Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg bare for naiv??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

En kunde som tit har handlet her og som jeg plejer at stå og snakke med betalte ikke sin sidste regning, tog ikke sin telefon og var som sunket i jorden. Jeg prøvede at ringe til ham mange gange, skrev mails og sendte rykkere, men han reagerede overhovedet ikke..

Til sidst sendte vi selvfølgelig til advokat, men jeg trak den meget længere end jeg normalt ville have gjort, fordi det var en jeg stolede på og jeg havde ondt af ham, hvis han ikke kunne betale.. Jeg kendte jo ham og hans firma og har fulgt ham de sidste par år.

Nu har han så skrevet til advokaten (os kunne han ikke svare) at han ikke har hentet nogen varer og at han har sendt brev til os, om at han ikke kendte til regningen (et brev vi aldrig har set noget til).. Han har ovenikøbet skrevet, at han ikke ville reagere på vores Trusler..

Trusler?? Jeg skrev en sød mail til ham, at hvis han havde problemer med betalingen skulle han bare sige til, så fandt vi ud af noget sammen og så kunne vi droppe renterne??

Og ikke fået nogen varer?? Jeg har personligt hjulpet ham med at bære dem ud i bilen og stået og snakket med ham på parkeringspladsen.

Vi plejer ikke at få kvittering for, når nogen afhenter varer hos os, fordi vi kender de fleste kunder personligt og stoler på folk.
Men det skal vi åbenbart til at gøre nu! Tænk at sådan et ****** skal have lov til at ødelægge det!

Øv hvor kan jeg bare blive sur over sådan noget, forstår simpelthen ikke, hvordan man kan lyve folk lige op i hovedet!!
Og slet ikke hvordan man kan lyve for nogen, som man har set og talt med mange gange før..

..Skulle lige afreagere :-((

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:46

Jeg havde, sammen med en ven, en computerspilforretning på Falkoner Alle (Han har den stadigvæk: http://www.cybercom.dk/ )
En af vores faste kunder som kom næsten hver dag, han stod og spillede på en computer og da han gik, så havde han stjålet spillet.
Man bliver så pisse skuffet over sådan noget.
Så ja, sørg for at få underskrifter fra alle. Når der er penge indvolveret, så kan man bare ikke stole på nogen overhovedet!

Dbh Martin 

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 12:04

Som Martin rigtigt nok siger - få altid ting på skrift. Hvad end det er aftaler, kvittering for udlevering eller lign.

Så snart noget går galt og man er nødsaget til at blande advokater ind i billeder, så bliver det meget jura og her er ting på skrift altid stærkest. Selvom mundtlige aftaler er lige så bindende som skriftlige osv., ja, så bliver det ord mod ord mv.

Af egen bitter erfaring laver jeg altid papirer på aftaler. Selvom det kan virke som "det har vi gjort 1000 gange før" og "ham stoler jeg på", så lav lige noget skrift på det. Vi er alle glade for gode kunder og vil gerne holde på dem - skulle der en dag blive en tvist, så er tingene skrevet ned og ethvert tvivlsspørgsmål kan hurtigt ryddes af vejen.

Desuden har skriftlige aftaler den fordel, at det har en "præventiv" effekt. Når begge parter ved at der ligger en skriftlig aftale, så begynder man ikke at spinde en anden historie sammen, når der går jura i tingene. 

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 12:07

Der kunne meget vel være noget stolthed indblandet. Stolthed over sin virksomhed, og så vil man ikke sige man har dummet sig, men giver andre skylden.

Og når det både er stolthed, og penge der er indblandet, så har du en eksplosiv mikstur, der nok skal få folk til at stå på bagbenene.

Og så er der altid svært at være venner hvis der kommer penge imellem, lige meget hvor godt man kender hinanden.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:10

Endnu engang beviser det blot at uanset hvor godt man kender folk, så skal der papir på alle aftaler, køb mv.

Vi udførte tilbage i efteråret 2007 noget servicearbejde for en anden virksomhed, og havde altså ingen direkte kontakt med slutkunden.

Vi havde på opgaven (der strakte sig over flere måneder og med mange forskellige opgaver) afregning ugentligt, med opgørelse hver fredag. Alle regninger blev betalt rettidigt igennem hele forløbet, undtagen den sidste regning på godt 35.000kr.

Pludselig ændrede vores kunde forklaring, og nu var arbejdet både mangelfuldt og vi havde svindlet med priser & timer. Trods uomtvistelige beviser i form af arbejdssedler, sms'er og e-mails hvor kunden bekræfter aftaler og arbejde løbende, er det endnu ikke lykkedes at få betaling for den sidste faktura, på trods af at fogedretten HAR dømt ham til at betale udfra vores advokats beviser og sagsfremlæggelse.

Det er ikke muligt for stævningsmanden at få forkyndt kravet for ham, da han åbenbart er registreret med mange forskellige adresser og de kan ikke finde ham på nogle af dem.

Resultat = Alle vore kunder (inkl. de loyale og ærlige) betaler netto kontant ved aflevering eller med dankort/kreditkort via biksen!

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 12:13

Martin Kusk og andre ->

Hertil lige en reminder som jeg også sev har lært bittert af!

Vi havde på ovennævnte sag kontrakter, arbejdssedler, godkendelser og bilag for alt hvad vi udførte - trods dét og faktum at han er blevet dømt i fogedretten til at betale, ja så har vi altså nu foreløbig ventet 8mdr. på vores penge ganske simpelt fordi de ikke kan finde ham!

Bare én af livets læresætninger ;-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 12:25

"Gamle" kunder plejer vi ikke at få kvittering ved og det har ikke givet problemer før..

Synes det er så fedt når man lærer kunderne godt at kende, kender deres virksomhed og de også spørger til vores..

Mange af vores kunder er jo små og det er super når de, som denne uærlige kunde, ringer og siger "jubii har fået en kæmpe ordrer og skal bruge en masse emballage til at sende det i".. man bliver bare så glad på deres vegne, fordi man godt selv ved, hvordan det er!

Og omvendt bliver jeg også ked af det, når jeg hører at fx en anden gamle kunde der handler med tøj lige er gået konkurs, så hjælper vi gerne alt hvad vi kan.. Så længe de er ærlige! Det er da helt fair at ringe og sige "nina, jeg kan ikke betale, det er jeg ked af"...

Men folk der lyver mig op i hovedet... Jeg kan slet ikke ha´ det!!

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 12:27

Ja, det er rigtigt - man kan have nok så meget dokumentation og stadig blive snydt.

Det er lige netop en af livets læresætninger :-) 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:22

Har lige opdaget at hans virksomhed står som ophørt i november 2006 på cvr.dk..
Men hans hjemmeside eksisterer stadig og han oplyser hans ophørte cvr-nummer på hjemmesiden..

Er det lovligt? Og han har stadig kortbetaling på hjemmesiden, må man godt det for pbs, når man ikke har cvr-nummer?

(ikke at jeg ville gøre noget ved det, bruger ikke ufine tricks :-))

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 18:56

Hej Nina

Hvis jeg var i dine sko ville jeg da smide et hint til PBS.

Vi kan da ikke have folk der ikke følger retningslinjerne for deres indløsningsaftale!

Dommen er klar - de lukker for forbindelsen prompte hvis de konstaterer urigtige oplysninger.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)