jo heldigvis heller ikke Ron, der skal betale :-)

Hvor hulen får du den fra?

Det kommer da helt an på kontrakten mellem Granholm og kunden.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 15:13

Lad det være sagt med det samme: Jeg har ikke en bønne forstand på at programmere, men jeg kan godt regne :-)

En del af prisforskellen ligger vel også i timeprisen. Granholm skal have kr. 350 /timen, andre tager kr. 2000 /timen. Hænger pris og kvalitet sammen?

Ofte, men ikke altid.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:58

> En del af prisforskellen ligger vel også i timeprisen.

Kun en lille del, og med prisen følger også kompetencer. Jeg ved ikke hvad Granholm kan, men det er jo logik for burhøns, at et team af flere folk, der hver især har endnu mere erfaring og uddannelse end han har kan mere. Og det skal der ofte til, for at løfte de meget ambitiøse projekter.

Lad mig i den sammenhæng blot nævne et enkelt element: Søgningen på sitet. En rigtig god søgemaskine, som f.eks. Ankiro, koster for de fleste websites mere at sætte op, end nogle af de priser der er afgivet ovenfor for den samlede opgave. En søgemaskine som Ankiro står vel i omkring 50-100 mandeårs udvikling - og det vel og mærke af nogle af de klogeste hoveder i landet. Det må stå klart for enhver, uanset teknisk indsigt, at man naturligvis ikke får samme søgemaskine ved at strikke lidt hjemmelavet SQL sammen.

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)