Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsegodtgørelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg sidder og laver min selvangivelse for 2007. Jeg har et lille firma uden større omsætning. Jeg har været i Odense og arbejde freelance kortvarigt en 10-15 dage på en måned, og vil nu gerne have fradrag for det.

Jeg har læst at der er et standardfradrag på 429 pr. dag. Mit spørgsmål er bare, om jeg skal fratrække dette i mit regnskab, eller om der er et punkt på selvangivelsen hvor dette skal angives?

Mvh Rune 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Hej!

Fratræk det i regnskabet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:56

Nu melder historien ikke noget om hvor du kører ud fra men vær opmærksom på at Skat er meget restriktive med hensyn til hvor lange afstande/arbejdsdage der skal være tale om at for det kan anses nødvendigt at overnatte uanset om du rent faktisk har overnattet, men selvfølgelig skal du da prøve.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:07

Jeg tog fra København til Odense.

Hvad med de dage hvor jeg ikke overnattede? Kan jeg få fradrag for det? 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:09

Nej det kan du ikke. Hvis Skat går ind i sådan en sag vil de jo spørge: Hvad var begrundelsen for at du ikke overnattede alle dage. Det gør de med henblik på at sandsynliggøre at overnatning ikke har været nødvendig ud fra rejsetiden og arbejdsdagen. Selvom man ikke vil vedkende det officielt er der mere eller mindre en 11 timers regel. Det viser praksis ihvertfald.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)