Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Radio reklamer - godt eller skidt?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
  Er der nogen der har prøvet at markedsføre sig på radio? Eller ligger inde med erfaringer mht. markedsføring af et website på radio? Er radioreklamer godt eller skidt?
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 00:30
Vi kører i øjeblikket radio reklamer på ~10 lokalradioer i DK, og på Radio RIX, NRJ og Lugna Favoritter i Sverige.
De Danske kanaler halter lidt, men ROI på de Svenske er god.

Folk der har forstand på den slags siger at man ikke burde formidle konkrete tilbud igennem radio, da detaljer (så som pris/egenskaber/mm) ikke når igennem på det medie. De selvsamme siger at radio er godt til branding og kampagner med mellemlange horisonter.

Vi har dog kørt helt specifikke tilbud - og det har nu ikke været så ringe.

De fleste kanaler er med på en delvis barder eller provisions baseret aftale - så det skal du forsøge før du køber.

:)

d.

www.onapp.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:00
Det kommer meget an på hvad du skal bruge det til.
Hvis det branding etc. er det såmænd udmærket hvis det bruges rigtigt.
Men hvis det er konkret respons, vil jeg tro at reklamer på nettet oftest vil være mest lønsomt.
Men igen afhænger det af om du vil sælge varer i en netbutik, få folk til at besøge din biograf eller hvad nu dit sigte er.
Så der skal lidt mere viden til før du kan få et ordentligt svar.

Dbh Martin
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:43
Her er lidt om mit syn på potentialet for radio reklame.

Jeg vil umiddelbart mene, at det er produkter, der ikke vejer så tungt på budgettet, som er mest egnet i radioen og, hvor rådgivningen er mindre vigtigt.

Jeg kunne f.eks. godt få lyst til at se en sports begivenhed eller en pizza fra det lokale pizzeria mens jeg hører radio. 

En radio spot kan lige ”give det sidste skub”, så jeg vælger netop dem.

Jeg vil derimod ikke skifte bank eller forsikringsselskab ud fra en kort spot.

Du kan nå ud geografisk ved at køre spots i lokalradioer. Hvis du f.eks. har et diskotek vil du kunne ramme din målgruppe lokalt.

Ligesom stimulere lysten til en aften i byen, og få dem til at foretrække dig frem for konkurrenter, der ikke bruger radioen. Branding, som I også nævner. Altså sætte sig fast på modtagerens nethinde i form af en god/underholdende jingle. Jeg synes personligt især det er de humoristiske, der er gode.

Omkostningerne vil også typisk være lavere ved en radioreklame frem for en tv spot på Tv2 landsdækkende...

Radioen er dog kun det lydmæssige, og derfor mangler du især det visuelle. Du har altså kun en streng at spille på overfor lytterne. Du mangler ”blikfanget” ift. tv’et, det trykte og Internettet.

I en Internet reklame, vil det f.eks. være lettere at lægge op til at kunden skal kontakte dig for mere information.

Jeg vil sige radio spots kan være en god del af den samlede markedsføring pakke – især mod privatforbrugere eller bestemte beslutningstagere.

Der er jo også kommet er hav af radiokanaler – specielt online – og her kan du måske ramme sådanne V.I.P. beslutningstagere. Hvis du eksempelvis har du undersøgt dig frem til at dine potentielle kunder er golf interesserede kan du finde en radio, der har golf som niche.

Hvis det var mig ville jeg nok se på de forskellige muligheder for at nå ud til kunderne, og derefter vælge den, som kan ramme flest potentielle kunder til den bedste pris.

Tilmeldt 5. Jun 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:43

Hej...!

Har for ikke så længe siden skrevet opgave om radioen som reklame medie...!

Det er et utrolig effektivt reklame medie, til billige penge!

Der er de seneste år sket en stor udvikling på området og flere og flere reklamere nu via radioen.

!
Tilmeldt 19. May 05
Skrevet kl. 21:24

Tak for alle de gode indlæg - alle sammen!

Min tanke er en reklamer for en specifik Internet adresse  som folk skal klikke ind på for at handle online. Og på den måde udbrede kendskabet til web-butikken. Det er naturligvis os vigtig at det giver en god ROI. Er lidt i tvivl om radio kan betale sig

Er der nogen der ved noget om selve pris niveauet på radio reklamer? Må tilstå at radio er et nyt medie for mit vedkomne og har ikke selv nogle erfaringer på området

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:52

Hej Jimbo

Hvis det er for en webshop, så glem alt om radio. Det kan du gøre når du engang om 5 år har et kendt brand og har røven fuld af penge. Optimer til søgemaskiner og køb Google og Overture  reklamer og så et link på Jubii, så får du fuld valuta for pengene.
Radio er du slet ikke klar til endnu.

Dbh Martin
Tilmeldt 19. May 05
Skrevet kl. 22:27
Jeg kører både på google, overture, espotting og banner på jubii. Jeg har et forholdsvis kendt brand inden for min kategori (men dog ikke røven fuld af penge). Synes man drukner i konkurrenter på alm. søgemaskiner, da der er meget stor konkurrence i min kategori. Var den første på bl.a. google og overture. Men nu er der fyld med annoncører. Så man skal op og betale måske 2 EURO for en god placering på google. Det var derfor jeg begyndte at overveje nye annonceringsmuligheder som radio.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:33
God damn it. Du skal køre i $, det er 20% billigere.
Du kan også arbejde med dine annoncer, ved at forbedre dem kan du måske få dem billigere.

Nu siger du kategori. Det lyder som om du snakker niche. Er der en radiostation der henvender sig til den?
Ellers betaler du også for alle dem der ikke er i din målgruppe og det kan også bliver dyrt.

Dbh Martin
Tilmeldt 19. May 05
Skrevet kl. 22:48
Hold da op. Er det billigere i $. Så må jeg prøve at skifte over til $...tak for et super tip Det er næsten et fuldtidsarbejde at annoncere på google... he he...men kan man spare lidt penge så er det jo ok

Jeg vil sige det sådan. Det er nok lidt af en niche det ville svare til at jeg solgt fodbold udstyr online. Målgruppen er cirka lige stor, måske større.

Mit tidligere website var lavet i html og havde super placering på google, alltheweb.com, yahoo, msn etc. Mit nuværende site er ikke i html og er derfor røget lidt ned på søge maskinerne. Har du erfaringer med alm. søgemaskine optimering? Er det noget at satse på?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)