Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kursusvirksomhed rettet mod rest.branchen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg gerne sige mange tak for dette geniale forum. Det er en stor hjælp for en nystartet iværksætter og jeg er imponeret over den hurtige og saglige respons herinde.

Jeg har med baggrund i restaurations, bilbranchen og 10 år i politiet startet en enkeltmands kursusvirksomhed. Jeg ønsker at opbygge en mindre virksomhed, hvor målet bliver at blive super dygtig til at udbyde og afholde kurser i samfundsaktuelle emner. Her i ligger der også en enorm personlig udvikling samt en tilvænning til livet som selvstændig med det ansvar, udfordringer og glæder det giver.

Jeg har valgt at fokusere på konflikthåndtering, da jeg mener det absolut er samfundsaktuelt, ligesom jeg har stor erfaring i at forholde mig til og håndtere konflikter på flere niveauer. For at kunne arbejde målrettet og seriøst satser jeg som udgangspunkt på et område og kun et og det er restaurationsbranchen. Jeg har brugt 4-5 måneder på at læse bøger, informationssøgning og udarbejdelse af materiale og har fundet en dygtig marketing mand som har lavet noget flot salgsmateriale. Jeg har sendt materiale ud til 45 restauratører til at starte med og tog hul på telefonopfølgning i sidste uge. Nu er jeg imidlertidig blevet kuldsejlet af en omgang influenza, men sidst på ugen påbegynder jeg for alvor telefonopfølgningen.

Jeg har været ude at undervise 2 gange med meget positiv feedback, men har desværre erfaret at rest. branchen kan være vanskellig og svær at komme ind på. Jeg føler mig overbevist om at mit produkt er anvendeligt og nødvendigt for ansatte i branchen og føler med min baggrund at jeg kan tale med en vis overbevisning når det kommer til konflikthåndtering. Under konflikthåndtering hører sikkerhed, adfærd, kropssprog, førstehjælp, beredskabsforståelse, psykologi og nødværge og selvforsvar.

Jeg mener at have den rette baggrund og er supermotiveret og vil ikke gå på kompromis med kvaliteten af mit arbejde.

Jeg skriver alt dette fordi jeg mangler flere referencer og har brug for nogle kunder der kan se fidusen i at dygtiggøre og uddanne sit personale, for derved at skabe en bedre arbejdsplads og dermed bedre indttjening.

Hvis der er nogle restauratører herinde eller blot forbindelse til nogle openmindede og proaktive restauratører der kunne være int. i et samarbejde så hører jeg gerne om det.

Nu vil jeg fortsætte kampen mod influenzaen i første omgang og så bliver det kampen om kunderne sidst på ugen.

Mvh. 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:11

Hej

Har du prøvet at tale med horesta (Hotel-, restaurant-, catering- og turisterhvervets hovedorganisation) http://www.horesta.dk/

eller 3F Hotel og Restauration http://www.3f.dk/hr

Det ville nok ikke være dårligt for din virksomhed at holde nogle kurser for deres medlemmer bare for at komme i gang og få spredt "ordet" ;)

*jacob

Tilmeldt 5. Feb 08
Skrevet kl. 11:16

Hej Jacob

Du har fuldstændig ret i at man bør gå efter 3F / Horesta, men jeg ville gerne have øvet mig lidt inden jeg præsenterede mig for dem. Men nu har jeg fået nogle kontakter som skal følges op og så håber jeg på at kunne holde de første kurser / foredrag i løbet af Maj og Juni.

Tak.

Fra Brædstrup
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:05

Hej,

Ud fra dit "kaldenavn", vil jeg gætte på at du hører til i det Nordjyske. Er det korrekt?

VH Lars

Med venlig hilsen Lars Young Mogensen - www.tylco.dk

Tilmeldt 5. Feb 08
Skrevet kl. 12:09

Hej Lars.

Ja det hverken kan eller vil jeg benægteSmile

Hvor vil du hen med det?

Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har drevet en kursusvirksomhed - med succes - i 30 år.

Jeg kender dit problem: kundeemnerne er ikke så varme på dine ideer, som du selv.

En god leveregel siger: if you can't beat them - join them.

Det kan du også gøre i din kursusvirksomhed. Lad kunderne hjælpe dig med at færdiggøre dine kursusideer hvad emner, form, deltagere, varighed og pris angår.

Kontakt 3-4 virksomheder i branchen - og allier dig med dem. Bed om deres råd. Mennesker kan normalt ikke stå for, at et engageret menneske spørger: - vil du give mig ret godt råd? Inviter de 3-4 til et eftermiddagsarrangement og præsentér/prøvekør dit program i koncentreret form. Lad deltagerne påpege stærke og svage sider - og ret dit program ind efter kritikken. Prøvekør det evt. igen for de samme mennesker - eller endnu bedre: tilbyd at gennemføre det reviderede program for deres medarbejdere til en absolut kostpris.

På denne måde får du:

Et brancherelevant program

Referencer fra både chefer og medarbejdere

Et antal ambassadører for dig og din virksomhed.

OG - glem ikke at spørge cheferne: " kunne du tænke dig en kollega, som kunne have fordel af at tale med mig?"

Med næsten 100% sikkerhed vil han give dig et par navne - og måske endda bane vejen for dig via et opkald til de pågældende.

Hvis han ikke selv ringer til sin kollega, har du den store fordel, at du, når du ringer op, kan sige: - jeg ringer til dig, fordi din forretningsven hr ... mener, det vil være en god idé, at vi to aftalte et møde. Passer det dig bedst i denne uge - eller skal vi hen i næste uge?

Hvem vil afslå et besøg, som en god forretningsven mener ville være en god idé??

Pøj-pøj.

Tilmeldt 5. Feb 08
Skrevet kl. 13:59

Hej Jl.

Tak fro dit lange og gode indlæg.

Jeg har formentlig fundet en virksomhed at samarbejde med som giver både dem og jeg store fordele i udviklingsfasen. Så dit indlæg har faktisk megen relevans for min situation.

mvh

Tilmeldt 26. Nov 07
Skrevet kl. 19:57

Godt du har fundet en partner.

Hvis du mener jeg kan hjælpe dig, så svar her med dit tlf/mailadr. Så kontakter jeg dig.

Venlig hilsen

JL

Tilmeldt 5. Feb 08
Skrevet kl. 23:43

Hej JL

Du ramte meget godt sidst jeg var i knibe, hvorfor jeg lige skriver igen.

Jeg fandt en virksomhed som jeg brugte ca 4 mdr på at lave et samarbejde med. Alt var på plads og arbejdet skulle begynde, men dagen før taxameteret skulle slåes til ændrede de radikalt på indholdet og kravene til samarbejdet. Jeg sagde derfor nej tak og indså at jeg havde lært og erfaret noget elementært. Ikke satse på en kunde alene, men istedet sprede aktiviteterne. Nå men det slog mig naturligvis lidt ud, da mit produkt er noget immaterielt og kræver modspil og forberedelse hver gang. Nu har jeg så fundet en ny branche jeg vil angribe, men det kræver forberedelse og meget hårdt arbejde. Jeg kan mærke at bortset fra nogle økonomiske kvaler, så bliver jeg tændt af de udfordringer jeg møder og jeg fortsætter ufortrødent mod mit mål, så længe kreditten rækker.

Jeg er ved at opbygge et fornuftigt netværk, men savner noget sparring med en erfaren konsulent/kursusholder.

Kunne det være dig JL?

Tilmeldt 26. Nov 07
Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Konsulentbranchen rummer mange "lystigheder", hvorfor det selvfølgelig er vigtigt at have klare aftaler og hvilke konsekvenser forskellige variabler vil udløse.

Som nævnt tidligere er du velkommen til at skrive din mailadresse her - så kontakter jeg dig.

Måske kan jeg blive din sparringpartner, hvis jeg føler, jeg har den faglige baggrund til at rådgive dig - og du er enig heri!

Venlig hilsen

JL

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)