Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket baggrundsbillede på min flyer?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/21/2006 11:09:26 AM Forfatter: Logomotiv Hej Hans Det hjalp, men skal du ikke prioritere lidt i elementerne? Overskriften (hovedbudskab) skal vel op øverst og dit billede skal stå længere nede som afsender/forfatter. Rasmus

Det mener jeg nu ikke.
Jeg bruger billedet af mig selv sammen med jeg-formen i teksten til at skabe en fornemmelse af et personligt forhold mellem forfatter og læser. Forfatteren er en opnåelig person, som man godt kan ringe til, hvis man får brug for det. Af samme grund skriver jeg ikke "forfatter" efter mit navn, men "Jegindø", hvilket placerer mig på linie med læseren (nemlig som bosiddende i et landdistrikt) i stedet for over læseren.

Men der skal citationstegn om citaterne, og måske skal de være lidt mindre og ordnes i en box - hvis jeg altså vælger at arbejde videre med det "hvide" udtryk.

mvh Hans
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:39

Helt klart bedre.

Nu ved jeg ikke hvilket fysisk format du havde tænkt dig det skulle ud i, men hvis vi f.eks. skulle offset-trykke det, så ville teksten ikke blive særlig læsevenlig - simpelthen p.g.a. skyggen på teksten og de tydelige baggrundsbilleder. Det skarpe tryk som netop kommer ved offset, ville så fremhæve effekten og derved gøre skygge og baggrundsbilleder alt for dominerende og derfor gøre det uroligt for øjet at kigge på.

Men som sagt udkast 4 er bedre da det giver mere ro og er lettere at læse

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:21

Jeg synes, at dit forslag 4 går i den modsatte grøft og bliver klinisk og kedeligt. Forslag 3 er mere spændende og symbolsk med lyset som kommer ned ovenfra. Men baggrundsbilledet er alt for dominerende og gør teksten svær at læse. Det problem løser du ved at lysne billedet, så det kun kan anes bagved. Plus fjerne skyggen bag teksten og gøre al brødtekst sort. Eventuelt kan du helt fjerne billedet bag det felt, som man skal kunne skrive i.

Helheds-indtrykket er imidlertid kompakt. Det gælder alle 4 forslag. Jeg ville gøre billedet af bogen mindre. Desuden bør du forkorte lidt i teksten. Uden at miste noget kan teksten forkortes med 20%. Det er et stort arbejde, men det skal gøres.

En rigtig flot løsning ville derefter være at lade skovbilledet stå med fuld styrke i en lodret margin (ligesom i forslag 4) og lysnet bag teksten på resten af siden. Hvis du vil have foto-margin til venstre, skal du spejlvende skov-billedet, så du får solstråler i marginen.

Behold teksten i 2 spalter, for linielængden er for lang i forslag 4.

fficeffice" /> 

mvh. Bo Jensen

butik Go’aften

www.goaften.dk

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:10
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:24
Dato: 3/22/2006 8:10:08 AM
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Nu, hvor legen er i gang, kan den lige så godt fortsætte: http://www.kjers.com/projekthftet/praesentation5.pdf

Jeg må sige at det stadigvæk virker rodet og forvirret på mig.
Den gule overskrift står ikke særligt godt til hverken baggrund eller det skarpe lys der kommer ind fra toppen, og jeg kan forestille mig at det ikke vil se meget bedre ud på papir(?)

Derudover har du alt for mange forskellige tekstfarver på det lille stykke :-)
Jeg er mest til sort på hvid hvis det er noget man skal læse, eller i det mindste en mørk skriftfarve på en lys baggrund, men uden at blande dem.

Har du evt overvejet at prøve at lave baggrundsbilledet som en form for vandmærke så man lige kan ane at det er der, uden at det dominerer hele din flyer?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:29

Hej.

Jeg havde egenligt bestemt mig for Folder 2.
Så kom du med version 4 og 5. Her må jeg klart sige at folder4 ser rigtig ud...
Let læsbar. En tilbage meldingsseddel du kan læse, overskuelig og rimelig ;-)

Folder5 er tabt for omverden ;-) Så mit bud er 4 lige nu.
Men som alle andre også siger her..."Keep it simple!"
Ren - flot og læsebar.

Bare min lille mening ;-.)

Med Venlig Hilsen
Rene Frederiksen
Managing Director SafeKey ApS

Certificeret Hypnoterapeut
NGH / IACT / HMI

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:53

UPS - den røde tekstfarve på 5''eren var en smutter[:0] - den er sort nu.

Tak for jeres mange fine svar.
Der er jo stor forskel på skærm og papir, men selvfølgelig er det afgørende, at teksten er læsbar.

Mange af de andre problematikker (f.eks. billede som baggrund vs. lodret billedstribe) er et spørgsmål om smag.

Jeg hælder stadig mest til en bearbejdning af 2''eren. Billedet er et stærkt symbol på "ro og frirum", der i følge undersøgelser er de væsentligste faktorer for folks ønske om at bo på landet. Jeg må så arbejde på at gøre teksten ordentlig læselig.

mvh Hans
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)