Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fugleinfluenza.dk - hvad mener i om denne sag?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nedenstående er plukket fra Landbrugsavisen. Der er vel ikke så meget at komme efter rent juridisk, så det der med "en sag hos kammeradvokaten" lyder lidt voldsomt. Man kan så altid diskutere det etiske, men det er vel heller ikke politisk korrekt at eje aktier i våben- eller tobaksfirmaer, men det har jeg aldrig hørt Kammeradvokaten blande sig i! Hvad mener i?

Dansker kræver 10.000 kr. for fugleinfluenza.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:53

Hvad i alverden er der i vejen med at eje domænet fugleinfluenza.dk?

Jeg har ikke set artiklen i Landbrugsbladet, men jeg forstår simpelt hen ikke problemet. Måske vil ejeren informere om sin holdning til problemet, eller måske synes han det er sjovt at have en e-mailadresse, som alle kan huske: svanen@fugleinfluenza.dk?

Der er vist ikke meget kød på den vinge.

mvh Hans
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 16:58
*G* altså jeg syntes at folk går så meget amok over så lidt for tiden!

Hvad vil de hive ham i retten for?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:00
Det er et frit lande vi lever i og så længe man ikke krænker 3. mands rettigheder, så er der frit slag. Jeg har da tjent en del penge på gode domæner. Hvad er forskellen på det og alt muligt andet man kan handle med?

Dbh Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03

Det giver ikke ret meget mening, når det er taget ud af konteks... hvem og hvorfor kræver han/hun 10.000 kroner? Er det fordi de har snuppet et domæne, han/hun mener han/hun har retten til? Er det fordi domænets ejere har hængt dem ud for at have fritgående høns selvom det ikke længere er tilladt... eller hvad?

Edit: "for" og ikke "fra", så er jeg med igen :)

Det ser jeg ikke det store problem i. Cybercity kræver mange millioner for ferie.dk - det er vel ikke den store forskel?

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 17:11
Der er lidt flere detaljer om sagen på ComputerWorld

Det hele virker lidt som en misforståelse ("Han antydede, at han ville have rigtig mange penge for domænet, og det kan vi ikke give ham"). 10.000 kroner er ikke særlig mange penge hvis han blot har haft en eller to dages arbejde med at finde indhold til siden.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:13
Dato: 3/20/2006 5:11:04 PM Forfatter: Thor Larholm
Det hele virker lidt som en misforståelse (''Han antydede, at han ville have rigtig mange penge for domænet, og det kan vi ikke give ham''). 10.000 kroner er ikke særlig mange penge hvis han blot har haft en eller to dages arbejde med at finde indhold til siden.

Den der har grisen.....

Dbh Martin
Tilmeldt 26. Mar 05
Skrevet kl. 17:13
Nu fik jeg også set .dk siden og det virker ikke som om han vil slå plat på noget her - tværtimod henviser han selv til Fugleinfluenza.com.

Så må de vel selv finde ud af om de også vil have fugleinfluenza.dk, indtil videre behøves de jo groft sagt ikke at købe det

Tilmeldt 26. Mar 05
Skrevet kl. 17:14

Dato: 3/20/2006 5:13:01 PM Forfatter: Martin Thorborg

Den der har grisen..... Dbh Martin

..sætter prisen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Dato: 3/20/2006 5:11:04 PM Forfatter: Thor Larholm
Det hele virker lidt som en misforståelse (''Han antydede, at han ville have rigtig mange penge for domænet, og det kan vi ikke give ham''). 10.000 kroner er ikke særlig mange penge hvis han blot har haft en eller to dages arbejde med at finde indhold til siden.

Computerworlds brugere er da lige ved at kløjse i den nyhed... det skal nok koste staten mere end 10.000 kroner før denne sag har fundet en afslutning - uden at de nødvendigvis har fået domænet af den grund. Det virker ikke til at være besværet værd, enten så betal eller nøjes med .com-domænet, informationerne kommer ud under alle omstændigheder.

Hvis de har ret til alle "sygdom".dk, er der sikkert 300 andre domæner de mangler :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)