Jeg har længe tænkt over den her ide, men før jeg kan komme videre er jeg nødt til at have input fra nogle andre, og det ser ud til at blive jer. Ideen handler om undervisning til børn, og den skal være gratis. Den skal udbydes i form af gratis bøger, gratis podcasts, gratis lektiehjælp og gratis spil der hjælper med indlæring af matematik, eller sprog. Det hele skal sættes gratis til rådighed på en hjemmeside, så man altid kan få fat i det.
Pengene til alt det her kommer fra de virksomheder der syntes det er en god ide, og som gerne vil støtte op om de danske børns undervisning. De betaler et beløb hver måned, og får til gengæld noget reklame på hjemmesiden eller en anden form for god omtale, samt en god mavefornemmelse, af at hjælpe børn med deres uddannelse. Jeg havde forestillet mig et beløb på omkring 250 pr måned, for at støtte projektet. Og så er det jeg gerne vil høre fra nogle virksomhedsejere. Er det noget i føler for? Eller mener i det vil være spild af penge?
Min baggrund for det her er at jeg alt for ofte har hørt om børn der får skolebøger der er alt for gamle, og i alt for dårlig stand, samtidig hører man om at skolerne ikke får penge nok, derfor er det ikke dem der skal have pengene op af lommen syntes jeg. Men til gengæld syntes jeg oså det er synd for børnene at de ikke får den undervisning de kunne få, hvis de rigtige materialer var tilgængelige. I forvejen sender vi mange millioner kroner rundt i verden til børn der har brug for det. Og det syntes jeg helt sikkert også er en god ide. Men jeg syntes stadig vi skal passe på os selv og vores børn. Det kan ikke passe vi giver så mange penge væk, og vores egne børn så sidder med gamle forældede bøger.
Ser frem til at få nogle input fra nogle kloge aminoer, både ris og ros. Og hvis i har flere ideer at tilføje, så bare skriv.
|
Hej,
ja det er da en super idé, men hvis børnene er ligeglade så hjælper det jo ikke noget. Det kræver ligesom at børnene gider at gå inde på hjemmesiden.
Som virksomhedsejer ville jeg nok lige vente til jeg har set besøgstallene og så evt vurdere om det ville være god reklame.